![]() |
|
![]() |
#1 |
Superflyer
|
![]()
Her er et strålende eksempel på at Airliners.net dessverre ødelegger bildene med vannmerke.
Fytterakkern....herlig fly uansett da : http://www.airliners.net/open.file/1176245/M/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Vannmerket blir satt på etter fotografens ønske, så er nok ikke Airliners.net som har ødelagt bildet, men fotografen selv.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Uansett en uting....
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Infrequent traveller ;-)
|
![]()
De betalende medlemmene (the suckers om du vil) ser ikke vannmerkene på bildene uansett.
Og de som vil beskytte bildene sine i så stor grad får bare gjøre det... a.net er kapitalistenes svar på airpics.com anyways ![]()
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Hvor er vannmerket? Jeg ser det ikke:huh:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Superflyer
|
![]()
Skjønner jo hvorfor , men det er synd at det skal være sånn. Trodde faktisk det var nettsiden som satte dette på alle......
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Vannmerke er en uting! Jeg er ikke av de mest fotokyndige, men om bildet ligger der nedscalert, hva i alle dager kan man da bruke et slikt bilde til.....?
Nedscalerte bilder lar seg vel skjelden trykke med så særlig god kvalitet?
![]() |
#8 |
Osapanga chipongwe
|
![]()
Jeg synes ikke det er en uting i det hele tatt. Det er altfor mange kjeltringer som laster ned bildene og bruker dem som sine egne. Legger du på et vannmerke slipper du det. Greit nok at man ikke får se et helt reint bilde, men det er kjeltringene dere har å takke. Det blir for dumt å kritisere fotograf eller nettsted for det.
Dette er på linje med alt annet tyveri. Man søker å beskytte seg mot det.
![]() |
#9 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Jeg er medlem men får for det vannmerket, men så er jeg kun Premium og ikke First Class
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Jeg var first class, men har slutta å betale... Kanskje jeg slipper vannmerket en stund fremover?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Hva om majoriteten av, ja kanskje alle, bilder som ligger i bildebaser på fora rundt om skulle hatt vannmerker? Rimelig kjedelig ja. Folk som har foto som yrke og tjener gode penger på sine bilder, skjønner jeg må gjøre noe. Men når hobbyfotografer som oss som i hovedsak legger ut bilder for at andre forummedlemmer skal få se hva man driver med, og som tjener til livets opphold på andre måter enn å selge bilder, skal begynne med det tullet blir det rimelig uinteressant å se på bildene også. Jeg er en stor fan av både retrolivery, 707 og andre eldre fly, men samme hvor fint det bildeeksemplet i denne tråden var, fikk jeg ikke en eneste følelse for motivet. Det ga meg ingenting, annet enn at jeg klikka meg ut av linken etter bare et kjapt blikk...
![]() |
![]() |
#12 |
Osapanga chipongwe
|
![]()
La oss være enige om å være uenige. Enten man er proff eller amatør er tyveri ganske enkelt tyveri. Det gjelder også nedlasting av musikk [dukker].
![]() |
#13 |
Guest
|
![]()
Det er vel egentlig bare å godta at det er vannmerke på bildene, og det skjønner en vel ikke helt før den dagen er ser sitt eget bilde i avisen eller på en nettside hvor ingen har spurt deg om å få bruke det.
Det er nok slik at en burde kunne unngå det men med den innstillingen media spesielt har til "la oss finne et bilde på nettet..." når det skjer ting innen luftfart er det bare helt nødvendig. Selv bruker jeg imagetrack på bildene og du skal se det dukker opp både her og der uten at en er blitt forespurt, det er ikke noe vi setter pris på. Vi hadde jo en sak over i England for to år siden hvor en type hadde plukket bilder fra A.net til en bok, men ikke spurt om å bruke noen.... det setter nok litt sinne i kok... ![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Osapanga chipongwe
|
![]()
Du skal ikke lenger enn til et helikopterselskap på OSL for å finne den varianten... Men det kostet dem noen spenn da.
![]()
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Hilsen, Laurenz |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
åi.... det så avansert ut det!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Infrequent traveller ;-)
|
![]() ![]()
![]() |
#20 | |
Osapanga chipongwe
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Bilde fra airliners.net | TLS at OSL | Bilder & foto | 7 | 28-09-2011 20:49 |
Bilde fra Airliners.net | FlyboyKarsten | Bilder & foto | 1 | 23-07-2011 14:05 |
Nytt bilde på Airliners.net | Norwegian15 | Bilder & foto | 5 | 24-06-2011 17:27 |
Salg av bilde via airliners.net | findus | Bilder & foto | 5 | 30-01-2011 22:47 |
Fantastisk bilde på Airliners net. | SAS-Steward | Bilder & foto | 9 | 28-05-2010 23:16 |