![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Jeg har booket tur til Seattle og ifølge informasjonen jeg fikk er det satt opp A330 på returen. Er det vanlig? Det betyr vel sannsynligvis ingenting for meg som passasjer (annet enn at jeg i så fall får testet begge langdistansemaskinene til SAS på en og samme tur)....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Enten er det tyrkleif, ellers saa er det gode muligheter til at du faar en fuelstop. SEA-CPH er i droeyeste laget for en -300 med full ,last ...
Jaggu ligger'n ikke inne med 330 to dager i mars, gitt .... 340 paa sjekk? 1- SK 938 /JCD 46 SEACPH 1850 1325+1 330 0 M 01MAR03MAR |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Dette står inne, samt at den er instilt av tekniske årsaker et par ganger i perioden.
VERSION CHG DUE TO REPLANNED MAINT LINE
![]() |
#5 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Klarer 330`n denne ruten?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Finn Erik Edvardsen
|
![]()
Jepp......vi regnet paa det for et par aar siden......det gaar....NW flyr jo 330 (riktignok-200) til baade Amsterdam og Tokyo Nonstop fra Seattle.....og AF flyr 330 CDG TYO...(eller floey)
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Så da ser du ut til at det kanskje blir både A340 og A330 med SAS (som jeg ikke har fløyet med før), samt at OSL-CPH foreløpig er satt opp med MD-80. I tillegg er en av mine Alaska Airlines-flighter satt opp med 737-700 som kanskje innebærer winglets. Barnslig glede - Det skal så lite til for å glede en flyinteressert person.....
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#10 | |||
Newcomer
|
![]() Quote:
max range med max passasjerer er 10 500 km. Sea-cph er 7834 km. Hvis ikke det er uforholdsmessig mye bag og frakt kan jo dette gå fint. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Generelt mange aflysninger på de interkontinentale ruter i januar, februar og marts - se:
http://www.sascargo.com/?NavID=2381 Formoder der har at gøre med modificeringen af A330 flåden.
![]() |
#12 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Det er til enhver tid en maskin inne til ombygning ut mars måned.Inntil da blir det reduserte frekvenser på endel destinasjoner,bl.a. et og annet 4-døgns stopp i SEA og PVG.
ARN-ORD regnes som temmelig marginal med vår A330-343X.CPH-SEA er sikkert ikke noe bedre.Østover går det som regel bedre.
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Man flytter en 340 til ARN og tar en av 330'ene til CPH for å fly CPH-ORD.Det er bekreftet fra SAS Flight Academy at man har skolet om nok besetningsmedlemmer til en ny maskin,men ryktene sier at begge Air Canada-maskinene som var aktuelle for SAS er blitt snappet opp av et annet europeisk selskap.
Det er meningen at PVG mister noen frekvenser,muligens også BKK,for å frigjøre kapasitet til ARN-PEK-ARN.
![]() |
#15 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Når begynner du å fly 330, FBU4EVER?
![]() |
#16 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Jeg må si at jeg ikke er særlig imponert over hvordan SAS international er drevet for tiden... Selskapet opererer med over 85% belegg på flygningene sine, er langt fra billigst, men går i pluss. Man har en flåte som er så sprengt at om det bare blir en liten forstyrrelse, blir hele rutetabellen et gigantisk kaos, slik at forretningsreisende ikke stoler på SAS grunnet ekstremt mange kanselleringer (i forhold til avganger) og konstante småendringer i rutetabellen Det siste SAS international bør tenke på før de får orden på dette, å starte en ny rute man overhodet ikke har materiell til. Dette ender med ytterligere skvis på materiellet og kanselleringer av andre, fulle avganger. Det er greit at Kina kanskje er mer attraktivt enn USA pengemessig, men da er det bedre å ha baller og si "vi kutter ut eks. CPH-ORD til fordel for en ny kinaavgang, ruten mellom København og Chicago vil bli operert av vår partner United Airlines med en 777"
Jeg vet lite om å drive flyselskap, men jeg har meget vanskelig for å ta SAS seriøst for tiden. Enten må de starte å gjøre ting rett, dvs få nok materiell til å drive interkontinentalt og gjøre dette skikkelig og seriøst. Ellers bør de selge til intercont delen Lufthansa og melde seg ut av Star Alliance. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Grunnen til at de starter ARN-PEK er vel ene og alene grunnet Finnairs suksess fra Sverige og Norge til Kina??!!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
DC-8-62/63 equipment mix on CPH-SEA-LAX route. | Vermont Viking | Flyhistorisk forum | 0 | 09-10-2009 20:19 |
OSL-CPH-SEA-YVR 02APR | GFL | TripReports | 17 | 17-05-2009 08:25 |
OSL-CPH-IAD-SXM-SAB-SXM-CLT-ORD-SEA-CPH-OSL (Christmas Table '09) | Speedbird | TripReports | 90 | 20-02-2009 21:34 |
BGO - CPH - SEA | Startup | Reiseforum | 3 | 10-02-2009 11:33 |
Osl-cph-sea-(bfi, Rnt)-cph-osl | Speedbird | TripReports | 58 | 07-02-2008 00:10 |