![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Aug 2006
Location: Nannestad
Posts: 4,767
|
![]()
http://www.airliners.net/open.file/0224053/M/
![]()
__________________
MVH Stein Olsen http://www.flickr.com/photos/56123975@N05/ Det finnes alltid en god grunn til å se på fly ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
N/A
Join Date: Nov 2005
Posts: 2,099
|
![]() Quote:
![]() Fint skulle det være... :clap |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,074
|
![]()
Vakkert!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
BA Concorde Sep 1998
Join Date: Sep 2004
Location: Hvalstad, Asker
Posts: 3,332
|
![]()
Husker jeg var inne i den på presse-runden når den kom til Fornebu første gang, desverre fikk jeg ikke bli med på selve flyturen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: ENAN
Posts: 1,323
|
![]() Quote:
__________________
Intet er som musikken fra en stor stjernemotor... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Langevåg
Posts: 1,806
|
![]()
Sukk, hadde bare denne blitt airborne igjen i 1/400
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
N/A
Join Date: Nov 2005
Posts: 2,099
|
![]() Quote:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: ENAN
Posts: 1,323
|
![]()
Holder fortsatt på dollarkursen, jeg.
NOEN her inne MÅ da være datainnhentingsfreaker og regnekyndige nok til å vise at det uforutsigbare og storekurshoppet kunne veltet ethvert budsjett? Venter spent på noen som har kapasitet og vilje til å lete frem dollarkurs for de aktuelle år? Verre nerdete prosjekter og "mysterier" har da tidligere vært entusiastisk løst her på forumet... ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
__________________
Intet er som musikken fra en stor stjernemotor... |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2006
Posts: 393
|
![]()
Skipsreder Bjørn Braathen kom heldig ut med 767,ble kvit de etter to år for å kjøpe seks B737 advanse.Etter det ble Braathens SAFE et av verdens mest lønnsomme flyselskaper i sin størrelse.
Etter tredje generasjon overtok skuta hveit hvordan det gikk |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Jan 2006
Posts: 3,891
|
![]()
Noen her som var ute å fløy Braathens 767?
"Jeg!" ![]()
__________________
Life is Brutale |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,220
|
![]() Quote:
Et par år tidligere tror jeg den var nede i rundt kr. 4,-. I 1986 ble vel krona nedskrevet med 9,2%. Renta i bankene for "vanlige folk" var vel rundt 14-15% på midten av 80-tallet. Ekspertene får regne videre... ![]()
__________________
\"Når du sitter der og rister i en flyvemaskin, og lengter ned mot jorden og kjæresten din - da er livet til stede....\" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,680
|
![]()
hvilke ruter fløy den?
__________________
mvh Med småfly/*mikro 2009: ENBO,AL,SD,Stryn*,VA,BN,ST,RS,NK,EV,RA,HT,MS,LK,ML ,SG,TC,AN,SK,RG 2010:ENBO,OV,AL,ML,KB,RM,BN,NM,NK,EV,SK,LK,HT,MS,S T,EFKE,Stryn*,SO,HD,ZV,BR,EN 2011: ENBO,RK,NK,DU,EV,SH,MS,SR,HK,HF,NA,HV,MH,BV,BS,SS, VD,KR,AT,RA,HT,ST,EN,OL,KB,ML,AL,OV 2012:ENBO,EN,AN,LK,SH,EV,ST,MS,HT,RA,NK,HS |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2004
Posts: 954
|
![]() Quote:
Charter fra GEN/ARN Mil charter i norge |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,374
|
![]()
Uansett...vakker var den i SAFE design!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,494
|
![]()
I boken 'Mot Alle Odds' av Audun Tjomsland er det viet god plass til 767'en. Problemet var ikke bare daleren, men ogsaa at de hadde stappet for mange seter in i den, noe som gjorde at turoperatoerene ikke var overbegeistret. Men paa den annen side var de heller ikke villige til aa betale ekstra for mer plass. Saa en form for catch 22 som i bunn og grunn bunnet i at makedet ikke var stort nok til at de kunne drifte dem oekonomisk. Det hjalp heller ikke at det kun var mulig aa fylle dem innenriks paa andre tider enn fredag ettermiddag og mandag morgen ..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Trondheim
Posts: 3,550
|
![]()
Jeg fløy en tur FBU-TRD-FBU. Ganske stort å fly widebody innenriks. Glad jeg fikk med meg den.
Forøvrig var jeg også ved hangaren på FBU den dagen den kom. Artig for menigmann å få slippe inn der, og se den inn- og utvendig, og få med seg en del BU-effekter. Hvis jeg leter i gamle album, har jeg sikkert noen bilder fra den anledningen! :wink VC-10 |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Osapanga chipongwe
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Hjemme
Posts: 8,380
|
![]() Quote:
![]()
__________________
![]() Better On A Camel across Africa, than Sit And Suffer across the North Sea. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Ute på tur
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
|
![]() Quote:
-A |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Trondheim
Posts: 3,550
|
![]()
Jeg tror SAS innimellom satte inn noen store maskiner for å avvikle juletrafikken, men aldri i fast rute.
Bortsett fra BU´s 767, var vel den største faste på innenriks en DC8-63 fra Scanair som SK benyttet mellom FBU og BGO på hverdagene i en periode! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Osapanga chipongwe
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Hjemme
Posts: 8,380
|
![]() Quote:
__________________
![]() Better On A Camel across Africa, than Sit And Suffer across the North Sea. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
11 år siden ... | LN-MOW | Bilder & foto | 5 | 11-11-2015 21:41 |
Min første spottings siden siden Okt. 2012 | sirpjalle | Bilder & foto | 2 | 28-06-2013 09:06 |
For 30 år siden... | KennethGS | Flyforum | 9 | 28-03-2007 00:09 |
For 20 år siden... | EB | Flyforum | 2 | 11-02-2007 13:23 |
OT: 10 år siden... | EB | Flyforum | 10 | 29-11-2004 06:04 |