![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
http://www.airliners.net/open.file/1152202/M/
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Et nydelig bilde! Men hva gjorde du for å finne dette bildet da? Søkte på "vakre smågriser" på Google....?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Jepp...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Vakkert vær,schtøgt fly!
![]()
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]() Ikke snakk stygt om grisen min. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Plastic looks fantastic
![]()
![]() |
#7 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Er vel mest enig med FBU 4EVER!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Til og med Fokker 50'en kan se tøff ut under de rette forholdene...
![]() Bilde: Alf Hansen Hmmm. Hvorfor funket ikke det...? Får prøve med en link i stedet, da: http://www.scanairforum.net/forums/g...ow&GLID=62
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Tøfft bilde av Fokkeren der ja.Det er vel tatt fra tårnet.Omtrent da Norlink la ned Tromsøbasen for noen år siden (31/3-03) så jeg et lignende bilde.
![]() |
#10 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Så vidt jeg husker er dette bilde tatt fra Tromsdalstind, eller om det var fra Fjellheisen i Tromsø. Et par piloter var på tur og hadde avtalt med kompiser som var i LKL om ruten de skulle ta på en visual approach inn til TOS.
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Cool Fokker, også på Anda burde det ligge til rette for noen slike bilder.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
mvh Med småfly/*mikro 2009: ENBO,AL,SD,Stryn*,VA,BN,ST,RS,NK,EV,RA,HT,MS,LK,ML ,SG,TC,AN,SK,RG 2010:ENBO,OV,AL,ML,KB,RM,BN,NM,NK,EV,SK,LK,HT,MS,S T,EFKE,Stryn*,SO,HD,ZV,BR,EN 2011: ENBO,RK,NK,DU,EV,SH,MS,SR,HK,HF,NA,HV,MH,BV,BS,SS, VD,KR,AT,RA,HT,ST,EN,OL,KB,ML,AL,OV 2012:ENBO,EN,AN,LK,SH,EV,ST,MS,HT,RA,NK,HS |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
... Warning steep descent gradient ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Kanon bilder begge to. Jeg er vel den eneste som mener at Fokkeren er mye styggere enn 736en
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#16 | ||
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Den lange nesa, de rette vingene og den noget gamle utseendet taler vel ikke helt til fordel for Fokkeren. Men rent designmessig må den vurderes som man vurderer en gammel dame: Om den drøy uke har F27-skroget 48-årsjubileum i Norge. Braathens' føste Fokker Frtiendship ble levert 22. desember 1958.
For de som sitter i den "spisse enden" (eller for andre setter pris på slikt) ligger F50 fremdeles på mange områder langt foran B737 i systemdesign. Det er bare å ta en kikk opp i overhead panel om man tar en tur innom cockpit en gang. "Dark Cocpit Consept" ble utviklet av Fokker, og var en av de tingene som Airbus har adoptert fullt ut på sine maskiner. Sim sala bim - alle knapper inn. Ingen ting lyser = alt er OK. Meeeen noen sleek MD81 (som for øvrig er min favoritt på utseendefronten) er det ikke. Griser er tjukke. De ser ut som boller med halefinne... Med en god blanding av hummer og kanari fra 30-tallet til 90-tallet i cockpit.
![]() |
![]() |
#18 |
Osapanga chipongwe
|
![]()
Veldig bra oppsummering, Nick Figaretto:exclamati
Men som du vet er amerikansk alltid best ![]()
![]() |
#19 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Helt klart at du ikke er blitt griserøkter enda NickF - sitter du fremdeles til høyre eller har du beveget deg i retning 0A på F.50en?
![]() |
#20 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Boeing bruker endel steinalderteknologi enda ja. Har bla. blitt fortalt at flere ting i cockpit på 737 fortsatt har samme partnr. som de hadde på B-17. Tror det var snakk om noen kartlamper eller liknende som ikke har blitt forandret siden da. Kanskje bare oppspinn, men det skulle ikke forundre meg faktisk.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
noen som vet hvilket fly som tar disse turene? | Norwegian737 | Register- og ATC-Forum | 2 | 30-06-2017 20:51 |
Mange som kan og vil fly :) | Fellowship | Bilder & foto | 9 | 15-08-2010 02:03 |
Noen som kan | krølle | Flyforum | 0 | 14-01-2008 11:06 |
Gris som mooring ! | sail4fun | Flyforum | 3 | 15-01-2006 21:02 |
Fly? Hvem trenger fly når man kan spenne fast flasker på ryggen? | The Ticketor | Flyforum | 2 | 12-07-2005 13:07 |