Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 23-02-2007, 21:00   #1
putzmeister
ScanFlyer Dusty
 
putzmeister's Avatar
 
Join Date: Aug 2006
Location: Nannestad
Posts: 4,767
Default L1011 vs DC-10

http://www.airliners.net/open.file/0963332/M/ Hvorfor ble det aldri noe stort av sivil flyproduksjon for Lockheed? L1011 er jo veldig vakker, men det er vel ikke det som seller alene.
__________________
MVH Stein Olsen

http://www.flickr.com/photos/56123975@N05/

Det finnes alltid en god grunn til å se på fly
putzmeister is offline   Reply With Quote
Old 24-02-2007, 08:04   #2
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,344
Default Re: L1011 vs DC-10

Jeg har alltid foretrukket DC-10... Liker ikke L-1011 - i allefall ikke den med den mindre døren helt bakerst.
EB is offline   Reply With Quote
Old 24-02-2007, 12:44   #3
MD11
ScanFlyer Dusty
 
MD11's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: TRD
Posts: 4,297
Default Re: L1011 vs DC-10

Noe av årsaken til problemene for L-1011 var at motorprodusenten Rolls Royce nesten gikk konkurs og levering ble usikkert for flyselskapene. I tillegg lanserte Mc Donnel Douglas DC10-30 Intercontinental med en vesentlig bedre rekkevidde enn L1011. Senere kom jo også L1011 serie 500 med langrute range.
__________________
MD11 - King Of The TriHolers
MD11 is offline   Reply With Quote
Old 24-02-2007, 12:46   #4
HMWK
ScanFlyer Molded
 
HMWK's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,074
Default Re: L1011 vs DC-10

Er det forskjell i bredden på flykroppen?
HMWK is offline   Reply With Quote
Old 24-02-2007, 13:21   #5
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,344
Default Re: L1011 vs DC-10

Kan ikke være så veldig stor forskjell...kanskje er L-1011 litt bredere?
EB is offline   Reply With Quote
Old 24-02-2007, 15:43   #6
TheDane
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 377
Default Re: L1011 vs DC-10

Forstår ikke at nogen kan kalde L1011 for pæn

Jeg vil ej heller kalde DC-10'eren for rigtig pæn, men den er dog meget flottere end L1011.
TheDane is offline   Reply With Quote
Old 24-02-2007, 19:35   #7
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,034
Default Re: L1011 vs DC-10

Quote:
Originally posted by TheDane

Forstår ikke at nogen kan kalde L1011 for pæn

Jeg vil ej heller kalde DC-10'eren for rigtig pæn, men den er dog meget flottere end L1011.
1011 er vesentlig penere enn 10ern:exclamati
__________________
Upcoming flights - JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is online now   Reply With Quote
Old 24-02-2007, 21:03   #8
ENGM RAMP
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2004
Location: @ Romerikes Toscana
Posts: 5,217
Default Re: L1011 vs DC-10

Enig med Someone der, L1011 har jeg alltid likt, desverre ei fløyet!

Finnes den i ordinær rutetrafikk enda da?

__________________
I´ve been Teslified
ENGM RAMP is offline   Reply With Quote
Old 24-02-2007, 21:12   #9
Thomas
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Sep 2004
Location: Romerike
Posts: 6,232
Default Re: L1011 vs DC-10

ATA, Euro Atlantic Airways... vet ikke om Thai Sky Airways enda flyr.
__________________
[SCHENGEN YTTERGRENSE]
Thomas is offline   Reply With Quote
Old 25-02-2007, 01:23   #10
Roxman
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jan 2007
Location: Norge
Posts: 1,421
Default Re: L1011 vs DC-10

Quote:
Originally posted by MD11

Noe av årsaken til problemene for L-1011 var at motorprodusenten Rolls Royce nesten gikk konkurs og levering ble usikkert for flyselskapene. I tillegg lanserte Mc Donnel Douglas DC10-30 Intercontinental med en vesentlig bedre rekkevidde enn L1011. Senere kom jo også L1011 serie 500 med langrute range.
jaja alt tyder vell på at RR IKKE gikk konkurs , leverer ikke de motorer til Airbus A380?? Trent 900 eller noe slik

sto det så dårlig til me RR på 70 og 80 tallet
__________________
Mine bilder på JetPhotos.net
Roxman is online now   Reply With Quote
Old 25-02-2007, 01:28   #11
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen
 
dc-8-63's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,886
Default Re: L1011 vs DC-10

De gikk vel konkurs og restruktuerte driften......og har absolutt kommet seg paa beina igjen
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem
dc-8-63 is offline   Reply With Quote
Old 25-02-2007, 01:59   #12
Flanders
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Sep 2005
Location: Oslo
Posts: 218
Default Re: L1011 vs DC-10

Tror HBA, Luzair og Globe Jet Airlines fortsatt bruker Tristari tillegg til de som Thomas nevnte...
Flanders is offline   Reply With Quote
Old 25-02-2007, 08:40   #13
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,344
Default Re: L1011 vs DC-10

Men ATA har skjønt hva som gjelder...de går over til DC-10 - sier vel det meste...
EB is offline   Reply With Quote
Old 25-02-2007, 11:13   #14
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,034
Default Re: L1011 vs DC-10

Quote:
Originally posted by EB

Men ATA har skjønt hva som gjelder...de går over til DC-10 - sier vel det meste...
Ja, dt sier at ATA tenker på økonomien og ikke det estetiske i valg av fly
__________________
Upcoming flights - JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is online now   Reply With Quote
Old 25-02-2007, 11:20   #15
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,344
Default Re: L1011 vs DC-10

Ja ser vi på bytte av 757-300 til små griser så kan jeg være enig!!!!
EB is offline   Reply With Quote
Old 25-02-2007, 12:08   #16
MD11
ScanFlyer Dusty
 
MD11's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: TRD
Posts: 4,297
Default Re: L1011 vs DC-10

Quote:
Originally posted by Roxman

Quote:
Originally posted by MD11

Noe av årsaken til problemene for L-1011 var at motorprodusenten Rolls Royce nesten gikk konkurs og levering ble usikkert for flyselskapene. I tillegg lanserte Mc Donnel Douglas DC10-30 Intercontinental med en vesentlig bedre rekkevidde enn L1011. Senere kom jo også L1011 serie 500 med langrute range.
jaja alt tyder vell på at RR IKKE gikk konkurs , leverer ikke de motorer til Airbus A380?? Trent 900 eller noe slik

sto det så dårlig til me RR på 70 og 80 tallet
Jeg skrev at de nesten gikk konkurs men en "redningsaksjon" ble igangsatt, bla av den britiske regjering. I dag lever de i beste velgående som vi alle vet.
DC10 var en suksess for McDonnel Douglas med totalt 486 bygde eksemplarer. Dette til tross for problemer til å begynne med i karrieren med to profilerte krasj, i Paris og Chicago. De flyr nå videre for ATA og Omni, utrolig

Angående kabinbredde så er de omtrent like brede. MEN DC10 har en rå design og er en råsterk flymaskin. Se bare på NW, som nettopp har pensjonert sin flåte på DC10, med maskiner som har rundet 130 000 timer:exclamati
__________________
MD11 - King Of The TriHolers
MD11 is offline   Reply With Quote
Old 25-02-2007, 12:47   #17
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,344
Default Re: L1011 vs DC-10

Har du mer info MD11???? Det virker som du kan MYE om vår favoritt!!!
EB is offline   Reply With Quote
Old 25-02-2007, 12:55   #18
Dag Johnsen
ScanFlyer Gold
 
Dag Johnsen's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Wheaton, IL
Posts: 1,557
Default Re: L1011 vs DC-10

Heisann!

Ja, det er mere til denne histroien
Quote:
Jeg skrev at de nesten gikk konkurs men en "redningsaksjon" ble igangsatt, bla av den britiske regjering
.

Det var mye kritikk av Lockheed den gangen, da de var i ferd med å utvikle C-5A med økonimiske subsidier fra Amerikanske skattebetalere. Lockheed var en av de, om ikke den største investoren i denne "redningsaksjonen". Mange her i USA hevdet, inkludert selvfølgelig GE, at penger som var ment for C-5A programmet var overført til å subsidiere en Britisk bedrift...

Vet ikke om dette var noen gang bevist, men det er vel det samme som budsjettet mitt her hjemme... Det jeg tjener er "våre" penger, men det min kone tjener er hennes penger...

I enden så er dette vel å bra da RR lager utrolige bra motorer og er en utmerket motvekt for GE...:exclamati

Dag
__________________
Mel Brooks: If God wanted us to fly, he would have given us tickets!
Dag Johnsen is offline   Reply With Quote
Old 25-02-2007, 13:13   #19
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,344
Default Re: L1011 vs DC-10

http://www.airliners.net/open.file/1160552/L/
EB is offline   Reply With Quote
Old 25-02-2007, 14:44   #20
RolfL
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,287
Default Re: L1011 vs DC-10

Quote:
Originally posted by EB
Kan ikke være så veldig stor forskjell...kanskje er L-1011 litt bredere?
L-1011 5.97 m / DC-10 6.00 m (exterior diameter)
RolfL is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Transwede Airways L1011 Tristar ? BraathensSafe1985 Flyhistorisk forum 15 17-09-2015 03:57
Dagens modell: TAP Lockheed L1011 TriStar-500 SE-SAM Samlerhjørnet 5 10-09-2015 18:53
British Airways L1011 i Norge ? BraathensSafe1985 Flyhistorisk forum 15 17-01-2012 21:08
L1011 på Osl putzmeister Bilder & foto 27 04-07-2011 23:08
Lockheed L1011 Tristar - RAF Toby91 Bilder & foto 21 03-07-2011 21:56


All times are GMT +2. The time now is 20:48.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.