Flyprat

Go Back   Flyprat > Register- og ATC-Forum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 11-03-2007, 02:47   #1
enml
ScanFlyer Gold

enml's Avatar

Default Radar i Molde er på plass!

Da er radaren i Molde endelig på plass. Forløpig står den på min private PC og det gjør at den i likhet med den i Stavanger vil bli nede fra tid til annen. Men ut i uka vil jeg ha en ny brukt PC på plass og da vil den være konstant oppe å gå. For tiden står antenna litt lavt i terrenget og dekningen er ikke helt topp. Dette vil bli betydelig bedre de nermeste dager!

Så... Da jeg har blitt bedt om å holde meg vekke fra dette forum, så blir dette min siste post her. Jeg ble rett ut bedt om å finne på noe annet å gjøre enn å poste mine meninger om det som opptar meg innen luftfart her på forumet, da det måtte være så mye annet fornuftig jeg kunne bruke tiden min på. Det tar jeg til etteretning.

Vel, da vet dere at radaren er på plass og den som vil ha IP adressa til radaren nå og for fremtiden må logge seg på forumet til www.molde-airport.com. Kun der og på ATC sitt forum vil jeg legge ut IP og driftsmeldinger, så slipper vedkommende som syntest at jeg er en plage for dette forum å lese hva som opptar meg noe mer, som for tiden er å få radaren til å funke best mulig.

Mange mange takk til ATC-flyradars og hans tekniske kompanjong innsats! Det dere har gjort for alle med flydilla er uvurderlig!:clap
enml is offline   Reply With Quote
Old 11-03-2007, 10:55   #2
anders320
ScanFlyer Silver

Default Re: Radar i Molde er på plass!

Hei ENML

Det er jo ikke så lett når det ikke går ann å registrere seg på forumet ditt.
Det er klin umulig å få verken feilmelding eller godkjent registrering.
anders320 is offline   Reply With Quote
Old 11-03-2007, 11:51   #3
ATC-flyradar
Traveler

ATC-flyradar's Avatar

Quote:
Originally posted by enml

Da er radaren i Molde endelig på plass. Forløpig står den på min private PC og det gjør at den i likhet med den i Stavanger vil bli nede fra tid til annen. Men ut i uka vil jeg ha en ny brukt PC på plass og da vil den være konstant oppe å gå. For tiden står antenna litt lavt i terrenget og dekningen er ikke helt topp. Dette vil bli betydelig bedre de nermeste dager!

Så... Da jeg har blitt bedt om å holde meg vekke fra dette forum, så blir dette min siste post her. Jeg ble rett ut bedt om å finne på noe annet å gjøre enn å poste mine meninger om det som opptar meg innen luftfart her på forumet, da det måtte være så mye annet fornuftig jeg kunne bruke tiden min på. Det tar jeg til etteretning.

Vel, da vet dere at radaren er på plass og den som vil ha IP adressa til radaren nå og for fremtiden må logge seg på forumet til www.molde-airport.com. Kun der og på ATC sitt forum vil jeg legge ut IP og driftsmeldinger, så slipper vedkommende som syntest at jeg er en plage for dette forum å lese hva som opptar meg noe mer, som for tiden er å få radaren til å funke best mulig.

Mange mange takk til ATC-flyradars og hans tekniske kompanjong innsats! Det dere har gjort for alle med flydilla er uvurderlig!:clap

GRATTIS MED OPPSTARTEN AV SBS-1 i Molde til glede for mange her på scanair.no - Vi hadde en trang fødsel for å komme på lufta, men endelig kom du på plass.

Din melding om at dette var din siste post på scanair.no synes jeg ikke noe om - selv om jeg ikke vet grunnen til deg. Det er nok noe jeg ikke har fått med meg. Men la det bli - og ikke begynn å ripe opp i det.

Nå kan vi nyte Molde - Bergen og snart Stavanger -sammen med oss andre gale ATC tittere.

Takk til Molde-airport.com for bidraget og vi må følge deg på veien for å kunne holde oss i sjakk med driftsmeldinger.

Fortsatt god helg til deg i Molde og alle de øvrige på forumet.

Jan

Next flight:
ATC-flyradar is offline   Reply With Quote
Old 11-03-2007, 12:03   #4
G-COLE
ScanFlyer Molded

Quote:

-Noe jeg ikke har fått med meg her ?
Hvis noen har skrevet at dumå holde deg borte fra forumet syns jeg at grensen er nådd...
-Man må kunne ha meninger om mangt, uten at man skal bli bedt om å forlate forumet.
-Kommer det slike meldinger, burde moderator grepet inn for lenge siden ! -Den som skriver slikt burde i det minste fått en advarsel , for det er ikke alle som finner seg i å bli rett og slett mobba ut...................

-Så er dette tilfell , er det jo rett og slett en skam !

ENML,- håper du fortsatt vil være med oss !

G-COLE is offline   Reply With Quote
Old 11-03-2007, 12:30   #5
Boeing
ScanFlyer Blue

Boeing's Avatar

Quote:
Originally posted by G-COLE

Quote:

Hvis noen har skrevet at dumå holde deg borte fra forumet syns jeg at grensen er nådd...
-Man må kunne ha meninger om mangt, uten at man skal bli bedt om å forlate forumet.
-Kommer det slike meldinger, burde moderator grepet inn for lenge siden ! -Den som skriver slikt burde i det minste fått en advarsel , for det er ikke alle som finner seg i å bli rett og slett mobba ut...................

Dette blir for dumt. Her må noen moderatorer ta til vettet og rydde opp.

mange
Boeing is offline   Reply With Quote
Old 11-03-2007, 12:34   #6
ATC-flyradar
Traveler

ATC-flyradar's Avatar

Quote:
Originally posted by G-COLE

Quote:

Enig med deg,denne tråden bør Moderator og ildsjelen CK rydde opp i -det kan smitte over til andre at man ikke tør å legge ut sine meninger - det å kunne ytre seg og ha egne meninger - det er mer troverdig enn å måtte stenge seg ute og må åpne forum som kan og vil trekke til seg folk her i fra.

Så jeg også hentiller ENML Molde til å komme tilbake til oss på scanair.no og så for vi se hva moderator og CK gjør i saken.

Men takk til Molde for at at gidder å legge ut SBS-1 for oss alikevel.

Bare en egen ytring - ingen sure miner fra meg !

Jan

Next flight:
Old 11-03-2007, 16:24   #7
Lennart
ScanFlyer Rusty

Lennart's Avatar

Enkelte forumister eier ikke skam
Dem prøver å være morsom på andres bekostning
Så pass deg for hva DU sier neste gang
Alle har sin egen mening, og av den grunn holder DU heller kjeft,
istedenfor å fortelle hva andre burde gjøre
Dette er ett fritt forum, og et fritt Land
Old 11-03-2007, 17:50   #8
Utflyttet
Ute på tur

Quote:
Originally posted by Leorim
Dette er ett fritt forum, og et fritt Land
Teknisk sett er det vel ikke det, sånn helt uavhengig observert fra alt annet i tråden her. Det har vel vært oppe i et par forum før, men forum-eier har vel lov å sette sein grenser i "terms and conditions". Jeg vet ikke om vi har det og jeg vet ikke om vi trenger det, men argumentet om at "det er et fritt land og jeg kan si hva jeg vil" gjelder vel strengt tatt ikke.

-A
Utflyttet is offline   Reply With Quote
Old 11-03-2007, 18:59   #9
ENGM RAMP
ScanFlyer Rusty

Jøss, her må moderatorene eller CK rydde opp en gang for alle?

ENML, keep on staying! Vi må da få lov å mene fritt hva en vil her, men å be noen holde seg borte? Nei fysjom!

Old 11-03-2007, 19:27   #10
fkrlf
ScanFlyer Blue

Uten at jeg vet noen om bakgrunnen her så regner jeg med at denne saken også har to sider..
fkrlf is offline   Reply With Quote
Old 11-03-2007, 19:29   #11
Boeing
ScanFlyer Blue

Boeing's Avatar

Quote:
Originally posted by ENGM RAMP

Jøss, her må moderatorene eller CK rydde opp en gang for alle?

ENML, keep on staying! Vi må da få lov å mene fritt hva en vil her, men å be noen holde seg borte? Nei fysjom!
Kan vi oppfordre vedkommende som ba ENML om å holde seg borte om å stå fram å si unnskyld kanskje. Eller er det for mye forlangt..?

mange
Boeing is offline   Reply With Quote
Old 11-03-2007, 20:01   #12
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Regner med at det er denne traaden det siktes til. Som nevnt, saken har to sider. Det var noen som foelte seg provoserte av tonen i orginalposten ...

http://forum.flyprat.no/read.php?TID=16612

Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 11-03-2007, 20:42   #13
G-COLE
ScanFlyer Molded

-At en sak har både en, to eller tre sider er vel igrunnen ikke så interesant her !
-Det som jeg ikke kan like (og tolerere) er at noen ber en annen her om å folate forumet.....

-Der går grensen. -Man må kunne mene hva man vil, uten at man blir bedt om å ta hatten og dra dit pepperen gror....

-Så hvis ENML har mottatt en PM med et slikt innhold,- så videresend den til CK, så får han finne ut hva han vil gjøre med avsenderen.
G-COLE is offline   Reply With Quote
Old 11-03-2007, 21:02   #14
Utflyttet
Ute på tur

Her melder jeg meg inn på G-COLE sin side av debatten. Personangrep er helt uakseptabelt. I tårder som denne så går godt uten for orginal topic og inn på konflikter synes jeg moderatorer kunne vært mer aktiv i å splitte tården og la orginalen være og ta dette videre et egnet sted.

-A
Utflyttet is offline   Reply With Quote
Old 11-03-2007, 21:23   #15
CK
ScanFlyer Mile High Club

CK's Avatar

Molde radar på plass. Supert!
enml's siste post. Synd!

Som sagt tidligere - dette gjelder alle - ufinheter skal vi ikke ha noe av, og det skal rapporteres til moderator umiddelbart (vi banner folk som ikke oppfører seg!). Men, meningsutveksling er jo det et forum er til for - også når man er svært uenige. (men ikke ufine, ok?). Enml, vi har hatt en del kontakt off-forum, og det er ikke alt du skriver som jeg heller er enig i - men igjen, det er det man har et forum for. Hadde alle vært enige hadde vi nok kjedet oss litt. Og, enml - du kan være ganske provoserende (les dine egne innlegg), så da må du nesten vente litt svar på tiltale.

Hva er det egentlig de har i vannet der oppe på Mørekysten (dette gjelder ikke bare deg, enml), for hver gang det kommer et eller annet om KSU/MOL (og til en viss grad AES) så braker det løs - det er jo som å diskutere Palestina-konflikten (don't go there, folks). Og det er værre enn den gamle diskusjonen om CPH/ARN/OSL og SAS' (manglene) USA-fly fra OSL. Et hjertesukk fra en trøtt Livstidsdiktator (med en sur kone) som skal ha morgenflyet til FRA: GIVE IT A REST, ALREADY!!

VOLARE NECESSE EST
CK is offline   Reply With Quote
Old 11-03-2007, 21:31   #16
ATC-flyradar
Traveler

ATC-flyradar's Avatar

Jeg velger å si:

Velkommen tilbake til scanair.no ENML - du er like velkommen som alle andre. Vi trenger alle ytringer som er flyinteressert også fra Molde, som andre plasser.

Så synes jeg denne debatten avsluttes.

Jan

Next flight:
Old 12-03-2007, 00:20   #17
LN-SSL
ScanFlyer Molded

LN-SSL's Avatar

Quote:
Hva er det egentlig de har i vannet der oppe på Mørekysten (dette gjelder ikke bare deg, enml), for hver gang det kommer et eller annet om KSU/MOL (og til en viss grad AES) så braker det løs
Vannet her oppe er ganske rent. Og tar man seg tid til å lese innleggene i den linken MOW presenterer over her, er det jaggu ikke mye krangling mellom folk i KSU og MOL.
Ufreden der er det andre som står for, så kom ikke her med at det alltid er dårlig vannkvalitet på Mørekysten!!!

Old 14-03-2007, 09:51   #18
Sjakalen
Newcomer

Har vært inne på Molde-Airport.com og lest nye tall fra Avinor. Dette var vel etter min erindring noe av problemstillingen i den tråden det refereres til. Anbefaler alle å kikke litt på tallene.
Når det gjelder diverse ufine kommentarer: Av og til er det bedre å rett og slett bare holde kjeft. Dette går litt på normal folkeskikk.
Håper det er plass til alle i forumene. Den som vet med seg selv å ha vært ufin, har forhåpentlig lært litt av dette nå.
Stå på ENML!! Sidene dine er veldig bra!
Sjakalen is offline   Reply With Quote
Old 20-03-2007, 22:15   #19
ATC-flyradar
Traveler

ATC-flyradar's Avatar

Synes denne tråden avsluttes for godt.

Alle bør enig om at " fritt ord" er greit og jeg håper også at molde-airport.com kommer tilbake til oss. Men den besluttning er hans egen.

Vi får bruke krefter til alt annet enn å krangle om dette.

Jan

Next flight:
Old 22-03-2007, 21:50   #20
ATC-flyradar
Traveler

ATC-flyradar's Avatar

Denne i Molde rekker lengre enn du tror
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	Radarbilde007.jpg