![]() |
|
![]() |
#1 | |
Osapanga chipongwe
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Hjemme
Posts: 8,380
|
![]() Quote:
![]()
__________________
![]() Better On A Camel across Africa, than Sit And Suffer across the North Sea. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
N/A
Join Date: Nov 2005
Posts: 2,099
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
|
![]()
Jeg vil påstå at det er i politiets beste interesse å ha et kurs for airside safety. Det kan godt være tilrettelagt, men jeg tror ikke man lærer det normalt på politihøyskolen. Flyplasser er en spesiell plass å jobbe på og da bør man ha kjennskap til de reglene som gjelder selv som politi.
__________________
“I always wonder why birds stay in the same place when they can fly anywhere on earth. Then I ask myself the same question.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ÜberScanFlyer
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,981
|
![]()
Politiet må selvsagt ha kursing i å oppholde seg airside. Jeg er fristet til å si at de trenger det mer enn andre, siden polititjenestemenn ofte oppfører seg som verdensmestre i alle sammenhenger og dermed er mer utsatt for skader og fuck-ups i miljø de ikke kjenner.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Oct 2004
Posts: 977
|
![]()
Noe av clue'et her er at Luftfartstilsynet skal ha dokumentavgift for å lese politiattesten til de som søker om adgangskort. (Ikke Avinor som bestemmer hvem som får eller ikke)
Det som er sykt, er at Luftfartstilsynets sikkerhetsstab ikke godtar sikkerhetsklarering til nasjonalt hemmelig eller høyere som grunn nok til å utstede adgangskort. Så alle piloter i forsvaret, flygeledere, FNT teknikere som har sikkerhetsklarering må gå til snuten å få attest som er en mye mer harelabb sak en en sikkerhetsklarering. Kurs i ferdselsforskrifter er også ett tilsynskrav, så Avinor har sitt på det tørre der. At Avinor kanskje bør betale det er en annen sak.
__________________
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ÜberScanFlyer
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,981
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
Osapanga chipongwe
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Hjemme
Posts: 8,380
|
![]() Quote:
![]() ![]() ![]()
__________________
![]() Better On A Camel across Africa, than Sit And Suffer across the North Sea. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Posts: 54
|
![]()
Sikkerhetshysteriet når nye høyder!! Hvor skal dette ende???
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Om å vise boardingpass i security | Someone | Småprat | 23 | 08-07-2012 14:18 |
Ryanair vil vise porno ombord!!! | LN-RPL | Småprat | 26 | 09-11-2011 22:00 |
Kom seg ombord Norwegian-fly uten å vise billett og ID | salmon-air | Flyforum | 20 | 13-08-2010 02:30 |
Slutt på å vise fingeren i taxfreen | B777ER | Flyforum | 18 | 08-05-2009 11:54 |
Vise legitimasjon før avreise? | anders320 | Flyforum | 28 | 23-05-2007 14:41 |