![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Aug 2006
Location: Nannestad
Posts: 4,767
|
![]()
http://www.airliners.net/open.file/0963332/M/ Hvorfor ble det aldri noe stort av sivil flyproduksjon for Lockheed? L1011 er jo veldig vakker, men det er vel ikke det som seller alene.
![]()
__________________
MVH Stein Olsen http://www.flickr.com/photos/56123975@N05/ Det finnes alltid en god grunn til å se på fly ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,344
|
![]()
Jeg har alltid foretrukket DC-10... Liker ikke L-1011 - i allefall ikke den med den mindre døren helt bakerst.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Aug 2005
Location: TRD
Posts: 4,297
|
![]()
Noe av årsaken til problemene for L-1011 var at motorprodusenten Rolls Royce nesten gikk konkurs og levering ble usikkert for flyselskapene. I tillegg lanserte Mc Donnel Douglas DC10-30 Intercontinental med en vesentlig bedre rekkevidde enn L1011. Senere kom jo også L1011 serie 500 med langrute range.
__________________
MD11 - King Of The TriHolers |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,074
|
![]()
Er det forskjell i bredden på flykroppen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,344
|
![]()
Kan ikke være så veldig stor forskjell...kanskje er L-1011 litt bredere?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Posts: 377
|
![]()
Forstår ikke at nogen kan kalde L1011 for pæn
![]() Jeg vil ej heller kalde DC-10'eren for rigtig pæn, men den er dog meget flottere end L1011. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,034
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Nov 2004
Location: @ Romerikes Toscana
Posts: 5,217
|
![]()
Enig med Someone der, L1011 har jeg alltid likt, desverre ei fløyet!
Finnes den i ordinær rutetrafikk enda da?
__________________
I´ve been Teslified ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Romerike
Posts: 6,232
|
![]()
ATA, Euro Atlantic Airways... vet ikke om Thai Sky Airways enda flyr.
__________________
[SCHENGEN YTTERGRENSE] |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jan 2007
Location: Norge
Posts: 1,421
|
![]() Quote:
![]() ![]() ![]() ![]() sto det så dårlig til me RR på 70 og 80 tallet ![]() ![]()
__________________
Mine bilder på JetPhotos.net |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,886
|
![]()
De gikk vel konkurs og restruktuerte driften......og har absolutt kommet seg paa beina igjen
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2005
Location: Oslo
Posts: 218
|
![]()
Tror HBA, Luzair og Globe Jet Airlines fortsatt bruker Tristari tillegg til de som Thomas nevnte...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,344
|
![]()
Men ATA har skjønt hva som gjelder...de går over til DC-10 - sier vel det meste...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,034
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,344
|
![]()
Ja ser vi på bytte av 757-300 til små griser så kan jeg være enig!!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
ScanFlyer Dusty
Join Date: Aug 2005
Location: TRD
Posts: 4,297
|
![]() Quote:
DC10 var en suksess for McDonnel Douglas med totalt 486 bygde eksemplarer. Dette til tross for problemer til å begynne med i karrieren med to profilerte krasj, i Paris og Chicago. De flyr nå videre for ATA og Omni, utrolig ![]() Angående kabinbredde så er de omtrent like brede. MEN DC10 har en rå design og er en råsterk flymaskin. Se bare på NW, som nettopp har pensjonert sin flåte på DC10, med maskiner som har rundet 130 000 timer:exclamati
__________________
MD11 - King Of The TriHolers |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,344
|
![]()
Har du mer info MD11???? Det virker som du kan MYE om vår favoritt!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: Wheaton, IL
Posts: 1,557
|
![]()
Heisann!
Ja, det er mere til denne histroien Quote:
Det var mye kritikk av Lockheed den gangen, da de var i ferd med å utvikle C-5A med økonimiske subsidier fra Amerikanske skattebetalere. Lockheed var en av de, om ikke den største investoren i denne "redningsaksjonen". Mange her i USA hevdet, inkludert selvfølgelig GE, at penger som var ment for C-5A programmet var overført til å subsidiere en Britisk bedrift... ![]() Vet ikke om dette var noen gang bevist, men det er vel det samme som budsjettet mitt her hjemme... Det jeg tjener er "våre" penger, men det min kone tjener er hennes penger... ![]() I enden så er dette vel å bra da RR lager utrolige bra motorer og er en utmerket motvekt for GE...:exclamati Dag
__________________
Mel Brooks: If God wanted us to fly, he would have given us tickets! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,344
|
![]()
http://www.airliners.net/open.file/1160552/L/
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,287
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Transwede Airways L1011 Tristar ? | BraathensSafe1985 | Flyhistorisk forum | 15 | 17-09-2015 03:57 |
Dagens modell: TAP Lockheed L1011 TriStar-500 | SE-SAM | Samlerhjørnet | 5 | 10-09-2015 18:53 |
British Airways L1011 i Norge ? | BraathensSafe1985 | Flyhistorisk forum | 15 | 17-01-2012 21:08 |
L1011 på Osl | putzmeister | Bilder & foto | 27 | 04-07-2011 23:08 |
Lockheed L1011 Tristar - RAF | Toby91 | Bilder & foto | 21 | 03-07-2011 21:56 |