![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2004
Posts: 528
|
![]()
Fikk snappet med meg noe informasjon fra en samtale på TWR frekvensen her på HAU mens jeg var på jobb i dag, som sikkert skulle interessere noen..
Coast air`s J31 LN-FAV ba om clearence og startup som Coast 6, for flyets aller siste flytur. Maskinen skal i fremtiden fungere som skruobjekt for flytekniker studenter ved LSK på Kjevik. (i følge samtalen på radioen) Etter avgang fra bane 32 her på HAU gjorde flyet en 180 graders, og kom in for et low-pass, før det fortsatte til KRS. Dessverre fikk jeg ikke tatt noen bilder...Nesten litt vemodig.. Har også hørt noen rykter om at LN-FAJ har lidd samme skjebne i dag, men har ikke fått det bekreftet.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2004
Posts: 547
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2004
Posts: 702
|
![]()
To fine maskiner som jeg har hatt mange, mange turer med.
Da har vel Coast 6 J31/32 igjen, pluss LN-VIP. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,297
|
![]()
Ryktene sier at styret i Coast i disse dager tar beslutning om hvorvidt de skal kvitte seg med alle J31/32 (dem beholder antakeligvis LN-VIP til charter) og i stedet bygge opp en enhetsflåte med ATR-maskiner.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Posts: 248
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,252
|
![]()
Kan vel også nevnes at -FAJ og -FAV var de to eldste maskinene i flåten til BX, fra henholdsvis '83 og '82.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2004
Location: KRS
Posts: 911
|
![]()
Hadde jeg bare visst det. Så det kom inn en Jetstream som så ut til å skulle ta en low-pass, men jeg så ikke mer til det. Skulle vært der og ordnet bilder, men men...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Posts: 5,908
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
Hadde vært fint med ATR42-500 da, men leasing for slike er vel for drøy
![]()
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Mar 2006
Posts: 1,143
|
![]()
fokker 70 er også et fly de tenker på i enhets flåten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2006
Posts: 58
|
![]()
Jeg tror ikke Coast kommer til å selge alle sine JS31/32 med det første. De har kontrakt
med Statoil som krever 2 Jetstreams, og de har VDB-ruten som vel også er nødt til å gå med Jetstream. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,843
|
![]()
Hvorfor må VDB ruten gå med Jetstream? (vel bortsett fra volumet er det vel ikke andre årsaker?)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
egentlig kunne VDB-ruten gått med en Caravan.... det burde holde for å få med de som skal fly der...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,297
|
![]()
VDB? Ka e det?
Statoil-ruten må vel heller ikke gå med Jetstream så lenge dem tilbyr den setekapasiteten som står i kontrakten. ATR kan nok også fint brukes på Brønnøysund siden det er en lang kortbane. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,843
|
![]()
VDB = Fagernes Leirin Lufthavn.
Er en anbudsrute mellom OSL og VDB Tatt en ett par ganger når Guard Air humpet rundt med en Do228 der ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2006
Posts: 58
|
![]()
Kan ikke tenke meg noe annet at det vil bli for dyrt å bruke ATR for Statoil og VDB.
Anbudene er vel gitt med tanke på å bruke JS31/32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Romerike
Posts: 6,232
|
![]()
Nå i julestrida er det "mange" som bruker VDB, men ellers kunne denne fint blitt fløyet av en C-172.
__________________
[SCHENGEN YTTERGRENSE] |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
Posts: 6,558
|
![]()
Thomas, ja , bare 172'en er IFR utrustet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Romerike
Posts: 6,232
|
![]()
:wink
__________________
[SCHENGEN YTTERGRENSE] |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2004
Posts: 528
|
![]()
Takk for bekreftelsen, LN-ATC.
Med hhv. 23 og 24 år i tjeneste, så var det kanskje på tide de gikk av med pensjon. Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Siste reise for VC10 | Turtle | Flyhistorisk forum | 2 | 20-09-2013 22:34 |
SAS DC-8-62 sin siste flight i dag, 17.mai 2013 | Eirik | Flyhistorisk forum | 4 | 23-05-2013 17:43 |
Min siste studie-reise | petter380 | TripReports | 18 | 25-06-2012 00:36 |
Peggy i Namsos sin siste arbeidsdag. | kekker | Småprat | 1 | 31-12-2011 10:04 |
Den siste reise (MD-80) | MartinL | Flyforum | 42 | 16-10-2009 12:33 |