![]() |
|
![]() |
#1 |
Traveler
![]() Join Date: Aug 2006
|
![]()
Noen flere som har gått til innkjøp av SBS-1 og satt opp i egen regi (Norge - Sverige - Danmark) ???
Kanskje noen flere som vil legge dette ut på stream ?? Kjekt å vise vestlandet, midtnorge og nordover ! Jeg kan skaffe 3-4 stk -levert fra Norge for kr. 6.600.- inkl mva og frakt pr stk (Forbehold om utsolgt - første mann til mølla) -Julegaven til lyspottere`n Send meg PM: Komplett sett; ![]() Revolutionary SBS-1 Hardware 2 European Mains Lead 3 International Power Supply Unit (5V DC) 4 USB Cable 5 Basestation software CD-ROM 6 Magmount base for aerial 7 High-gain Mode S aerial (1.090 GHz) 8 BNC Aerial connector cable 9 UK Mains Lead (Requires Windows PC with USB Support) http://www.kineticavionics.co.uk/sbs-1.php |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Vet du (eller noen andre) om det er mulig å få en slik en opp og kjøre på Linux (eller *BSD) på en eller annen måte? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
Traveler
|
![]() Quote:
SBS-1 Hardware Interfaces The receiver apparatus connects to your PC via USB 1.1 or 2.0. An external magnetic mount antenna and external low voltage power supply are provided. The SBS-1 is designed for portable use and can be powered directly from a suitable PC via the USB port without the requirement for an external power supply. Additional tuned antennas, mounts, extension cables and amplifiers are available. Compatible air-band radio receivers can be linked to the SBS-1 via RS232 for audio output through the PC, controlled by the Basestation software. Men de har et forum, som du kan forespørre om det meste, kanskje noen i forumet har løst dette !! http://www.kinetic-avionics.co.uk/forums/ Eller så har du GUTTA i Nederland www.atcbox.com som virkelig har fått mange forskjellige SBS-1 områder. Beklagelivis må du på de nederlanske sidene donere 10 euro får å tilgang til deres sbs-1 som dekker lokale flyplasser og hele Nederland. Disse gutta kan det å bruke SBS-1. Logg deg og gå til dems forum -gå til international og sett i gang dine spørsmål - de gutta har hjulpet oss med software . små software innputter osv - Til dere som har eb privat sbs-1 og tjuvtitter lokalt -bruk det forumet på www.atcbox.com vis du trenger litt mere inormasjon om det ene eller andre om SBS-1. Nå over til å pakke julegaver sammen med fruen - fortsatt god kveld folkens. Jan |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Er det veldig vannskelig/kostbart å få til å få flytype slik de har på de Nederlandske sidene ATC-flyradar?
Er liksom bare det som mangler før dette blir helt komplett. Men ellers Tusen Takk for den jobben som er gjort til nå.:clap Airbus 330. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Traveler
|
![]() Quote:
![]() Gi meg konkret hva som atcbox.com har og hva ikke vi har på skjermbilde. Forstår jeg deg riktig at selve flytypen / eks A320) er det du mener ??? Gi meg dette konkret, så skal jeg prøve å finne ut av det, i samarbide med de gutta. De er veldig grei å med å gjøre. De har medlemmer som lager egne småbiter til orginalprogrammet. Takk for at dere har ønsker, kommentarer osv, jeg setter pris på oppmerksomheten deres. Jeg skal gjøre hva jeg kan for å svare og bidra for elles beste. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
Airbus 330. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Dette kan jo legges inn i databasen til SBS-1 Basestation softwaren.
Jeg bruker SBSPopulate, den henter automatisk ned info fra nye ICAO24 addresser kommer opp i SBS-1, og legger dette inn i databasen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
ang. linux, så vil jeg tro at man kan kjøre SBS-1 via en virtuell maskin (VMware) med windows på en linuxboks. Kanskje man til og med kan greie å kjøre det i wine også.
Jan Roar Rød |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Traveler
|
![]() Quote:
Er det veldig vannskelig/kostbart å få til å få flytype slik de har på de Nederlandske sidene ATC-flyradar? Er liksom bare det som mangler før dette blir helt komplett. Den nye betaversjonen - legger den ut det Arbus 330 spør om ??? Føler meg litt usikker på dette ! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Windos i VMware = Windows like forbannet... , wine ja da begynner man å snakke |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Traveler
|
![]()
Noen andre som har investert sbs-1 ?? og kjører lokalt å kunne tenke seg å dele med andre og mangler info for å få dette ut på nettet ???
Vi trenger vestlandet, midtnorge og ikke minst nord i norge på nett. Ta kontakt jan@atcbox.net hvis du har noe på hjertet ! God jul igjen, til deg og alle andre på forumet. Jan |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Gustafson er årets sjef og SAS årets flyselskap i europa | Dash | Flyforum | 25 | 31-05-2013 16:42 |
Concorde julegave;) | Putte | Samlerhjørnet | 8 | 14-01-2012 09:13 |
Julegave fra Widerøe | FlightDeck | Flyforum | 0 | 01-12-2007 23:21 |