![]() |
|
![]() |
#1 |
Traveler
![]() Join Date: Aug 2006
|
![]()
Dagens drifter av SBS-1 lokal ENGM sliter med ADSL Upload og systemet går ned for ofte. Dette skyldes langt fra Telenorsentral til huset - dårlige linjer.
Vi trenger hjelp av en person med tilgang til en ADSL min 1000 inn og 512 ut og kan stå på 24/7 året rundt. Utstyret blir levert komplett med PC og SBS-1utstyr, samt kabel. antenne med forsterker. Ønsket beligenhet er Jessheim, Nannestad, Maura, Gardermoen -høyereliggende strøk mot Mistberget, Eidsvoll, Råholt osv, gjerne litt høyden. Ser helt at det er enebolig med mulighet for å sette en antenne høyt over taket, slik at dekningen blir så bra som mulig. Primær dekningsområde som dekkers ser du på VNC og denne IP adressen. 193.217.68.40 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Traveler
|
![]()
Jeg gjenntar forespørslen, er det noen i øvre romerikets krets som kan drifte en SBS-1box for lokal dekning engm (Oslo Luthavn) for felles interesse ??
Dagens som dekker østlandet som også legger ut engm, så dekker den ikke langt nok ned på banen, så derfor spørsmålet. Du må ha adsl min 512 ut og kan stå på 24 timer/7dager i uken Strøm til en PC. Tilgang ti en skjerm Vi leverer til utlån; Ferdig oppsatt PC med ferdig oppgradert program for SBS-1 Ferdig programmert for levering til openatc og google earth Remotekontroll for update osv. Tastatur/mus Er du klar for et oppdrag for felles hobby. Er du i tvil - legg ut spørsmål her eller send meg en PM Jan |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Traveler
|
![]()
Nei, ingen som kan bidra ??
Vel da får vi finne på noe annet !! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Aviation Junkie
|
![]()
Skulle gjerne hjulpet men Lørenskog blir vel litt langt unna for en lokal mottaker. I tillegg bor jeg litt i "skyggen" for signaler fra OSL.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Traveler
|
![]() Quote:
Vi mister signalene ved ca 1500 fot - men det er ikke på 0 og kan se de går mot p-plass. Jan Tror Jesgeim, Nannestad ville være det beste punktet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Trenger noen SASreg, noen som kan hjelpe? | B777ER | Register- og ATC-Forum | 1 | 30-10-2008 22:57 |
Noen som kan | krølle | Flyforum | 0 | 14-01-2008 11:06 |
Noen som kan hjelpe? | imm | Flyforum | 9 | 07-01-2008 09:37 |
Noen som kan dritfte en SBS-1 lokal ENGM | ATC-flyradar | Flyforum | 0 | 17-03-2007 21:14 |
Er det noen som kan hjelpe til med noen registreringsnummer? | LN-KGL | Flyforum | 2 | 25-02-2005 11:31 |