![]() |
|
![]() |
#1 |
Newcomer
|
![]()
I lys av gårsdagen hete nyhet, klarer jeg ikke å holde stilt lenger;
Som crew/bakkemannskap har vi, såvidt meg bekjent, samme sikkerhetsklarering fra luftfartsmyndigheten som vekterne som kontollerer de reisende. Hvorfor skal det da være så stor forskjellsbehandling. Jeg ser til stadighet vektere som kommer til arbeidsdagens start, eller etter pause som går utenom scanner og rett i sikker sone. Har sågar også sett nevnte "myndighet" komme gående i uniform mot sikkerhetskontroll med stresskoffert, og går utenom kontrollen og inn i "sikker" sone uten å scanne denne. Er sikkerhetsklarering av crew så mye mindre verdt at "myndigheten" skal få utøve sin trang til myndighetsutøvelse overfor oss som har vårt arbeid i luften eller på bakken og som idenne saken, umyndiggjøre den som til syvende og sist sitter med ansvaret for kanskje opptil 300 mennesker i en flymaskin? Latterlig, spør du meg. Som i denne saken hvor fartøysjefen mest sannsynlig har vært i yrket siden "myndigheten" gikk i bleie. Hva i alle dager skulle tilsi at fartøysjefen utgjør en større risiko en "myndigheten" selv? Matematisk er muligheten større for at en som "nylig" er kommet inn i bransjen som security i løpet av de siste 5-6 år skal finne på å gjøre terroranslag enn en som kanskje har vært der i 10-20 eller 30 år. Ikke bare fordi sistnevte er fartøysjef, men ofte vil han/hun muligens se frem mot pensjonen sin ved fyllte 55 år??? Jeg tror personlig at hele "sikkerhetshysteriet" i luftfarten er skapt av myndigheter som ønker å gi de reisende en følelse av trygghet. En trygghet jeg tror jeg med hånden på hjertet ikke kan si er så sikker, om man virkelig vil andre mennesker vondt. For ønsker man det, ja da kan du være sikker på at de klarer det på ett eller annet vis. Det minste vi kan forlange av personell i vår nye myndighet, er gangsyn og vanlig folkeskikk. Noe jeg desverre selv har erfart mangler hos enkelte..... NB! Jeg jobber ikke Widerøe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
ScanFlyer Gold
|
![]()
Meget godt formulert!!!
Quote:
Quote:
Som før nevnt er det noe hakkande gærnt med proporsjonene i hele greia.
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Helt enig her, men..... det er ikke litt det da, at flykapteinen (øverst på stigen i luftfartsmiljøet) nå ikke lenger er det, men føler seg tråkket på og forleget av en securityoffiser ??
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Har en kollega som nylig var i USA. Hans opplevelse av sikkerhetssjekk der borte var annerledes. Selvfølgelig var det sikkerhetssjekk, men hans opplevelse av det var at den var ikke så nidkjær i forhold til her hjemme. Men "Ola dunk" skal jo være den beste i klassen han da !!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Escaping the blue box
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Helt enig. Denne problemstillingen virker VELDIG rar ! Dette må vel noen ta tak i, det er jo ikke logikk i det hele tatt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Men att de som jobber i security ikke blir sjekket er veldig kritikkverdig. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Sikkerhetskontrollen på EWR terminal B er syk, men det er ikke pga folka som jobber der, men pga av alle heavy kjerrene som går samtidig.
Alt er mye triveligere hos COA på terminal C :clap
![]() |
#9 |
Osapanga chipongwe
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Det hører også med til historien at en politi jeg kjenner traff igjen en tiltalt i sikkerhetskontrollen på OSL. Vedkommende var tidligere straffedømt.
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Sjekker utført av andre | Commuter | Flyforum | 19 | 15-06-2012 01:54 |
Sjekker DY rabattavtaler ved innsjekk? | blazius | Reiseforum | 6 | 02-06-2010 16:54 |
Manglende sjekker hos Southwest | LN-MOW | Flyforum | 20 | 06-04-2008 20:03 |
SAS sjekker Helios... | EB | Flyforum | 1 | 22-08-2005 07:32 |
Sjekker i Norwegian leg? | Isbamse | Flyforum | 32 | 19-03-2005 18:45 |