![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2004
Posts: 951
|
![]()
Er det noen som vet hvorfor det i Spania er så "rotete" med hensyn til a/c-registreringer ?
Har de ett eget "system" der nede ?? A320 hos JK heter f.eks EC-IIZ EC-IZK EC-ILH A320 hos LH heter f.eks D-AIQA D-AIQB D-AIQC etc.... samme for A319 B735 AB6 osv...En sammenheng Noen som vet hvorfor ? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2004
Posts: 547
|
![]()
Tyskland: Ordnung muss sein!
Spania: jallajalla! ![]() Tyskerne har selvfølgelig regler for alt: Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,287
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: Flakk, Birkenes
Posts: 1,820
|
![]()
Det er ikke bare Spania som IKKE lar det enkelte flyselskap få tildelt en sammenhengende serie. Irland har tydeligvis det samme. Riktignok kan f.eks. Ryanair få tildelt en sammenhengende serie når de kommer med et konkret antall til registrering. Men neste gang de kommer med flere fly, har andre flyselskaper opptatt de følgende bokstavene i serien, og Ryanairs neste serie begynner et helt annet sted.
![]()
__________________
Gunnar Kjeviksiden: http://kjevik.dk ...mange gode minner |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Osapanga chipongwe
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Hjemme
Posts: 8,380
|
![]()
England hadde også tidligere strenge regler. Man begynte på G-AAAA og så gikk man derfra. Litt satt på spissen. Denne reglen ble innført etter at G-A og G-C seriene gikk over til VH og CF, mener jeg. Men de holdt på den i mange år. Om det ble endret med Concorde husker jeg ikke, men begrepet er "out-of-sequence registrations".
__________________
![]() Better On A Camel across Africa, than Sit And Suffer across the North Sea. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: Flakk, Birkenes
Posts: 1,820
|
![]()
Jeg husker et lite hefte utgitt i England med samtlige NORSKE registreringer på 60-70-tallet, altså før Hagby trådte inn i LN-faget. Kommentaren fra den engelske redaktørens side var at de norske registrereingene "looks somewhat hap-hazardly" (eller noe i den stilen - jeg skal ikke garantere at uttryket er eksakt rigtig gjengitt).
__________________
Gunnar Kjeviksiden: http://kjevik.dk ...mange gode minner |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Osapanga chipongwe
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Hjemme
Posts: 8,380
|
![]() Quote:
__________________
![]() Better On A Camel across Africa, than Sit And Suffer across the North Sea. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: Flakk, Birkenes
Posts: 1,820
|
![]()
Året var nok heller ca. 1968, og det var definitivt ikke noe verk utgitt med Hagbys assistanse.
__________________
Gunnar Kjeviksiden: http://kjevik.dk ...mange gode minner |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Spanske haler på Norwegian | putzmeister | Bilder & foto | 11 | 16-11-2015 22:30 |
Spanske 1011 | Blubird | Flyforum | 3 | 26-07-2006 00:16 |
Info om flyregistreringer på mobilen | msteen | Flyforum | 4 | 26-06-2006 10:55 |