Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 24-01-2007, 01:47   #1
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Default De EKTE terroristene ...

The Terrible Three!!!! :smokin

http://www.usatoday.com/travel/flights/2007-01-23-airtran_x.htm

Quote:
ORLANDO (AP) — Flight attendants often deal with obnoxious passengers who won't listen to instructions by kicking them off the plane. But a Massachusetts couple think AirTran Airways went overboard by treating their crying 3-year-old daughter in much the same way.
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 24-01-2007, 09:02   #2
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Default Re: De EKTE terroristene ...

Her blir det AirTrans ord mot denne familiens ord, men hvis de ikke greide å kontrollere datteren gjorde flyselskapet det riktige. Det tross alt 112 andre mennesker ombord!
Old 24-01-2007, 09:17   #3
TOS
ScanFlyer Mile High Club

TOS's Avatar

Nå er det vanskelig å vite hva som faktisk har skjedd, men hva var problemet med å la jenta sitte på fanget til moren eller faren under take-off...? Alle som har barn vet at unger i den alderen ikke akkurat er fullt ut rasjonelle hele tiden. I tillegg stod følgende å lese i artikkelen: "The Orlando-based carrier reimbursed the family $595.80, the cost of the three tickets, and offered them three roundtrip tickets anywhere the airline flies, Graham-Weaver said." Kan det være at AirTRan i ettertid så at de kanskje handlet på en litt uheldig måte.
TOS is offline   Reply With Quote
Old 24-01-2007, 09:18   #4
storg
ScanFlyer Molded

storg's Avatar

Synes det hørtes ut som AriTran gjorde det riktig. Særlig siden de fikk igjen pengene. Husker en flytur jeg hadde fra london til oslo sommeren 2005. Da var det en familie på tur, og den ene ungen ble helt vill da han måtte sitte i setet. rolig før og rolig under flighten, men helt berserk når han måtte sitte fastspent. Foreldrene var passive og gjorde ingen ting. Selv etter gjentatte henvendelser fra besetningen, bestetningen ga familien all den tid de trengte. Men når det var tid for take-off kom den kvinnlige sjefen i kabinen løftet opp gutten satte ham i stolen og "bandt" ham fast. Så dro vi.
storg is offline   Reply With Quote
Old 24-01-2007, 09:29   #5
ENGM RAMP
ScanFlyer Rusty

Synes AirTran gjorde det riktige ja Men akk og ve, sikkert et mareritt av en tur...

Ikke helt det samme dette da, men husker i fjor når jeg og fruen var i Paris, vi var på vei inn til BVA med DY.....idet vi toucher bakken så tar en etioper av seg setebeltet og reiser seg, åpner hat-racken og skal til å ta ut kofferten sin....

3 sek senere kommer kabinsjefen ombord, travende nedover midtgangen som oksen Ferdinand selv, jeg kunne nesten se for meg fråden rundt munnen og "damp" ut av neseborene......Hun sa SVÆRT bestemt til mannen: "SIT DOWN" med en så overbevisende mine at mannen satte seg RETT ned igjen, han forsøkte ikke engang diskutere med denne vesle kabinsjefen.....

:clap
Old 24-01-2007, 09:31   #6
CK
ScanFlyer Mile High Club

CK's Avatar

mye dårlig kontroll på under blant foreldre, men som småbarnsfar selv vet jegd et er vanskelig. STOR godtepose funker imidlertid bra....

VOLARE NECESSE EST
CK is offline   Reply With Quote
Old 24-01-2007, 09:48   #7
Jens W
ScanFlyer Crusty

Må innrømme at hver gang jeg ser småbarnsfamilier i boardingområdet, så ønsker jeg at jeg hadde vært rik og reist på en fleksibel billett

Fra spøk til revolver, (små)barn må få lov til å fly de også, men f.. så irriterende de kan være.
Jens W is offline   Reply With Quote
Old 24-01-2007, 09:54   #8
TOS
ScanFlyer Mile High Club

TOS's Avatar

Quote:
Originally posted by Cedlind

Må innrømme at hver gang jeg ser småbarnsfamilier i boardingområdet, så ønsker jeg at jeg hadde vært rik og reist på en fleksibel billett

Fra spøk til revolver, (små)barn må få lov til å fly de også, men f.. så irriterende de kan være.
Dette løser seg den dagen du evt får barn....:wink Nå skal jeg ikke unnskylde alle barns atferd, men folk uten barn har nok litt mindre toleranse for småbarnstøy enn vi som "sliter" med det til daglig. Jeg er nok også enig med CK om at det er en rekke foreldre som nok burde tatt noe mer kontroll over situasjonen, men det er ikke alltid like lett. Jeg har vært heldig og mine to barn er stort sett flinke til å oppføre seg når vi er ute på tur, men det er jo en velkjent sak at barn ikke akkurat liker å bli fastspent. Spesielt ikke om det er litt uvant situasjon, som nok det å fly er for mange barn. Er du 3 år og ikke helt forstår hva som skjer så kan det nok virke litt skummelt å måtte sitte alene i setet sitt under f.eks. take-off.
Old 24-01-2007, 10:03   #9
Jens W
ScanFlyer Crusty

Quote:
Originally posted by TOS

Quote:

Dette løser seg den dagen du evt får barn....:wink Nå skal jeg ikke unnskylde alle barns atferd, men folk uten barn har nok litt mindre toleranse for småbarnstøy enn vi som "sliter" med det til daglig.
Tja, selv om jeg ikke har egne så "sliter" jeg nok med flere barn enn de fleste her daglig :wink (Om 60 SFO-unger teller da?)
Jens W is offline   Reply With Quote
Old 24-01-2007, 10:05   #10
Savipix
ScanFlyer Rusty

Savipix's Avatar

I mitt (tillfälliga arbete) arbetar jag mycket med barn och det största problemet är oftast inte barnen själva utan deras föräldrar!
Savipix is offline   Reply With Quote
Old 24-01-2007, 12:11   #11
TOS
ScanFlyer Mile High Club

TOS's Avatar

Quote:

Tja, selv om jeg ikke har egne så "sliter" jeg nok med flere barn enn de fleste her daglig :wink (Om 60 SFO-unger teller da?)
Du har min sympati (selv om det sikkert kan være ganske morsomt å jobbe med barn...)..!:wink De gangene jeg var innom SFO for å hente sønnen min var støynivået veeeldig høyt - skadelig høyt ifølge målinger som ble foretatt der....
Old 24-01-2007, 12:30   #12
Trety
ScanFlyer Rusty

Trety's Avatar

Quote:
Originally posted by TOS
Du har min sympati (selv om det sikkert kan være ganske morsomt å jobbe med barn...)..!:wink De gangene jeg var innom SFO for å hente sønnen min var støynivået veeeldig høyt - skadelig høyt ifølge målinger som ble foretatt der....
En liten digresjon i sakens anledning. Her på huset har vi et "lydøre" som lyser grønt, gult eller rødt ettersom hvor mye støy det er i rommet. Den lot jeg samboern (som jobber i barnehage) låne på en av avdelingene for å se om de fikk ungene til å være noe mer lavmælte. Problemet lå bare i at det var utrolig moro å se denne lyse rødt, og da må man jo rope høyt...
Old 24-01-2007, 13:38   #13
Turbofan
ScanFlyer Blue

Turbofan's Avatar

Selve ungeskrikingen har jeg egentlig vent meg til. Det er jo bare å fise opp iPoden på maks styrke

Det verste jeg har opplevd mht. unger på fly, var på slutten av 90 tallet, da jetg skulle til Tromsø.
Vi fløy DC-9, jeg satt ved vinduet, mens ved min side satt en mor med en datter som jeg tipper var i 4-5 års alderen. Jenta, stakkaren så ikke så pigg ut, og moren syntes det var en god ide å gi datteren en 1/2 halvliter med litago jordbærmilkshake. Ca 15 minutter etter take-off skjedde det uunngåelige.... Jentungen kastet opp! På Min venstre sko.....

Siden den gang har jeg alltid vært gentleman, og tilbydt moren/faren å bytte plass slik at ungen får sitte ved vinduet, ved mor/far i midtsetet.

Turbofan is offline   Reply With Quote
Old 24-01-2007, 14:04   #14
CK
ScanFlyer Mile High Club

CK's Avatar

Quote:
Originally posted by Trety

Quote:
Originally posted by TOS
En liten digresjon i sakens anledning. Her på huset har vi et "lydøre" som lyser grønt, gult eller rødt ettersom hvor mye støy det er i rommet. Den lot jeg samboern (som jobber i barnehage) låne på en av avdelingene for å se om de fikk ungene til å være noe mer lavmælte. Problemet lå bare i at det var utrolig moro å se denne lyse rødt, og da må man jo rope høyt...
Ser at flere barnehager faktisk harb installert en sånn - en av avdelingene i "vår" barnahege har en sånn. Vil tro den er ganske effektiv

VOLARE NECESSE EST
CK is offline   Reply With Quote
Old 24-01-2007, 14:14   #15
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen

dc-8-63's Avatar

Quote:
Originally posted by TOS

Quote:

Det er veldig langt i fra Tromsoe for aa hente soennen, blir poeng av TOS-SFO
Old 24-01-2007, 14:20   #16
VoiceCom
ScanFlyer Silver

VoiceCom's Avatar

Quote:
Originally posted by Turbofan

Selve ungeskrikingen har jeg egentlig vent meg til. Det er jo bare å fise opp iPoden på maks styrke

Det verste jeg har opplevd mht. unger på fly, var på slutten av 90 tallet, da jetg skulle til Tromsø.
Vi fløy DC-9, jeg satt ved vinduet, mens ved min side satt en mor med en datter som jeg tipper var i 4-5 års alderen. Jenta, stakkaren så ikke så pigg ut, og moren syntes det var en god ide å gi datteren en 1/2 halvliter med litago jordbærmilkshake. Ca 15 minutter etter take-off skjedde det uunngåelige.... Jentungen kastet opp! På Min venstre sko.....

Siden den gang har jeg alltid vært gentleman, og tilbydt moren/faren å bytte plass slik at ungen får sitte ved vinduet, ved mor/far i midtsetet.
Opplevde noe tilsvarende for en 10 års tid siden på en 747 til Sør-Afrika. Jeg lå og halvsov i et sete like bak toalettene. Litt småturbulent, men ikke noe voldsomt. Utpå natta kom en gutt, ca 8-9 år, ut av toalettet, tok et par skritt bortover midtgangen, og så kastet opp på gulvet i midtgangen rett ved siden av mitt sete (heldigvis ikke på meg). Hvorfor han ikke kunne greid å gjøre det inne på toalettet vet ikke jeg...

Forholdsvis dårlig luft en tid etterpå...

Old 24-01-2007, 14:24   #17
imm
ScanFlyer Crusty

Barn er ikke alltid like lett å "temme". Og har de først bestemt seg for at "jeg skal ikke sitte alene i den stolen der!" så er det ikke så lett.
Selv har jeg vært særdeles heldig. Har bl.a. hatt 6 turer til Barbados med min jente som nå er 4 år, uten problemer hverken for meg eller andre.

I fjor hadde jeg forøvrig en artig opplevelse på vei fra London til Barbados. Et barn strigråt i lang lang tid bak i kabinen, og på vei til do fikk jeg se en mor som febrilsk forsøkte å roe barnet sitt (ca 2 år gammelt) til uten nytte.
Jeg bøyde meg ned og sa noe til barnet, og den lille strekte armene sine mot meg. Jeg spurte moren om det var OK om jeg løftet den lille. Og det fikk jeg. Og det ble stille umiddelbart. "Alle" snudde seg og lurte på hva som skjedde, siden det endelig var stille.
Og der sto jeg med en fremmed liten jente på armen. Og en søster på 4 som også ville opp til meg. Vel, det var bare å gi etter og ha en på hver arm. Da jeg var fullstendig utslitt ville jeg levere de tilbake, men da var hylekoret i gang igjen.

Jeg overdriver nok ikke når jeg sier jeg hadde de to på armene i to timer på den reisen. De var helt gale de to små, så lenge de ikke fikk være med meg. Og hadde fredsprisen skulle deles ut den dagen, tror jeg at jeg hadde stått langt opp på listen av kandidater til å motta den. hehe.

Old 24-01-2007, 20:11   #18
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Ahh, en ny debatt om unger på fly :-p

Som enkelte påpeker her, er det vanligvis foreldrenes feil når ting sklir ut. Enkelte har vel holdningen "vi reiser med barn og skal ha førsteprioritet hele veien. Respekter oss og ingen andre!" Gode eksempler er på sommeren i diverse lounger der foreldrene leser aviser og drikker kaffe mens ungene springer ukontrollert rundt i loungen, foreldrene lar rett og slett hele loungen være barnevakt. Andre gode eksempler er foreldre som lar ungene springe fri rundt om på lengre flygninger. Godteposen, PSP og andre, nye leker burde være enkle løsninger for foreldrene som andre her nevner.

Når alt kommer til alt, er det klart at folk med barn må tas hensyn til, men at en unge skal ødelegge flygningen for over 100 andre, betalende passasjerer, er uakseptabelt. Hadde jeg vært pappaen her hadde jeg tatt ungen av flyet og tatt neste avgang og vært sikker på at ungen hadde roen. :clap til Air Tran som setter foten ned når foreldrene ikke kan ordne opp selv. og two thumbs down til foreldre som driter i alle andre enn seg selv! Det er vel kun "Newspaper for dummies" som plukket opp denne saken.

Personlig funker Ipod trikset meget bra for meg, men det å finne roen på et fly bør være mulig uten Ipod..

Og da takker vi høyere makter for business class! Dessverre har vi en sjelden gang en eller annen EBG tulling som tar med skrikerungene sine på business på poeng...

Tommy777 is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules