![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
I dag 2. februar underskrev LO/NHO en avtale om innføring av en ny Luftfartsoverkomst hos Proffice Aviation. – Dette er en svært viktig avtale for hele bransjen, og vi kan nå se slutten på sosial dumping hos handlingselskaper, sier Lederen for FLR Trond Smøraas til boarding.no
http://www.boarding.no/art.asp?id=25183 Sosial dumping var da drøye ord og unødvendig skrevet, men bra at vi har fått en avtale. Synes ting begynner å fungere bedre og bedre. Jeg føler meg veldig fri, og Proffice er flink til å legge tilrette slik at det går fint å holde på med en utdannelse i tillegg til jobben ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Dette var jaggu meg på tide, nå skal vi se videre hva som skjer. Men sosial dumping var det absolutt. Til og med dama på Rimi har mere betalt enn dere i NP. Nå er det på tide å rydde litt opp.
Da jeg en gang snakka med NP om jobb, kunne ikke de gi meg noe fast skiftplan, måtte finne dager jeg ville/kunne jobbe og klikke meg inn på en eller annen nettside, ingen ting var ok, men dette er ikke Northport sin skyld, det jo det tafatte Proffice sitt opplegg. Nå får vi se snart resultatet fra Norwegian om det virkelig var verdt å bytte til billigere underleverandør i forhold til kvaliteten, for det er jo ingen hemmelighet at NAS fått dårligere kvalitet, flere NAS-ansatte er rett og slett dritlei av Northport, det har jeg selv hørt fra NAS selv. Selv har jeg jo sett at guttungene gjør det bedre, det går seg til etter hvert, men det spørs om NAS sier det samme. Men at det har blitt en ordings på dere er bra |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
En Widerøe stuer som jeg snakket med hadde 7 kr mer i timen en meg. Ikke akkurat noe "sosial dumping" lønn det da? Det som jeg misunner SAS og Widerøe ansatte for er ID billetter. Det kunne jeg også tenkt meg, men håper at det blir ordnet med Finnair!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Var snakk om skammlønn i sirkusair for en fem eller seks år siden. Sosial dumping var ikke oppfunnet enda, men fy kor mange som klaget på lønnsnivået. Men lønna var ikke så mye lavere en det konkurrentene hadde. Mange som overvurderer sin egen verdi? Forskjellen lå mer på elendige skiftplaner, ledere som var like kompetente som en trestokk og tidvis veldig merkelig arbeidsfordeling….
Sosial dumping skal man ikke bruke i denne sammenhengen, det har vært mange eksempler på dette i Norge, dette er ikke en av dem! At AY skal gi dere ID billetter er jeg ikke sikker på…. Fikk ansatte i Sirkusair ID-billetter med AY noen ganger? Eller ble det bare med løftene? :wink ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Det er nok en myte at lønna er så forskjellig fra SGS, WF handling, SA og NPH. Det har vært et mål for fagforeningene at konkurransen skal ikke stå på lønn og nå er vel alle i en eller annen tarifflønn.
Men det er nok billigere for Northport som ikke har eldre ansatte med ansiennitet. Og splitskift og annet, men med høyere sykefravær og annet er det ikke sikkert det lønner seg.
![]() |
#7 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Vi hadde splitskift i begynnelsen, men det har vi ikke nå for tiden. Virker som folk er blitt mer motivert og står mer på etter split ble avskaffet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Har dere omtrent lik ansiennitet? Hva med tilleggene for ubekvem arbeidstid? Omtrent likt det også? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
Newcomer
|
![]() Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Uansett hvor høy lønna er så er det alltid noen som klager. Men lønna i flybransjen er ikke av den høyeste sorten. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Tja! vet at ansatte med 15 år i SGS i Bodø ligger på ca 380 000 kr i året. det er jo ikke akkurat dårlig!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Newcomer
|
![]()
det er jo med ulempetillegg.det er ikke lønn, men komp.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Newcomer
|
![]()
Veldig rart.Pratet for en måned siden med en fra SA.Han hadde det samme inklusiv tilegg som sas ansatte med samme fartstid har uten.Np har jeg hørt har G.lønn på 15000kr.ikke akkurt mye hvis det stemmer og langt unna det som er i sas.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Å hvis G.lønna til NP er 15000, ligger jeg gooodt over det!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
www.lch78.net
|
![]()
og bare for å ha nevnt det så har WFansatte bedre lønn enn WFagenter
![]()
![]() |
#18 | ||
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Flyklapper
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Flyklapper
|
![]() Quote:
Det kan gjoeres per PM eller privat mail .. slik info boer man ikke legge ut paa offentlige fora .. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Widerøe tar flypassasjeravgift selv om den ikke er innført | LN-TIB | Småprat | 3 | 13-04-2016 08:39 |
SAS Sverige + Proffice = Sant | Ek_Osl | Flyforum | 70 | 02-03-2011 20:13 |
Ny SGS avtale (endelig) | sail4fun | Flyforum | 5 | 16-11-2005 12:39 |
Ny avtale om flyevakuering av nordmenn | BU9001 | Flyforum | 3 | 26-01-2005 13:56 |