Flyprat


Go Back   Flyprat > TripReports
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 05-12-2006, 19:49   #1
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,399
Default Hei haa, hei haa, med Delta skal vi gaa!

Lenge siden sist jeg har floeyet DL oversjoeisk, saa jeg saa litt frem til denne Londonturen. Holdt oeye med setekartet og valgte meg 18E da det plutselig viste ledig. Rad 18 har noen ekstra cm med benplass, og det er godt aa strekke bena litt ekstra paa en langtur.

Dro litt tidlig til flyplassen og fikk sjekket inn hos en hyggelig jente da automaten ikke ville vite av passet mitt .. ingen magnetstripe og ingen barcode.

Security var en zoo, men gullkortet mitt gjorde at jeg kunne ta snarveien igjennom. Hadde baade tannpasta og sjampo i baggen, men ingen broed seg ...

Paa veien ut til E1, passerte jeg E12 og innvielsen av Delta's nye rute til Johannesburg via Dakar. Masse folk og tv-kameraer og folk i tradisjonelle kostymer som danset rundt. Maskinen bar spesialfarger til aere for en stor gruppe som var ombord (se under).

Fant reisefoelget ved E1 og tuslet ombord i gruppe 1. Etterhvert viste det seg at 18D var ledig, saa jeg fikk ledig sete ved siden av meg. Luksus!!

Det var utdeling av baade aviser (!) og eyeshades(!!) foer avgang, trodde det var slutt pa slikt, jeg. I tillegg kom vi oss avgaarde paa rutetid! Flytid 7:05 borget ogsaa for tidlig ankomst.

Vel oppe i luften begynte drinkeserveringen, og jeg brukte en voucher til aa kjoepe meg en GT. Middagen kom noen minutter senere - valg mellom en type pasta og kylling i potetmos og msid. Jeg valgte kyllingen - den var grei nok.

Etter maaltidet var det regelmessig paafylling av vann. Crewet var blide og arbeidssomme. Det viste seg aa stemme at det var litt ekstra benplass paa rad 18, og jeg strakk ut etter beste evne og fikk en halvtimes soevn eller no sant ..

Vi landet tidlig, heftig rutsjetur i vindkastene, men det gikk som vanlig bra ... Passkontrollen gikk fort og kofferten laa paa baandet da jeg kom ned til karusellen. Reisefoelget fikk litt mer ventetid, men de gikk greit for dem ogsaa ...

Alt i alt greit nok. Ikkeno' spesielt noen vei, men DL har tydeligvis begynt aa tenke paa detaljene igjen. Og hele crewet hadde 'Keep Delta My Delta'-buttons ...

Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	02.jpg
Views:	654
Size:	86.6 KB
ID:	4484  
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 05-12-2006, 20:27   #2
Blubird
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,255
Default Re: Hei haa, hei haa, med Delta skal vi gaa!

Hva slags maskin var du med? 77 eller 76?
Blubird is offline   Reply With Quote
Old 05-12-2006, 20:45   #3
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: Hei haa, hei haa, med Delta skal vi gaa!

Quote:
Originally posted by Blubird

Hva slags maskin var du med? 77 eller 76?
Må være en 76, 777 har ikke raden han satt på..

Flere bilder, mann!!
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 05-12-2006, 21:02   #4
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: Hei haa, hei haa, med Delta skal vi gaa!

Tipper det var denne:

Delta 767-300ER Int.
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 06-12-2006, 06:22   #5
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,319
Default Re: Hei haa, hei haa, med Delta skal vi gaa!

Finnes det bilder av den`ne "hold-usairways-unna-delta-button"?
EB is offline   Reply With Quote
Old 07-12-2006, 01:25   #6
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,399
Default Re: Hei haa, hei haa, med Delta skal vi gaa!

Quote:
Originally posted by Blubird

Hva slags maskin var du med? 77 eller 76?
Som det staar i signaturen min, en 763 ...

Er ikke frekk nok til aa ta bilder av disse buttonene, men kanskje paa returen ..??

__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 07-12-2006, 03:10   #7
LN-SSL
ScanFlyer Molded
 
LN-SSL's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,220
Default Re: Hei haa, hei haa, med Delta skal vi gaa!

Quote:
Er ikke frekk nok til aa ta bilder av disse buttonene
Akkurat..., for hvor er en button naturlig plassert....
Kunne jo lett mistenkes for å ville ta bilder av et par andre "buttons"
__________________
\"Når du sitter der og rister i en flyvemaskin, og lengter ned mot jorden og kjæresten din - da er livet til stede....\"
LN-SSL is offline   Reply With Quote
Old 08-12-2006, 00:35   #8
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: Hei haa, hei haa, med Delta skal vi gaa!

Quote:
Originally posted by LN-SSL

Quote:
Er ikke frekk nok til aa ta bilder av disse buttonene
Akkurat..., for hvor er en button naturlig plassert....
Kunne jo lett mistenkes for å ville ta bilder av et par andre "buttons"
LOL!! Spør pent ihvertfall...
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 09-12-2006, 18:21   #9
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,319
Default Re: Hei haa, hei haa, med Delta skal vi gaa!

Eller enda bedr; Spør om å få en button.
EB is offline   Reply With Quote
Old 12-12-2006, 02:34   #10
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,399
Default Re: Hei haa, hei haa, med Delta skal vi gaa!

Da var det paa tide aa kommer seg hjemover ...

Roundabout Taxi stilte presis klokken 0745 for aa ta LowCost Larry og meg til Gatwick. 50 pund for 2 pers er bare 7 pund mer enn buss/buss koster, saa da er valget soleklart. Lite trafikk paa en soendag morgen, saa turen gikk paa droeye 45 minutter.

Vel fremme paa Gatwick ruslet vi opp til sjekkin. Det var lang koe paa Business/Medallion skrankene, saa vi gikk istedet paa turist, hvor det kun var noen faa minutters ventetid. Larry fikk imidlertid ikke sjekke inn siden han skulle med maskinen to timer etter meg, men det loeste han ved aa gaa tilbake til Business hvor han fikk sjekke inn uten spoersmaal.

Saa var det klart for neste hinder - security. Jeg priste meg lykkelig for at jeg hadde latt laptopbagen ligge igjen hjemme, for maken til streng haandhevelse av ett-kolli regelen har jeg aldri sett ... plastposer, kameravesker - ALT ble avvist. Mens jeg sto og ventet paa aa faa sjekke inn kom en fyr ruslende med en koffert som var halvannen tomme for stor i omkretsen! Ikke tale om aa faa den igjennom. Etter aa kommet meg forbi stormtroppene, sto selve sikkerhetskontrollen for tur. Lang, lang koe .. tok meg rundt halvtimen aa komme igjennom, og ut med laptop, plastpose osv .. hadde en tannpastatube som jeg hadde lagt i feil pose, men den ble oversett. Imidlertid konfiskerte TSA den i Atlanta, saa da var rettferdigheten antagelig fullbyrdet. Ikke maate paa hvor mye faenskap jeg kan utrette med en tube tannpasta paa min ferd gjennom terminalen i ATL.....

Kom meg til slutt inn i transitthallen hvor jeg fort fant ut at det aa kjoepe tollfritt var utelukket. Pga vekslingskursen er samme varene billigere i butikken her i Atlanta ..

Fortsatte saa ut til gaten, hvor jeg ogsaa fant en liten Starbucks gjemt i et hjoerne. Mine siste pund gikk til en grande latte som jeg tok med meg ombord. Paa veien over hadde jeg ledig midtsete, men no such luck this time. Totalt stinn brakke. Kunne ikke se et eneste ledig sete.

Hyggelig service ombord. Igjen fikk vi aviser (to dager gamle USA Today..) og ansiktsmaske. Lunchen var sammenlignbar med aattitallets chartermat - mao. ikke spesielt appetittelig. Jeg valgte tortellini som var OK, men ikke mer. Crewet var hele tiden flinke til aa gaa gjennom med kabinen med vann og kaffe - det var positivt. Foer landing fikk vi vegetarpizza, som kunne vaert helt OK hvis den hadde faatt noen minutter til i ovnen. min var deigete og seig i midten ..

9 1/2 times flytid ga oss noe forsinket ankomst til tross for 10 minutter tidlig avgang fra LGW. De 10 minuttene var imidlertid verdifulle, for det veltet inn minst tre maskiner rett bak oss som foraarsaket stor trengsel i passkontrollen bak oss. Selv slapp jeg med en rundt 10 minutters venting og kom ned i ankomsthallen samtidig med kofferten min.

For aa hindre beslagleggelse pakket jeg konjakken jeg kjoepte ombord ned i kofferten foer jeg sendte den videre paa neste baand. Gadd ikke aa donere julekonjakken min til TSA's julebord ...

Saa var det aa vente paa kofferten igjen inne i terminalen foer jeg kunne sette kursen mot parkeringsbussene. Og endelig klokken halv syv - noeyaktig to og en halv time etter ankomst - kunne jeg motta bikkjas hysterisk glade velkomst hjemme.

Under: Fotoforholdene var ikke akkurat optimale ...

Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	1.jpg
Views:	64
Size:	35.1 KB
ID:	7552   Click image for larger version

Name:	2.jpg
Views:	65
Size:	69.8 KB
ID:	7553  
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 12-12-2006, 15:12   #11
Bizflyer
FinalCall.travel/no
 
Bizflyer's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,299
Default Re: Hei haa, hei haa, med Delta skal vi gaa!

Måtte du gjennom ny sikkerhetskontroll når du landet i ATL? Forstod ikke helt det med at du pakket ned cognacen i kofferten før du sendte den videre på neste bånd? Sikkerhets-gjennomlysning? Eller hur funker det?

BF
__________________
Siden 010106

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 12-12-2006, 17:34   #12
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,399
Default Re: Hei haa, hei haa, med Delta skal vi gaa!

Utenlandsankomstene lander ved E Concourse .. dermed maa man gjennom hele terminalen for aa komme 'ut'. Dermed maa kofferten paa nytt baand og paxen maa gjennom ny sikkerhetskontroll for togturen inn ..

__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 12-12-2006, 21:09   #13
MountainDew
ScanFlyer Rusty
 
MountainDew's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,911
Default Re: Hei haa, hei haa, med Delta skal vi gaa!

Thank u for the tripreport Har hatt mange turer med Delta 767 mellom Amsterdam/Atlanta. Foretrekker KLM, men DL er OK. Flott at de klarer seg bedre økonomisk. Var sikker på at de skulle gå konk, men der tok eg feil som vanlig!
MountainDew is offline   Reply With Quote
Old 18-12-2006, 20:23   #14
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,399
Default Re: Hei haa, hei haa, med Delta skal vi gaa!

.. og slik ser button'en ut - dette er den roede, det finnes visst en versjon til.





Og USAirways har laget sin egen versjon ....



__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 18-12-2006, 21:09   #15
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,936
Default Re: Hei haa, hei haa, med Delta skal vi gaa!

Er ikke begge disse US-buttons?

Har også hørt rykter om av det finnes en button med påskriften: "Make Delta my bitch!"
__________________
Upcoming flights - JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is online now   Reply With Quote
Old 19-12-2006, 01:11   #16
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,399
Default Re: Hei haa, hei haa, med Delta skal vi gaa!

Quote:
Originally posted by Someone

Er ikke begge disse US-buttons?
Det har du HELT rett i ... my bad ...

Saann skal de ut:




__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Hei hei fra SEZ kaldal Bilder & foto 0 06-05-2017 15:28
Hei alle fotografer med digital speilreflex - her trengs det hjelp ATC-flyradar Flyforum 3 08-07-2007 21:31
Hei, kan noen sjekke hvilket fly Sterling Blue skal bruke i morgen? HMWK Flyforum 3 28-01-2006 23:23


All times are GMT +2. The time now is 11:31.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.