Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 01-03-2007, 12:02   #1
Savipix
ScanFlyer Rusty

Savipix's Avatar

Default Finnair skärper bagagehanteringen

innair skärper bagagehanteringen

Stor bild: Finnair Liten bild: Yle

01.03.2007 06.10
Finnair slutar att sköta incheckningen av bagage som ska vidare med ett anslutningsflyg som inte hör till Finnair eller dess allierade bolag.

De nya reglerna berör hundratusentals finländska passagerare årligen och träder i kraft den 25 mars.

Flygbolagen har traditionellt sett till att passagerarnas bagage kommer fram till slutmålet, även om anslutningsflyget hör till ett annat bolag.

I sådana fall måste passagerarna hädanefter ta ut sitt bagage och gå igenom incheckningen på nytt.
Savipix is offline   Reply With Quote
Old 01-03-2007, 12:17   #2
The Ticketor
ScanFlyer Dusty

Default Re: Finnair skärper bagagehanteringen

What? Meget dårlig av min gamle arbeidsgiver!
Old 01-03-2007, 13:23   #3
Superhai
ScanFlyer Rusty

Superhai's Avatar

Default Re: Finnair skärper bagagehanteringen

Det er tydlig at det er trenden blant flyselskapene idag.
Old 01-03-2007, 18:45   #4
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Default Ikke mer bagasje-gjennomsjekk av Finnair

I og med at man her bryter bilaterale avtaler med f.eks. SAS, er jeg litt spent paa hvordan reaksjonen blir ....

http://newsroom.finland.fi/stt/showarticle.asp?intNWSAID=15127&group=Business

Quote:
Finland's Finnair is to stop checking in luggage to the final destination if the journey involves a flight with a carrier not part of the Oneworld alliance, national daily Helsingin Sanomat reported Thursday.
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 01-03-2007, 19:35   #5
TheDane
ScanFlyer Blue

Default Re: Ikke mer bagasje-gjennomsjekk av Finnair

Nu tror jeg at Finnair mener på billetter som er seperate. Altså Finnair vil forsat acceptere at checke bagage helt igennem selvom en pax står med to seperate billetter såfrem at det er fra Finnair til en Oneworld partner. Men ikke hvis det videre forbindelse fx er Air France. Derimod er jeg sikker på at Finnair forsat checker bagage helt igennem hvis man står med en billet med interline fx HEL-ARN på AY og videre med SK til FRA.
TheDane is offline   Reply With Quote
Old 01-03-2007, 22:56   #6
sk931
ScanFlyer Rusty

sk931's Avatar

Quote:
Originally posted by TheDane

Nu tror jeg at Finnair mener på billetter som er seperate. Altså Finnair vil forsat acceptere at checke bagage helt igennem selvom en pax står med to seperate billetter såfrem at det er fra Finnair til en Oneworld partner. Men ikke hvis det videre forbindelse fx er Air France. Derimod er jeg sikker på at Finnair forsat checker bagage helt igennem hvis man står med en billet med interline fx HEL-ARN på AY og videre med SK til FRA.
Ja ellers skal Finnair opsige deres interline aftaler med alle selskaber, som ikke
er i deres alliance.Det vil jo så også gælde den modsatte vej.
Som det er lige nu gennemchecker vi bagage for PAx som skal videre med AY på
indenrigs ruter i Finland.
Hilsen
Ole

AAR-CPH-NRT-AKL-LAX-ARN-AAR
når det nu engang bliver muligt...ude i fremtiden
sk931 is offline   Reply With Quote
Old 02-03-2007, 00:06   #7
LCH78
www.lch78.net

LCH78's Avatar

Quote:
Originally posted by Savipix

http://www.scanairforum.net/forums/read.php?TID=17422
fikk bare an error has accrued
Mine Bilder på Airliners.net
=====================
Upcoming:
LCH78 is offline   Reply With Quote
Old 02-03-2007, 00:15   #8
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Det er fordi en av mine moderatorkompanjonger har slaatt sammen to traader.

Radar Station KGRV3
Old 02-03-2007, 10:08   #9
The Ticketor
ScanFlyer Dusty

Dette skal sjekkes med tidligere kollegaer. Watch this space.
Old 02-03-2007, 11:10   #10
The Ticketor
ScanFlyer Dusty

Da har jeg vært i kontakt med tidligere kollgaer, og dette gjelder kun dem som reiser med separate billetter. Har du en gjennomgående billet, f eks HEL AY CPH SK BGO, så blir baggen tagget hele veien. Så dette var ingen stor sak.

Og for de spesielt interesserte, så kan man lese videre her:

Through-check-in of passengers and baggage from Finnair flights

The regulations applied to air transportation have tightened significantly during recent years. This has caused airlines to reconsider their responsibility issues. While air traffic is growing and the security measures are becoming tighter, it has become necessary for the airlines to specify the liabilities of passengers and baggage between airlines.

Finnair has decided to apply an international practice and specify the principles of through-check-in of baggage. Due to the liability questions, baggage will in the future not automatically be transferred to the connecting flight, unless it has been agreed upon between the airlines. From March 25, 2007, baggage will be automatically transferred between Finnair, oneworld airlines’ and other code-share partners’ flights. Baggage will also be transferred to other airlines’ flights, if the routing is issued on the same ticket.

Finnair takes care of passenger’s through-check-in in all cases where the customer has an agreement of carriage with Finnair. This agreement requires that the customer holds a Passenger Ticket and Baggage Check, or an electronic ticket, as defined in the Conditions of carriage and issued by Finnair or on its behalf.

According to this definition, Finnair continues to check in passengers and their baggage to the final destination as indicated by the flight ticket, provided that it constitutes one single agreement of carriage with Finnair.

Finnair will also continue to coordinate the services of different airlines and complete through-check-in of reservations on separate tickets – within the accepted minimum connecting times – if the connections are:

1) AY–AY connections (both with Finnair flight numbers)
2) AY– oneworld connections (Finnair flight number–oneworld flight number)
3) AY–code-share connection (Finnair flight number–Finnair code-share partner’s flight number).

Through-check-in will not be completed to other airlines from March 25, 2007, if the routing is issued on separate tickets

Reservations made with other than the above mentioned airlines – either through a travel agent or on the Internet – form a separate agreement of carriage between the customer and the airline in question. In the future Finnair will complete through-check-in to the final destination of these separate agreements only to the extent they include a valid agreement of carriage with Finnair, according to the conditions mentioned above.

The minimum connecting times (MCT) do not apply if the flights are issued on separate tickets. The passenger should be informed at the time of reservation that from March 25, 2007, the passenger will be checked in and the baggage tagged only to the final destination of each agreement of carriage and the minimum connecting times do not apply. The passenger has to check-in himself and his baggage to the next flight issued on a separate ticket.

Finnair Plc
Commercial group

Old 02-03-2007, 17:06   #11
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

Høres jo egentlig bare fornuftig ut...
EB is offline   Reply With Quote
Old 02-03-2007, 18:47   #12
TigerBlack
ScanFlyer ettellerannet..

TigerBlack's Avatar

Det er jo sånn praksisen altid har vært såvitt jeg vet.

Har man separate biletter så må en ta ut bagasjen og evt sjekke den inn igejen hvis en skal videre på en annen billett. Det er jo der fordelen med gjennomgående biletter skal være at en får sjekka hele veien ..
Old 02-03-2007, 19:55   #13
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Quote:
Originally posted by Scanor

Har man separate biletter så må en ta ut bagasjen og evt sjekke den inn igejen hvis en skal videre på en annen billett. Det er jo der fordelen med gjennomgående biletter skal være at en får sjekka hele veien ..
Vel KLM (Servisair) i OSL lot ihvertfall meg sjekke inn bagsjen videre fra EWR selv om det var separate billetter videre (med CO til IAD og UA fra IAD til MYR), måtte riktignok ta kofferten gjennom tollen, men det må man gjøre uansett

eneste gangen jeg har hatt 4 destinasjoner på bagasjelappen AMS-EWR-IAD-MYR. Men nå skal det sies at jeg endte opp i Charlotte (CLT) og bagasjen på Dulles....men det er en annen historie
Old 02-03-2007, 20:08   #14
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Teori og praksis har lenge vaert i ubalanse. Akkurat som man har strammet inn paa overvekt, har turen naa kommet til innsjekkingsprosedyrer. Maalet er nok aa spare penger paa bagasjeureglelmessigheter.

Godt aa faa klargjort at dette ikke var saa 'ille' som det saa ut som.

Radar Station KGRV3
Old 02-03-2007, 20:26   #15
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen

dc-8-63's Avatar

Quote:
Originally posted by Scanor

nei det har ikke vaert noe problem aa sjekke inn bagasjoen gjuennomgaaende med separate billetter saalenge det fantes interline bagasje avtale....gjorde dette paa OSL med kombinasjon av SAS utstedt paa Wideroe eBillett og Swiss utstedt paa Swiss eTicket, selv automaten klarte fint aa sende kofferten OSL-CPH-GVA-JFK og Swiss damen i GVA hadde ingen problemer med at bagasjen var sjekket gjennomgaaende...
Old 03-03-2007, 00:51   #16
TG923
ScanFlyer Crusty

TG923's Avatar

Nå er jo SAS og Swiss i samme allianse da...
Old 03-03-2007, 17:27   #17
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen

dc-8-63's Avatar

Quote:
Originally posted by TG923

Nå er jo SAS og Swiss i samme allianse da...
Men det var de ikke naar jeg reiste.. Det var foer LH kjoepte Swiss og mitt Swiss Mileage ble til Smiles and More

Posting Rules