![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
SAS-aksjen i Norge stiger over 7% så langt idag og er den nest mest økende aksje på Oslo børs så langt idag, og har de siste dagene hatt stor stigning.
![]() Norwegian faller 1% idag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Noen som handler SAS aksjer?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
merkelig at det skal gi økning av kursen, kun 50% av selskapet er på børsen og skal man kjøpe den statlige delen så er jo ikke det noe man kan gjøre i stillhet (som det ofte gjøres i det private), et eventuelt salg av de statlige aksjene må jo behandles politisk i de respektive nasjonalforsamlinger.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Sammen med gunstig(ere) oljepris og en tydelig optimisme på SAS sine vegne, tror jeg markedet begynner å se lyspunkter for selskapet. Sjefen handlet aksjer for 4,9 mill SEK da han overtok selskapet, og har doblet verdien siden dengang.
Så får vi se hvor lenge oppturen holder seg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
det er ingen store private aksjonærer, så det skal nok bli vanskelig å få nok. Dessuten tror jeg det blir vanskelig å gjennomført at ett land selger seg ut mens et annet blir værende som eier. Da må eventuelt selskapet hel-privatiseres, og (den norsk?) staten kjøpe aksjene tilbake - på samme måte som de rødgrønne nå vil kjøpe seg opp i "HydrOil".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ÜberScanFlyer
|
![]()
Det nettopp annonserte skiftet av HR-direktør virker nok heller ikke negativt inn på kursen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Nei det alene burde jo et skikkelig løft...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Kjøpte meg inn for 14-15 mnd siden, og handlet på ny rundt mars-april 06, begge ganger til rundt 70 kr. Etter børsslutt idag la jeg inn salgsordre på halvparten av min beholdning (så får vi se om jeg får napp onsdag) etter 10-dagers helt sinnsyke stigning, går nok inn igjen om kursen synker til "normalt" nivå igjen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS-aksjen | XPilot | Småprat | 8 | 13-09-2012 19:20 |
SAS-aksjen stiger som en rakett om dagen (21.9.09). Hvorfor? | Fokker 50 | Flyforum | 15 | 09-10-2009 18:46 |
SAS-aksjen stiger | sukram | Flyforum | 30 | 08-04-2009 08:41 |
Aksjen stiger fortsatt | DY | Flyforum | 11 | 13-04-2005 21:28 |
SAS-aksjen... | tosfreight | Flyforum | 4 | 28-02-2005 15:33 |