Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 25-03-2007, 19:54   #1
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club

SQ 777's Avatar

Default LH, det nye billigselskapet i Europa ??

RST AVKLARING: LH og KL er mine to favoritt longhaulselskap ( også shorthaul ) slik at dette er IKKE noen kritikk av noen av dem !! No-frills SK er langt nede på skalaen...

Vet en ny FR debatt får serveren til Scanairforum til å gløde, så jeg venter litt med det.

Men, for år tilbake har LH alltid vært et nesten uoppnåelig selskap for oss som ser på pris. I den senere tid har de kommet best ut på pris selv om en må fly mot Asia først for så å reise via FRA/MUC til USA . Etter 4-5 timer fra OSL ser man at OSL er ut til høyre. Hva gjør man ikke får noen kroner. JEG gjør det. LHR/CPH/AMS hadde vært mest naturlig.

Men service er excellent, og gratis drinker etc. Topp. Regularitet fabelaktig.

KL har omtrent de samme priser etc. etc. Samme 31 " pitch . 31" og 32 " er omtrent det samme, OK , men en kan overleve det.

MEN LH har kynisk utnyttet prisen slik at folket akspeterer elendig entertainment ombord.

Ingen AVOD men KL har forstått det og har det på på 777 , 332 og snart MD11.

Så folkens: Deal or no deal. Jeg sier at at LH har blitt det absolutt det beste billigselskap i verden !!

Deal ??
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 25-03-2007, 21:06   #2
Concorde
BA Concorde Sep 1998

Concorde's Avatar

Default Re: LH, det nye billigselskapet i Europa ??

Enig. Mange turer til NY via MUC eller FRA for kun kr 2700,- t/r. Helt grei, Tysk service, noe som betyr at du vet hva du får og ikke noe særlig mer. Desverre har AF/CO bedre bonus program så valget falt på de de seneste årene, men jeg savner LH!
Concorde is offline   Reply With Quote
Old 25-03-2007, 21:14   #3
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club

SQ 777's Avatar

Concorde, samme som meg, men har bestemt meg for CO 757 fra OSL framfor andre framover til USA (IF the price is right, selvfølgelig ). Uansett CO gir full uttelling på Flying Blue, ingen 25 SK-prosent !!

Selv om flyet ikke er det beste med entertainement , pitch ( men samme som KL og LH ) er man halvveis over Atlantren før LH-reisende passerer OSL ( til høyre ) etter å ha vært en tur i FRA og MUC.
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 25-03-2007, 21:17   #4
AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club

AirbusTrond's Avatar

Sete 54D fra BKK til FRA med LH var så trangt at jeg i natt drømte om at jeg gikk om bord med en tommestokk for å sjekke pitchen..

På Seatguru står det 30-33. Jeg antar at det setet jeg hadde ikke kunne ha mer enn 30. Nå var LH mer enn 1.000 NOK rimeligere t/r enn alternativene. Men hadde forsyne meg betalt litt mer for å få slippe disse vonde minnene...
AirbusTrond is offline   Reply With Quote
Old 25-03-2007, 21:33   #5
Concorde
BA Concorde Sep 1998

Concorde's Avatar

Quote:
Originally posted by SQ 777

Concorde, samme som meg, men har bestemt meg for CO 757 fra OSL framfor andre framover til USA (IF the price is right, selvfølgelig ). Uansett CO gir full uttelling på Flying Blue, ingen 25 SK-prosent !!

Selv om flyet ikke er det beste med entertainement , pitch ( men samme som KL og LH ) er man halvveis over Atlantren før LH-reisende passerer OSL ( til høyre ) etter å ha vært en tur i FRA og MUC.
Det var i grunnen derfor jeg hoppet over til AF som gir absolutt alt ombord. Ellers er CO absolutt å foretrekke hvis man ikke liker en mellomlanding eller trenger å komme til NYC fort.
Old 25-03-2007, 21:51   #6
Bizflyer
FinalCall.travel/no

Bizflyer's Avatar

Kan ikke heller forstå at LH skal være å foretrekke på longhaul. Kanskje hvis man tenker kun pris. Seteavstand og service ombord er absolutt ikke LH's sterke side. Det er lenge igjen før LH tar igjen TG og SQ. Men det vil da være for Asia rutene

Hvem som derimot er å foretrekke over dammen til junaiten, ja se der har jeg ikke så mye å komme med!

BF

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 25-03-2007, 22:01   #7
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

LH er ihvertfall å anbefale på short haul. Kikker litt på billetter til VCE i Juni (fra OSL) og LH er de som stort sett er billigst på mine aktuelle avreise tidspunkt og dette gjelder ofte når jeg har sjekket priser fra OSL til Europa
Old 25-03-2007, 22:28   #8
GFL
ScanFlyer Gold

Quote:
Originally posted by Bizflyer

Kan ikke heller forstå at LH skal være å foretrekke på longhaul. Kanskje hvis man tenker kun pris

BF

Ja, etter at man ble vant med FR, så tror jeg det er mange som tenker kun pris. Men her på forumet foretrekkes det seter med senger, og alt tilbehør...Sånn ca
Old 26-03-2007, 06:08   #9
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

Har slektninger i Stavanger som reiser flere ganger i året til USA...de har byttet til Lufthansa fra KLM. Både på grunn av pris, fleksibilitet og i tillegg er de fornøyd med service ombord på LH. Nå er det mindre enn to uker til jeg tester LH på langruter igjen.
EB is online now   Reply With Quote
Old 26-03-2007, 09:55   #10
Concorde
BA Concorde Sep 1998

Concorde's Avatar

Hallå EB, du får det omtrent slik du da: http://www.airliners.net/open.file/1191884/L/
Old 26-03-2007, 10:26   #11
amatør
ScanFlyer Gold

Quote:
Originally posted by SQ 777

Og når CO nå skal installere AVOD i alle setene på 757n, så får de jo mye bedre entertaiment enn LH..
amatør is offline   Reply With Quote
Old 26-03-2007, 10:34   #12
memphis_belle
ScanFlyer Blue

At LH har blitt billigere enn andre, har det skjedd nå nylig?
LH har alltid kostet mer enn f.eks KL når jeg har sjekket før. Men jeg la merke til at dem hadde bra priser for ett par måneder siden.

Men selv var vi villig til å betale opptil 1000 kroner mer for å fly med KL.
P.G.A bedere rutetider, og mye,mye bedre underholdning om bord.
Når vi bestilte billetten, så var faktisk KL nesten 900 kroner billigere enn LH.
Så vi fikk både i pose og sekk :-p

Til tross for ett underholdningstilbud om bord i turist som stinker, så virker det som om flyene stort sett er fulle. Rare greier....
memphis_belle is offline   Reply With Quote
Old 26-03-2007, 12:15   #13
MD11
ScanFlyer Dusty

MD11's Avatar

Quote:
Originally posted by Concorde

Hallå EB, du får det omtrent slik du da: http://www.airliners.net/open.file/1191884/L/
Kan ikke fatte at LH ser verdien i og ha PTV ombord. Setene er gjort klare. Ellers liker jeg LH godt. Ordnung muss sein!!:exclamati

Kun en longhaul med de, eller skal man kalle 6 timer longhaul Uansett , det var Frankfurt-Tashkent-Frankfurt med den nå så meget sjeldne A340-200. Flott flight, spesielt til TAS da den gikk i dagslys og man fikk sett utrolig mye.
Old 26-03-2007, 13:18   #14
The Ticketor
ScanFlyer Dusty

LH kjører noen veldig gode kampanjer, men destinasjoner byttes ut hver uke (mener det er hver onsdag). Så har man flaks, så kan man få meget gode priser med LH.
Old 26-03-2007, 13:48   #15
AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club

AirbusTrond's Avatar

Jepp, "Ready to fly" mail kommer til meg hver onsdag. En av livets små gleder. Fra forrige onsdag : "Take some time off and dive into the extravagant culinary excitement ofVenice. Would you rather experience the Scottish style and relax while
enjoying a great single malt whiskey".

1.455 NOK, enten man vil ha extravangaza i Venezia eller whisky....
AirbusTrond is offline   Reply With Quote
Old 26-03-2007, 14:23   #16
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

Concorde... Ja det blir slik...selv om vi sitter ca. 12 rader lenger fremme - ved nødutgang!
EB is online now   Reply With Quote
Old 26-03-2007, 18:03   #17
Extra230
ScanFlyer Blue

Jeg har benyttet meg av LH's gode USA-priser på web flere ganger siste året. Det beste med dette er at man som regel kan velge codeshare flyvninger på UA-metall (ritignok endte jeg på en traurig LH A-340-600 på en legg i vinter). Dermed får jeg sete i E+, 100% ekstra miles som UA 1P (selv med billigste bookingklasse) samt tilgang til setevalg gjennom UA's webside.
Extra230 is offline   Reply With Quote
Old 27-03-2007, 13:05   #18
CK
ScanFlyer Mile High Club

CK's Avatar

jeg tenkte det samme, det er overraskende hvor gode priser (fra et kundesynspunkt) LH har om dagen. Vi fikk tur/retur OSL-PRG til rett over 2000 pr rumpe for litt siden, og det var en knapp uke før avreise.

VOLARE NECESSE EST
CK is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules