![]() |
|
![]() |
#1 |
Newcomer
Join Date: Dec 2006
Posts: 8
|
![]()
Per i dag flyr Sterling bare ut fra Oslo.
Er det bekreftet at de skal begynne å fly ut fra flere norske byer, eller er dette bare tullprat? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,739
|
![]()
Hmm? Hvem er det i såfall som har "tullpratet"?
![]() Jeg har ikke hørt noe om slike planer i det hele tatt, men det ville jo vært interessant! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2004
Posts: 291
|
![]()
Spennende!
Regner vel med at de vil begynne å fly rutetrafikk i Norge innen kort tid. Konkurransen mellom SAS og NAS er stor men det bør være plass til en til. Samtidig er det fortsatt monopol på ruter som Molde, Ålesund, Kristiansand, og Haugesund. Dersom Sterling kopierer NAS sin måte å drive forretning på kan de faktisk lykkes ganske godt. Spørsmålet er om de har stayer evne, is i magen og nok kapital!!! :clap |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2006
Location: Kristiansand
Posts: 319
|
![]()
Hva er i så fall mest sannsynelig? At de kjører eget løp eller samarbeider med NAS slik de gjør til Copenhagen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]() Quote:
Sist jeg sjekket var det ikke monopol på disse rutene, men mulig det har endrett seg i løpet av jula ? Sterling innenriks i Norge = blodbad |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Dec 2006
Posts: 126
|
![]()
Er ikke monopol på noen ruter i Norge. Hvem som helst kan fly hvor som helst. Selv om det bare er SAS som opererer på enkelte destinasjoner er ikke det monopol.
I tillegg så tviler jeg sterkt på at Sterling kommer til å fly innenriks i Norge. Det er det dessverre ikke marked for
__________________
**************** Take Your seats... |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2004
Posts: 291
|
![]()
Sterling må ha forretningstrafikk for å kunne drive lønnsomt hele året og ikke bare i ferieperiodene. Det vil være naturlig at Sterling etablerer dette i Sverige og/eller Norge. I Norge er det plass til en til, men det vil medføre til at SAS og NAS må redusere sitt program over tid. Jeg er helt sikker på at Sterling kommer og de vil med stor sannsynlighet operere alene. NAS vil nok ikke slippe Sterling inn i det norske markedet.
Blodbad vil det nok bli i perioder. Men dette har NAS lært seg å leve med, verre for SAS. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Kongsberg
Posts: 3,969
|
![]() Quote:
__________________
Upcoming flights: Planer legges. Kanskje det blir en tur til helgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Mar 2006
Posts: 2,367
|
![]()
Jeg føler meg helt og fullstendig sikker på at Sterling ikke kommer til å prøve seg innenriks i Norge. Det vil det selskapets undergang. Enorme underskudd vil bli resulatet. Tenk bare hvor lang tid det tok for DY å bli lønnssomme og det var etter et monopol. Nei, dette vil ikke skje som noe annet enn et kamikaze- forsøk.
__________________
Neste flyvning: 01.02.2025: OSL-LHR (SK) 04.02.2025: LHR-OSL (SK) 02.03.2025: OSL-AGP (DY) 05.03.2025: AGP-OSL (DY) |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Dec 2006
Posts: 126
|
![]() Quote:
![]()
__________________
**************** Take Your seats... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,862
|
![]()
...vel naar de blir tildelt anbudet er det et monopol i den perioden anbudet gjelder for...
![]()
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Dec 2006
Posts: 126
|
![]()
Når flere kan konkurere om et anbud kan det uansett ikke kalles et monopol
![]()
__________________
**************** Take Your seats... |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]()
Bare for ordens skyld: monopol har man om det er en tilbyder. Dette er uavhengig av om det er konkurranse om anbud og/eller om det er fritt frem for andre å etablere seg. Det er selvsagt ikke det samme som at monopolisten kan utnytte markedsmakten til å ta monopolpriser.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,739
|
![]()
Men dreier det seg om innenriks eller utenriks? Dette virker vel mest som spekulasjoner, eller?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Sep 2004
Location: Nidaros
Posts: 3,470
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Oslo
Posts: 3,321
|
![]() Quote:
__________________
Bare en passasjer... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
ScanFlyer Crusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 3,619
|
![]() Quote:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Flere norske/svenske 1:400 custom made modeller fra Canada | raider66 | Samlerhjørnet | 8 | 05-05-2018 16:54 |
Flere som skal ut å fly langt? (Nytt selskap?) | Utflyttet | Flyforum | 2 | 06-11-2012 19:34 |
Skyways skal fly for Cimber Sterling | FlightDeck | Flyforum | 2 | 21-03-2012 14:52 |
Ryanair går for flere fly skal ha 70 nye fly | dash-7 | Flyforum | 3 | 10-11-2007 10:50 |
MyTravel til Thailand fra flere norske byer | LCH | Flyforum | 1 | 02-06-2005 11:11 |