![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Hei,
Da kan jeg informere om at neste ark fra Lima November blir SAS sine DC-9 med dragehode liveryen i 1/144. Artworken er laget av Jennings Heilig, samme person som har laget SAS Braathen B737 arket. Artworken er allerede sendt til Cartograf for trykking, så i løpet av 4-5 uker så er dette arket klar for salg. Prisen vil bli kr 99.- pr dekal. Og i neste uke går ark nr 3 i 1/144 til trykking. Det blir SAS A319 i Retro fargene. Vi er lei av å vente på Brasil Decals (jeg bestilte og betalte for 5 ark tidlig i fjor høst, og venter ennpå.......). Jeg vet også om Nazca sitt ark. Men jeg tror de fleste er enige med meg i at kobinasjonen Jennings Heilig (eller Nils Mathisrud) og Cartograf slår det meste. Happy modelling, Ruben |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Ser man det ja ! :clap
Dette blir jo bedre og bedre ! -Nesten som julekvelden mange ganger i året hehe ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Min første flytur gikk med Skate Viking og det hadde vært noe å få inn i heimen...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Når Dere først er inne på Dc9.....
-Hva med å få laget Dc9-33F også da, både i Dragehode og Jannefarger ? Decaler til denne flytypen med SAS har vel ikke vært laget før ? Her er LN-RLW i Dragehodefarger. http://www.airliners.net/open.file/0488014/L/ Her er SE-DBN i Jannefarger. http://www.airliners.net/open.file/0204895/L/ -Så de her er høyt oppe på ønskelista ! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Som FBU 4Ever korrekt har observert, så kan man lage alle variantene 20/30 og 40,
innkludert fraktmaskinene. Happy modelling, Ruben |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#9 | ||
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Stein du får supplere med opplysninger når instruksarket skal forfattes. Husker bl.a at en av -21 maskinene hadde lysegrå "nesetipp".. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Nils |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
![]() -Sort eller hva... Det er da markert der døra er, eller døra vises ivertfall... Her er LN-RLW: http://www.airliners.net/open.file/0488014/L/ http://www.airliners.net/open.file/0205947/L/ og her er SE-DBN: http://www.airliners.net/open.file/0204895/L/ Her er samme flyet noen år seinere, hos Airborne Express.... http://www.airliners.net/open.file/0189614/L/ |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Hei,
Da kommer dekalene fra Cartograf idag, og er klar til å sendes ut i løpet av helga. Ta kontakt på ruben.husberg@online.no Til Espen Kurthi, jeg trenger adressen din Espen !! Happy modelling, Ruben |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Oct 2005
|
![]()
Beklager Ruben! Jeg har vært litt inn og ut av forumet i det siste og kommer det kommer nok til å være slik i noen uker fremover.
Jeg sender deg en PM i dag mtp adresse og betalingsdetaljer. Takk skal du ha for det flotte arbeidet med disse og eventuelt fremtidige dekaler. Beste hilsen Espen ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Flotte dekaler.Som tidligere nevnt: Rane er ikke med,men man kan modifisere Rand.
Et par,små glipper ![]() Konvertering av MD til DC-9: Også haleflatene må kortes ned. Synd det er så vanskelig å få tak i Airfix 9'ern. A319 Retrosettet er også mottatt.Suverent! Nå er Revell sin modell innkjøpt for en tid tilbake og A321 med V2500-motorer kom i hus i forgårs.Hva med et ark til A321 i SAS,Ruben?
![]() |
#15 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Litt mer prat om windshields. ..Innføringen av bare metal frames skjedde et stykke utpå -70 tallet. Det betyr at de første -41 maskinene som ble levert, begge -33F og samtlige -21 ankom med hvitmalte vidusrammer. Dog synes det som om rammene rundt eyebrow i de fleste tilfeller beholdt hvitfargen etter innføring av bare metal .Dette er jo korrekt gjengitt på dekalarket. Vet ikke om korrosjonsproblemer var grunnen til at bare metal frames ble innført. I tillegg ble det etterhvert påsatt en bare metal "forsterkning" på øverste del i overgangen mellom rammene til "sliding window" og "aftmost window" ......
Jeg må ellers bare si meg helt enig med Stein : Et alldeles vakkert stykke arbeid........ |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Jeg bøyer meg i støvet,Gottols! Har sjekket med min Putnambok om Douglas,og der er to stk. -21 samt LN-RLJ avbildet på Long Beach med hvite rammer.Og eyebrows var også hvitmalte på 9'erne men ikke på MD'ene.Hvorfor vet jeg ikke.
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
til en A321. Men det er klart det frister med et ark med A319/A321 på. Vi får se.... Happy modelling, Ruben |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Et kjempeflott dekalark med dragehodefargene til SAS DC-9 fly.Men det er en ting som ikke stemmer helt der,og det er at navnet "The Viking King" er tatt med her.Det var jo et navn som ble brukt i 1988 i anledning det svenske kongeparet USA reise.Da ble jo SE-DAS "Gardar Viking" døpt om og beholdt jo navnet en bra stund etter at USA oppholdet var over.Dette flyet var jo malt i de såkalte "Janne-fargene".
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
kanskje Jennings har tenkt på det som en bonus som kan brukes på hans tidligere SAS DC-9 ark med "Janne" fargene.... Happy modelling, Ruben |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Nye SAS dekaler fra Lima November Decals | rhusberg | Samlerhjørnet | 1 | 06-02-2018 00:17 |
Oppdatering fra Lima November Decals | rhusberg | Samlerhjørnet | 0 | 10-09-2015 22:15 |
LIMA NOVEMBER DECALS LN144-519 SAS DC-7C | rhusberg | Samlerhjørnet | 15 | 22-12-2009 16:45 |
Profiltegninger fra Lima November Decals | rhusberg | Samlerhjørnet | 5 | 17-02-2009 11:35 |
LIMA NOVEMBER DECALS LN144-504 SAS DC-8-55/62/63 | rhusberg | Samlerhjørnet | 12 | 15-06-2008 21:17 |