![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Undertegnede liker å dra på weekend til NYC. Vurderte 20.09.2007 og 4 dager. Siden vi er sølv både på Flying Blue og EuroBonus foretok jeg en direkte sammenligning mellom KL og SK. Begge med en mellomlanding fra OSL.
Prisen på begge gir 100 % bonusopptjening ; KL Kr. 4.460 SK Kr. 6.147 Forskjell på kr. 1.687 pr. pax, dvs kr. 3.374 for to ! I TILLEGG ER SK ARROGANT NOK TIL Å TA BETALT FOR DRINKER+VIN !! Det er lett å foreta valg om dagen... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Og i tillegg tar ikkje det ene selskapet bonuspoenga tilbake om du ikkje bruker dei innen fem år!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Kan du oppgi at det bare gjelder to dager i september du sammenligner?
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Sjekket bare disse datoer, men har sett på mange andre datoer også tidligere. Generelt har jeg alltid sett SK vel over kr. 6.000 i V-klasse.
KL derimot er alltid vel under kr. 5.000. Lett å finne under kr. 4.000 også, men da med 25% opptjening. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Håper det ikke blir en trend på forumet at man skal poste hver gang andre selskaper er billigere enn andre og så kalle det en generell sammenligning...
Da kan man heller lage en felles tråd som man kan poste dette i.
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Vel når de t gjelder KL versus SK så kan den sies å være generell på oversjøisk. Til enhver tid, bortsett fra julekalender etc.
Tittet på LH på samme datoer. K. 4.920, 100 % bonus. Så vil en ha EuroBonus poeng kan bare fly dette meget utmerkede selskapet, en av mine absolutt favoritter. Mine Eurobonuspoeng er for det meste tjent opp på LH og SK gir meg gratisturene. Helt greit. De vil ha det slik. Tror dette med LH er bortimot generelt også. SK er ikke tjent med å "gjemme bort " slike tråder. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Prøvde å spørre hvorfor KL alltid er billigere enn SAS på USA tidligere i høst.. Konklusjonen var vel at SAS har et mye bedre konsept for de som skal reise dyrest, og best. Og at KLM stapper inn altfor mange seter...
Men det er vel bare at SAS har et høyere kostnadsnivå, eller bare er dyrere? Ingen stiller spørsmål da man sammenligner EZ og FR, men da SAS kommer på banen... ![]()
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
KLM er nesten alltid billigere enn SAS samme hvor man skal reise. Skal reise med KLM/Alitalia til Roma neste uke og de var flere tusen billigere enn SAS for to personer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
liten interesse for de fleste ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
En annen ting som trekkes frem i første innlegg er inflight service. Det er nokså klare indikasjoner på at SAS har et mye dårligere produkt i forhold til servering enn alle konkurrentene de skal/bør sammenlikne seg med (...iallefall de jeg har testet), noe SAS taper på. Da tenker jeg kanskje primært på europeiske ruter. I går fløy jeg BA fra Frankfurt til LHR, på en meget prisgunstig billett (ca 600 NOK en vei), og jeg kan ikke skjønne annet enn at det å slutte å ta betalt for mat og drikke vil forbedre produktet på to måter: 1. Folk får gratis mat & drikke, noe man liker, og 2. Kabinpersonalet har tid til å yte service i stedet for å operere som kassadamer/-menn. Det hadde vært interessant å se et regnestykke for hvor mye eller lite man sparer på å ikke ha gratis mat/drikke. Jeg vil anta at mye av kostnadene er knyttet til faste kostnader i form av distribusjonsapparat på flyplasser osv., og at kostnaden per måltid er svært lavt. Noen som vil komme med en kvalifisert gjetning? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
BA har en pris på kr 4420
Og her er et eksempel: Outbound BA0761 - OSL-LHR T4 Traveller Thu 20 September 2007 07:40-09:15 32S BA0175 - LHR T4-JFK T7 Traveller Thu 20 September 2007 10:25-12:55 747 11h15m Inbound BA0184 - EWR TB-LHR T4 Traveller Mon 24 September 2007 18:20-06:20 777 BA0762 - LHR T4-OSL Traveller Tue 25 September 2007 ,07:55-11:00 32S 10h40m Full World Traveller service, men siden det er laveste economy-pris får man bare 25% BA Miles for turen.
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Hos FB tjener du ekstre 50% for sølvkortet mot 15% med EB. Riktignok basic poeng, men alikevel ![]()
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Takker og bukker, OSLflyer.
Skal du ha OSL-EWR for under 6.000 med SK OG 100 % POENG er det også klin UMULIG. Som sølv hos Flying Blue får en i tillegg 50 % poeng i tillegg. Det glemte jeg i et tidligere innlegg. Hos Flying Blue flyr poengene fortere inn enn noe som annet program. Uttaksgrensene er langt bedre enn EuroBonus også ! I tillegg har de priority boarding i motsetning til sølv/gull Eurobonus....... DET ER ALLTID EN FORNØYELSE Å KOMME TIL AMS HVOR EN BLIR ALLEREDE VED ANKOMST TIL GATE SLUSET INN I RETT KØ........ ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
For de som tar sjansen på 2 forskjellige bookinger, er UA et glimrende alternativ til USA via BRU/CDG/LHR/FRA/MUC. Jeg får ofte billetter langt under 500 USD fra disse byene, særlig BRU er bra. Dog gir jo ikke dette 100% EB poeng, men 100% LH og UA poeng.
US Air fra ARN er også et godt alternativ dersom man liker *A og kun tenker penger. Billetter t/r NYC selges for under USD 500 t/r. CO fra Oslo er tidvis også fornuftig, dog meg en 757 |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Lufthansa har ikke individuelle IFE på noen av sine fly i Y. I tillegg har SAS bedre plass til beina. Cateringen til SAS er også bedre i Y enn LH. At SAS nå tar seg betalt for alle drinker over 2 (du får en aperitif og vin/øl til maten) er det eneste som LH er bedre på. Samt at om du er UA Mileage Plus medlem får du 100% poeng samt opp til 100% elitebonus. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Hvorfor må man ha 2 forskjellige bookinger for å fly med UA "fra" Norge? Har ikke de code-share med SAS på endel ruter ut fra Oslo?
Forresten så vant BMI (med en kombinasjon av flygninger med BMI (LHR-EDI-MAN) og SAS (CPH-LHR, MAN-CPH), men med BMI rutenummer) mitt anbud CPH-EDI. KLM hadde bare rimelige billetter på ett håpløst tidspunkt og BA kostet ca det samme som BMI som vant pga * |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Typisk BRU eller CDG-ORD kommer på rundt 500 USD. t/r med SN/SK/AF til BRU eller CDG koster fra under tusenlappen med SN. UA reisene bookes på www.united.com |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||||
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
Selv har jeg Smiles and Moore (Swiss Miles & Moore ![]() Ikke fikk jeg kjeft heller (noe jeg garantert ville ha faatt av Ulla Bratt) ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Tror den ene tommen som SAS har mer enn LH betyr en del for mange. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
TR sammenligning: DY vs SK | Flying-news | TripReports | 25 | 02-09-2010 23:48 |
Amerikanske FF-programmer - en sammenligning | Discus | Flyforum | 0 | 25-09-2008 08:34 |
SAMMENLIGNING FR OG EZY !! | SQ 777 | Flyforum | 10 | 03-12-2006 08:15 |
Sammenligning: DC10 vs Tristar's | ENGM RAMP | Flyforum | 2 | 16-07-2006 19:30 |
SAS og Lufthansa sammenligning | SQ 777 | Flyforum | 3 | 20-10-2005 08:03 |