![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,275
|
![]()
Boeing har nå tydeligvis begynt å levere kits for de som vil tette igjen de små cockpitvinduene på 737;
Før: http://www.airliners.net/open.file/1068027/L/ Etter: http://www.airliners.net/open.file/1160602/L/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,377
|
![]()
Hvorfor?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Newcomer
Join Date: Sep 2006
Posts: 21
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,377
|
![]()
Men med de nye "kit" så blir vel vekten enda høyere?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,297
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,377
|
![]()
Hva lages "kits`n" av? Settes de utenpå de eksisterende vinduene eller erstattes glasse helt før disse ettermonteres? Glass + kit skulle vel gi en enda høyere vekt...eller?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Nov 2004
Location: @ Romerikes Toscana
Posts: 5,218
|
![]() Quote:
:huh:
__________________
I´ve been Teslified ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jan 2006
Location: Trondheim
Posts: 933
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2004
Posts: 547
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Aug 2006
Location: Nannestad
Posts: 4,767
|
![]()
http://www.hangar.no/ Hadde en artikkel for en tid siden om dette. Der stod det at vektbesparelsen var ca 11 kg(husker ikke om det var pr. vindu) Der stod det å lese at behovet for "navigasjonsrutene" var borte. Gamle fly konstruksjoner hadde "takvindu" for og kunne navigere etter stjerner om noe skulle hende med instrumentene, stod det i artikkelen dengang. :-p
__________________
MVH Stein Olsen http://www.flickr.com/photos/56123975@N05/ Det finnes alltid en god grunn til å se på fly ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
737-405 og 505 utan eyebrows? | Swedeline F28 | Flyforum | 2 | 29-01-2010 20:11 |
SAS utan Eyebrows | Kungsängen | Flyforum | 7 | 03-05-2007 00:29 |