![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: Flakk, Birkenes
Posts: 1,820
|
![]()
Fant følgende hos Avinor:
Frankfurt Sandefjord FR9822 06:35 08:30 omdirigert Stavanger, ny tid 08:00 ![]() Og returen til Hahn er selvfølgelig innstilt... ![]()
__________________
Gunnar Kjeviksiden: http://kjevik.dk ...mange gode minner |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,385
|
![]()
...men Ryanair tar sikkert godt vare på de som venter på flyturen til Hahn!!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 3,619
|
![]() Quote:
1. Skulle til Torp ? 2. Skuøøe reise fra Torp til Hahn ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2004
Posts: 577
|
![]() Quote:
Synes egentlig det er ganske rart at Ryanair bruker en flyplass som ligger så langt ifra bestemmelses stedet som alternate. Det skjer faktisk ganske hyppig. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
N/A
Join Date: Nov 2005
Posts: 2,099
|
![]() Quote:
2. Ombooking til samme flight, andre dager... Forøvrig var dette aktuell METAR: ENTO 180720Z 01006KT 0250 R18/0700N FZFG VV001 M01/M01 Q1010 De gjorde ett forsøk og satte kurs for Sola... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Apr 2006
Location: Sandefjord
Posts: 105
|
![]()
jeg var med på kansellering av både Ryanair og KLM i februar i fjord når vi skulle ha landet på Torp. Begge gangene landet vi på Gardermoen. Når vi kom med KLM tok det de hele 2 timer før det var en buss på plass for å ta oss med tilbake til Torp. Med Ryanair stod bussene å ventet på oss på utsiden av Gardermoen så fort vi hadde fått bagasjen.
Så på oss virket servicen bedre hos Ryanair enn hos KLM. Fløy også med Wizzair her om dagen til Katowice fra Torp - da ble Bergamo flyet instillt pga tåke på Torp. Heldigvis hadde denne lettet da vi Wizzair kom så flyet kunne lande. Passasjerene til Ryanair ble imidlertid tilbudt å bli booket om via London til Bergamo uten kostnad - så det virker som Ryanair har skjerpet seg litt i det siste. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,391
|
![]()
Ryanair har jo vært endel ganger på Flesland også, omdirigert fra Haugsund.
Det har da vært satt opp busser. -Men det er vel muligens de siste år at de har begynnt med det,- eller ? For tidligere så var det vel "sorry" men vi kan ikke lande her, så ha en god fortsatt dag....? |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
www.lch78.net
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Vadsø
Posts: 3,844
|
![]() Quote:
![]()
__________________
===================== Mine Bilder på Airpics.com Mine Bilder på Jetphotos.net Mine Bilder på Airliners.net ===================== Upcoming: |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2004
Posts: 605
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Apr 2006
Location: Sandefjord
Posts: 105
|
![]()
det er greit at det har med handlingagent å gjøre - men for gjestene så går dette på flyselskap - da "vanlig" mann ikke har greie på hvem som henter ut kofferten, og som sørger for å bestille busser. Det har jo også litt med hvilke krav som blir satt til handlingagenten ved kontraktsinngåelse?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2004
Posts: 92
|
![]()
Companymanualer og/eller offisielle bestemmelser kan tilsi at en ikke begynner en approach dersom sikten er under company minima. Dersom sikten går under minima etter Outer Marker eller 1000 fot, kan en evt fortsette til DH eller MAP, og lande om man ser tilstrekkelig med banelys, eller gjøre en missed approach..
De fleste flyselskap har i tillegg en policy på fuel som tas med. Det er ikke sikkert en har til mer enn én eller to apporacher før diversion. Det koster penger å dra med overflødig fuel - ulempen er at man kan være nødt til å diverte for raskt istedet for å vente på væromslag dersom det er i kjømda. Alternate må tilfredsstille værkrav til alternativ landingsplass, som regel "one up", altså minima til en non-precision approach dersom flyplassen har CAT I ILS etc. Egen vurdering kommer i tillegg. Er det lav sikt i et større område, velger en gjerne et alternate utenfor området selv om ett innenfor tilfredsstiller de formelle kravene. Det kan også være begrensninger på hvor mange diversions en flyplass kan ta imot før kapasiteten er sprengt. Da er det dumt å velge det aller nærmeste, hvis alle andre før deg i køen også drar dit og lager kø i luften eller på bakken. I tillegg kan flyselskapet ha et ønske om et traffic alternate, dersom værforholdene ellers ligger til rette for det. Da er selskapets infrastruktur utslagsgivende; er det lett å få transport/overnatting/turnaround på flyet osv der? |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: Flakk, Birkenes
Posts: 1,820
|
![]()
Takk skal du ha, Jumper, for forklaring på hvorfor man kan finne på noe så "meningsløst" som f.eks. å dra til Sola når det ikke er mulig å lande på Torp. Mye ukjent stoff der for en som bare er fly-INTERESSERT.
__________________
Gunnar Kjeviksiden: http://kjevik.dk ...mange gode minner |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
|
![]()
Det er normalt ikke SGS som bestiller buss for FR, jeg vet ikke om det er noe WF gjør fra TRF eller FR har noen de har avtale med. FR til TRF har OSL som første ALTN og SVG hvis ikke OSL er aktuell.
__________________
“I always wonder why birds stay in the same place when they can fly anywhere on earth. Then I ask myself the same question.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Dec 2005
Posts: 2,794
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
|
![]() Quote:
__________________
“I always wonder why birds stay in the same place when they can fly anywhere on earth. Then I ask myself the same question.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
ScanFlyer Molded
Join Date: Dec 2005
Posts: 2,794
|
![]() Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2004
Posts: 92
|
![]()
KRS kan ta imot 737-800 - under visse forhold. Annet enn nevnte værminima kan det hende et selskap krever egen utsjekk der. I tillegg er bl a følgende faktorer med for om flyplassen kan brukes den aktuelle dagen:
- flyets landingsvekt - at alle bremsesystemer er operative (flaps, spoilers, autobrakes etc) - vind/sidevind - rullebanens friksjonskoeffisient - at flyplassen er åpen for trafikk - at tilstrekkelige navaids o.l. er operative ifht været |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jan 2007
Location: Norge
Posts: 1,421
|
![]()
noen som vett reg'en på Ryanair flyet som var på sola idag
![]() ![]() ![]() på forhånd takk:clap
__________________
Mine bilder på JetPhotos.net |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,519
|
![]()
.. saa for aa strekke den litt videre ... ved planlegging av alternate er ikke KRS attraktiv.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,295
|
![]()
Og FR har satt sikkerheten først . Beklageligvis går slike ting utover pax'en. Hadde det vært andre selskap ( uten å nevne navn ) hadde de sikkert landet på TRF !!
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Tilløp til dramatikk på Sola i morges. | Stone | Flyforum | 0 | 09-12-2012 12:38 |
SVG Spotteralert Sola, 29/6, Ryanair. | Twin Otter | Spotteralerts | 10 | 29-06-2011 18:07 |
Ryanair på Sola | Somle | Flyforum | 18 | 09-12-2010 21:45 |
Første passasjerfly til LHR T5 i morges | Concorde | Flyforum | 14 | 28-03-2008 13:56 |
Ryanair på Sola | Lennart | Flyforum | 3 | 02-06-2006 16:03 |