![]() |
|
![]() |
#1 |
RC-tilhenger :-)
Join Date: Jul 2006
Location: Kristiansand
Posts: 275
|
![]()
Færøyske aviser melder i dag at de som har jobbet i FaroeJet (over 30 pers) skal etablere et nytt selskap men ny ledelse. Deres første oppgave er å skaffe kapital, noe som blir den vanskeligste oppgaven! Men alt dette høres uansett veldig spennende ut :-)
www.portal.fo eller www.sosialurin.fo |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Oct 2004
Location: ENBR/BGO
Posts: 1,882
|
![]()
Først må de skaffe kapital... Lykke til!
![]()
__________________
Upcoming Flights: |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
RC-tilhenger :-)
Join Date: Jul 2006
Location: Kristiansand
Posts: 275
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,862
|
![]()
Boer de ikke snarest ro over til Island...der finnes KAPITAL for flyselskaper
![]()
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,252
|
![]()
Skal vel godt gjøres å holde liv i 2 konkurrerende flyselskap med et grunnlag på 50 000 fastboende innbyggere pluss eventuell turisme.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Ebeltoft, Denmark
Posts: 5,510
|
![]() Skulle mene, at det klgeste de kan gøre på Færøerne, er et samlet stærkt selskab..... De bør skifte deres nuværende flåde af fly ud med B737 eller A319... Sidst nævnte skal jo nok have en eller anden for for special bremser... --- Selv og Atlantic har mange destinationer på deres rutenet, tror jeg ikke der er basis for 2 selskaber deroppe...men det er da rigtigt at de måske skulle rette blikket nordvest på efter kapital ---- Forøvrigt skal Atlantic flyve Billund- Korsika for Ruby Rejser i den kommende sommer... denne rute er tidligere fløjet med Q400 fra AAR....trist for os, men 3 timer i en Q400 er vel en prøvelse Hilsen Ole |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
RC-tilhenger :-)
Join Date: Jul 2006
Location: Kristiansand
Posts: 275
|
![]() Quote:
Når det gjelder flyvninger til Korsika så synes jeg at det blir jo bedre å fly 2 timer i en BAE enn 3 timer i Q 400 :-) Og Atlantic har VELDIG god mat ombord :-)) Kos dere! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
Posts: 6,558
|
![]()
Fyttirakker'n for en tittel på en avis! Sosialurin !
Er det Færøyenes Se og Hør ?! |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Location: Nærsnes, Norge
Posts: 4,450
|
![]()
Jada,jada.Hente inn kapital! Det blir nok SOS (Same Old Story) igjen: stall,spin,crash!
Over til noe lignende: Hvordan gikk det med kaninhjerneprosjektet på Manston i Kent?
__________________
Stjernemotorer lekker ikke olje. De markerer territorium! Den skjønneste forbindelse mellom to punkter: Alfa Romeo! Dagens Alfista: Hvadda fottur? ![]() "Jag är Stabækfan, hva fan är ni?" |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,325
|
![]()
Færøyene har 50K innbyggere, og like mange færinger i Køben, så det burde jo være marked for to selskaper, bare se på overlappingen av DY og SK til EVE, TOS, BOO, ALF i Norge. Problemet for Faroejet var vel at de for det første hadde for lite penger til å komme over den kritiske fasen, dessuten at de ikke sørget for å engasjere flyet nok utenom. Klassisk...
En daglig flygning hver vei gir ikke nok kroner i kassa... Med tanke på at både DY og SK har flere daglige flygninger hver på de lange stamrutene, til byer som bare er litt større enn Færøyene, burde det være et marked. Nå er sikkert reisemønsteret forskjellig mellom OSL og TOS og mellom CPH og FAE, så det er kanskje ikke plass til like mange seter, men det ville være rart om det ikke var plass til en aktør til. Derimot er det formodentlig et hinder at stripa på Vagar er så kort, så det å etablere en LCC hindres av at man ikke kan ta ned store nok fly. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
RC-tilhenger :-)
Join Date: Jul 2006
Location: Kristiansand
Posts: 275
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Location: Vienna
Posts: 3,625
|
![]() Quote:
![]() Tror du 3 timer i en Q400 er en prøvelse? Hva med 4 timer i DH8-300... Like fascinert hver gang over at flyene er fulle, men charter er charter. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
RC-tilhenger :-)
Join Date: Jul 2006
Location: Kristiansand
Posts: 275
|
![]() Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
RC-tilhenger :-)
Join Date: Jul 2006
Location: Kristiansand
Posts: 275
|
![]()
Færøysk radio melder i dag om at 5 tidligere ansatte i FaroeJet jobber fortsatt med å etablere et nytt færøysk flyselskap. I slutten av januar skal det blir klart om selskapet blir etablert eller ikke.
I første omgang skal de satse på å fly utenlands (HVOR???) men hvis det blir etterspørsel så skal de også fly CPH-FAE-CPH. Det er også snakk om at det nye flyselskapet skal få store færøyske og utenlandske investorer. Resten av tidligere ansatte i FaroeJet er fortsatt uten jobb og venter på at det nye selskapet blir etablert. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
God søndag fra Færøyene | Norge Rundt På 14 Dager | Flyforum | 8 | 09-07-2017 10:52 |
Færøyene | Hypern | Reiseforum | 5 | 28-02-2017 16:40 |
Norwegian til Færøyene? | dimmaua | Flyforum | 34 | 14-03-2012 20:51 |
Flightradar, nå også på Færøyene. | ENGM 911 | Register- og ATC-Forum | 0 | 05-02-2012 20:51 |
Færøyene - Kirkenes | SK384 | Småprat | 1 | 23-04-2011 13:03 |