Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 09-01-2007, 15:11   #1
TOS
ScanFlyer Mile High Club
 
TOS's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
Default SEA-CPH?

Jeg har booket tur til Seattle og ifølge informasjonen jeg fikk er det satt opp A330 på returen. Er det vanlig? Det betyr vel sannsynligvis ingenting for meg som passasjer (annet enn at jeg i så fall får testet begge langdistansemaskinene til SAS på en og samme tur)....
TOS is offline   Reply With Quote
Old 09-01-2007, 15:19   #2
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,443
Default Re: SEA-CPH?

Enten er det tyrkleif, ellers saa er det gode muligheter til at du faar en fuelstop. SEA-CPH er i droeyeste laget for en -300 med full ,last ...


Jaggu ligger'n ikke inne med 330 to dager i mars, gitt .... 340 paa sjekk?

1- SK 938 /JCD 46 SEACPH 1850 1325+1 330 0 M 01MAR03MAR
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 09-01-2007, 15:26   #3
TOS
ScanFlyer Mile High Club
 
TOS's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
Default Re: SEA-CPH?

Quote:
Originally posted by LN-MOW

Enten er det tyrkleif, ellers saa er det gode muligheter til at du faar en fuelstop. SEA-CPH er i droeyeste laget for en -300 med full ,last ...
Ja, vi får se. Estimert flytid er 9t35min, og det indikererer kanskje at man ikke har fuelstop...? Amadeus er vel ikke alltid helt god på flytype... Det blir uansett kjekt å komme tilbake til Seattle (det er vel bortimot 8 år siden sist...). Alle gode tips til gjøremål tas imot med takk (jeg har riktignok fått noen gode tips allerede fra Finn-Erik).
TOS is offline   Reply With Quote
Old 09-01-2007, 15:58   #4
Superhai
ScanFlyer Rusty
 
Superhai's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
Default Re: SEA-CPH?

Dette står inne, samt at den er instilt av tekniske årsaker et par ganger i perioden.
VERSION CHG DUE TO REPLANNED MAINT LINE

__________________
“I always wonder why birds stay in the same place when they can fly anywhere on earth. Then I ask myself the same question.”
Superhai is offline   Reply With Quote
Old 09-01-2007, 22:16   #5
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,342
Default Re: SEA-CPH?

Klarer 330`n denne ruten?
EB is offline   Reply With Quote
Old 09-01-2007, 22:20   #6
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen
 
dc-8-63's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,881
Default Re: SEA-CPH?

Jepp......vi regnet paa det for et par aar siden......det gaar....NW flyr jo 330 (riktignok-200) til baade Amsterdam og Tokyo Nonstop fra Seattle.....og AF flyr 330 CDG TYO...(eller floey)
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem
dc-8-63 is offline   Reply With Quote
Old 09-01-2007, 22:28   #7
TOS
ScanFlyer Mile High Club
 
TOS's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
Default Re: SEA-CPH?

Så da ser du ut til at det kanskje blir både A340 og A330 med SAS (som jeg ikke har fløyet med før), samt at OSL-CPH foreløpig er satt opp med MD-80. I tillegg er en av mine Alaska Airlines-flighter satt opp med 737-700 som kanskje innebærer winglets. Barnslig glede - Det skal så lite til for å glede en flyinteressert person.....
TOS is offline   Reply With Quote
Old 09-01-2007, 23:09   #8
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: SEA-CPH?

Quote:
Originally posted by dc-8-63

Jepp......vi regnet paa det for et par aar siden......det gaar....NW flyr jo 330 (riktignok-200) til baade Amsterdam og Tokyo Nonstop fra Seattle.....og AF flyr 330 CDG TYO...(eller floey)
Det blir nok noe vektbegrensning på enn 330-300 vil jeg tro
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 10-01-2007, 00:16   #9
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen
 
dc-8-63's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,881
Default Re: SEA-CPH?

Quote:
Originally posted by Tommy777

Quote:
Originally posted by dc-8-63

Jepp......vi regnet paa det for et par aar siden......det gaar....NW flyr jo 330 (riktignok-200) til baade Amsterdam og Tokyo Nonstop fra Seattle.....og AF flyr 330 CDG TYO...(eller floey)
Det blir nok noe vektbegrensning på enn 330-300 vil jeg tro
Bare hvis vaeret er vrangt....
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem
dc-8-63 is offline   Reply With Quote
Old 10-01-2007, 00:48   #10
bu 4233
Newcomer
 
bu 4233's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 49
Default Re: SEA-CPH?

Quote:
Originally posted by dc-8-63

Quote:
Originally posted by Tommy777

Quote:
Originally posted by dc-8-63

Jepp......vi regnet paa det for et par aar siden......det gaar....NW flyr jo 330 (riktignok-200) til baade Amsterdam og Tokyo Nonstop fra Seattle.....og AF flyr 330 CDG TYO...(eller floey)
Det blir nok noe vektbegrensning på enn 330-300 vil jeg tro
Bare hvis vaeret er vrangt....
http://www.airbus.com/en/aircraftfamilies/a330a340/a330-300/specifications.html
max range med max passasjerer er 10 500 km. Sea-cph er 7834 km. Hvis ikke det er uforholdsmessig mye bag og frakt kan jo dette gå fint.
bu 4233 is offline   Reply With Quote
Old 10-01-2007, 15:37   #11
PP
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,310
Default Re: SEA-CPH?

Generelt mange aflysninger på de interkontinentale ruter i januar, februar og marts - se:

http://www.sascargo.com/?NavID=2381

Formoder der har at gøre med modificeringen af A330 flåden.
__________________
Kommende flyvninger:
--------------------

PP is offline   Reply With Quote
Old 10-01-2007, 16:06   #12
FBU 4EVER
ScanFlyer Dusty
 
FBU 4EVER's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Nærsnes, Norge
Posts: 4,450
Default Re: SEA-CPH?

Det er til enhver tid en maskin inne til ombygning ut mars måned.Inntil da blir det reduserte frekvenser på endel destinasjoner,bl.a. et og annet 4-døgns stopp i SEA og PVG.

ARN-ORD regnes som temmelig marginal med vår A330-343X.CPH-SEA er sikkert ikke noe bedre.Østover går det som regel bedre.
__________________
Stjernemotorer lekker ikke olje. De markerer territorium!

Den skjønneste forbindelse mellom to punkter: Alfa Romeo!

Dagens Alfista: Hvadda fottur?

"Jag är Stabækfan, hva fan är ni?"
FBU 4EVER is offline   Reply With Quote
Old 10-01-2007, 16:55   #13
PP
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,310
Default Re: SEA-CPH?

Quote:
Originally posted by FBU 4EVER

Det er til enhver tid en maskin inne til ombygning ut mars måned.Inntil da blir det reduserte frekvenser på endel destinasjoner,bl.a. et og annet 4-døgns stopp i SEA og PVG.

ARN-ORD regnes som temmelig marginal med vår A330-343X.CPH-SEA er sikkert ikke noe bedre.Østover går det som regel bedre.
...og hvordan ser det ud efter marts måned hvor det er planen at starte ARN-PEK op? I Amadeus ligger der stadig fuldt program for de nuværende flyvninger ud af CPH - så nogen opdaterede rygter omkring nye langdistance maskiner?
__________________
Kommende flyvninger:
--------------------

PP is offline   Reply With Quote
Old 11-01-2007, 08:14   #14
FBU 4EVER
ScanFlyer Dusty
 
FBU 4EVER's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Nærsnes, Norge
Posts: 4,450
Default Re: SEA-CPH?

Man flytter en 340 til ARN og tar en av 330'ene til CPH for å fly CPH-ORD.Det er bekreftet fra SAS Flight Academy at man har skolet om nok besetningsmedlemmer til en ny maskin,men ryktene sier at begge Air Canada-maskinene som var aktuelle for SAS er blitt snappet opp av et annet europeisk selskap.
Det er meningen at PVG mister noen frekvenser,muligens også BKK,for å frigjøre kapasitet til ARN-PEK-ARN.
__________________
Stjernemotorer lekker ikke olje. De markerer territorium!

Den skjønneste forbindelse mellom to punkter: Alfa Romeo!

Dagens Alfista: Hvadda fottur?

"Jag är Stabækfan, hva fan är ni?"
FBU 4EVER is offline   Reply With Quote
Old 11-01-2007, 08:43   #15
LCH
ScanFlyer Crusty
 
LCH's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Stavanger
Posts: 3,778
Default Re: SEA-CPH?

Når begynner du å fly 330, FBU4EVER?
__________________
Upcoming: TRD-OSL
LCH is offline   Reply With Quote
Old 11-01-2007, 08:44   #16
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: SEA-CPH?

Jeg må si at jeg ikke er særlig imponert over hvordan SAS international er drevet for tiden... Selskapet opererer med over 85% belegg på flygningene sine, er langt fra billigst, men går i pluss. Man har en flåte som er så sprengt at om det bare blir en liten forstyrrelse, blir hele rutetabellen et gigantisk kaos, slik at forretningsreisende ikke stoler på SAS grunnet ekstremt mange kanselleringer (i forhold til avganger) og konstante småendringer i rutetabellen Det siste SAS international bør tenke på før de får orden på dette, å starte en ny rute man overhodet ikke har materiell til. Dette ender med ytterligere skvis på materiellet og kanselleringer av andre, fulle avganger. Det er greit at Kina kanskje er mer attraktivt enn USA pengemessig, men da er det bedre å ha baller og si "vi kutter ut eks. CPH-ORD til fordel for en ny kinaavgang, ruten mellom København og Chicago vil bli operert av vår partner United Airlines med en 777"

Jeg vet lite om å drive flyselskap, men jeg har meget vanskelig for å ta SAS seriøst for tiden. Enten må de starte å gjøre ting rett, dvs få nok materiell til å drive interkontinentalt og gjøre dette skikkelig og seriøst. Ellers bør de selge til intercont delen Lufthansa og melde seg ut av Star Alliance.

Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 11-01-2007, 15:33   #17
amatør
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Sep 2004
Location: Oppegård
Posts: 1,729
Default Re: SEA-CPH?

Grunnen til at de starter ARN-PEK er vel ene og alene grunnet Finnairs suksess fra Sverige og Norge til Kina??!!
amatør is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
DC-8-62/63 equipment mix on CPH-SEA-LAX route. Vermont Viking Flyhistorisk forum 0 09-10-2009 20:19
OSL-CPH-SEA-YVR 02APR GFL TripReports 17 17-05-2009 08:25
OSL-CPH-IAD-SXM-SAB-SXM-CLT-ORD-SEA-CPH-OSL (Christmas Table '09) Speedbird TripReports 90 20-02-2009 21:34
BGO - CPH - SEA Startup Reiseforum 3 10-02-2009 11:33
Osl-cph-sea-(bfi, Rnt)-cph-osl Speedbird TripReports 58 07-02-2008 00:10


All times are GMT +2. The time now is 23:09.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.