![]() |
|
![]() |
#1 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,429
|
![]()
Fant ingen avisomtaler, men dette er sakset fra A.net. Mener aa huske at jeg skrev noe lignende for ikke lenge siden ..
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,334
|
![]()
Syvende far i huset bør vel egentlig bare være stille...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Dec 2005
Posts: 2,794
|
![]()
Syntes han har et poeng....og dessuten burde vel Janne ha litt innsikt.
Han siteres jo i andre sammenhenger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,334
|
![]()
Han ble jo sparket så helt objektiv er han kanskje ikke...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]()
Janne Carlzon har 100% rett i sin uttalelse her, men i tillegg har SAS i dag LCC og mye større konkurranse å stri med.
Så de er back to square 1 med et mye verre utgangspunkt |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Dec 2005
Posts: 2,794
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jan 2005
Posts: 167
|
![]() Quote:
Etter hva jeg har skjønt så blir han sett på som mannen som reddet SAS. Hvis noen vil opplyse en som har sovet i timen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Dec 2005
Posts: 2,794
|
![]()
Sitter også med inntrykket av at Carlsson reddet SAS. Hvorvidt SAS klarte å ta vare på han vet jeg ikke, men med referanse i personalpolitikken til SAS så....ja hvem vet
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,878
|
![]()
Janne Carlson reddet SAS og SAS tok svaert godt vare paa Janne, men hans ambisjoner paa vegne av selsakpet vokste nok ut av proposjoner....kjoepet av Inter-Continental Hotel kjeden var allt for dyrt.....det bant opp saa mye kapital at selskapet ikke kunne vokse i kjernedelen.....
Men jeg er ening med JC at SAS klart er tilbake der de startet i 1980....
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,334
|
![]()
At Janne fortsatt sier mye fornuftig er jeg ikke uenig i... Men eks-sjefer bør forholde seg ganske så passive i debattene om sine eks-arbeidsgivere...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Oslo
Posts: 3,324
|
![]() Quote:
__________________
Bare en passasjer... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ljungsbro, Sweden
Posts: 644
|
![]()
Visst finns det en poäng i det Janne Carlzon säger. Själv funderar jag på varför man inte kan göra samma sak en gång till, det vill säga avskaffa Economy-Flex. Vem efterfrågar egentligen den produkten?
Kanske det skulle vara bättre att ha två serviceklasser, business och economy, och två ombokningsmöjligheter, fix och flex? Det skulle ge möjlighet att ta betalt för två typer av värdeadderande tjänster, service och flexibilitet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jan 2006
Posts: 1,188
|
![]()
Inntrykket man får utad er jo at Janne reddet SAS. Men fra endel folk på innsiden av selskapet blir det mer fremstilt som at Janne kom mer eller mindre til ferdig dekket bord. At det meste var tilrettelagt og ryddet opp i av den forrige sjefen (som jeg ikke husker navnet på i farten).
Noen synspunkter på det? |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: Langt ut på landet
Posts: 1,434
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,334
|
![]()
Men nå er jo planenen å få en veldig liten c-klasse, en veldig liten økonomiklasse og en stor økonomi-flex klasse...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2004
Posts: 587
|
![]()
Sats på BEST/BACK.....
Kanskje BU bare var for tidlig ute..... |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Dec 2005
Posts: 2,794
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,878
|
![]() Quote:
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
NRK-reportasje om SAS fra 1980 | LN-MOW | Flyhistorisk forum | 8 | 02-05-2016 18:17 |
DC-9 - 50 Janne 1:200 | safir | Samlerhjørnet | 7 | 24-02-2015 08:12 |
SAS-plakat fra 1980 til salgs | L1011-500 | Samlerhjørnet | 0 | 28-10-2012 15:38 |
Janne Carlzon tilbage til SAS? | sk931 | Flyforum | 3 | 15-03-2009 09:17 |
Jan Carlzon "Alla kallar mig fortfarande Janne" | Savipix | Flyforum | 0 | 26-06-2006 12:44 |