![]() |
|
![]() |
#1 |
Newcomer
|
![]()
Var en tur nede på Torp sammen med lærern min fra jeg gikk på flyfag og skrudde litt på DC-3'en til Dakota Norway (www.dakotanorway.no) Med mine 19 år dro jeg nok ned gjennomsnitsalderen en del, men det virker som det er ett utrolig bra miljø der nede, mye historier som blir fortalt over kaffekoppene her ja!
Oppgaven i dag var å skru av forgassern på høyre motor, ikke noen voldsomt stor oppgave men det var litt knoting med noen muttere som var vanskelig å komme til. Tok noen kjappe bilder jeg tenkte jeg kunne dele med dere, er litt variasjon fra "vollen" på Gardemoen om ikke annet. Her har vi den gamle fruen ![]() ![]() Her har vi motoren, 14 sylindre store som bøtter ![]() Her har vi fått av forgassern, en skikkelig stor kladd av en forgasser, den skal til overhaling så den er klar for en ny sesong: ![]() Diverse bilder: ![]() ![]() ![]() En Twin-Otter som også stod der: ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Stilige bilderm, man hva er det slags fly som står bakgrunnen på bildet 1?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
N/A
|
![]()
Republic RF-84F..
Den er en av de mange prosjektene de har gående der som skal restaureres til statisk utstilling... Twin Otteren er jo som kjent Tønsberg Fallskjermklubb sin, og pga. mangel på egnede oppbevaringsplasser for fly av slike dimensjoner, så har den blitt parkert der til vinteren er over (om den noen gang kommer)... Dårlig med de-icing fasiliteter på ENJB for eventuelle nedsnødde Twottere... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Hvor lenge får de bruke den hangaren ?
Er ikke den en del av det salget av militær eiendom som gikk til Sandefjord Kommune ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
N/A
|
![]()
Jeg aner igrunn ikke, men jeg kan ikke forestille meg at salget av eiendommen slår negativt ut for Dakota Norway...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Ifølge nyeste nummer av medlemsbladet til Dakota Norway er hangaren sikret. Det var Stokke kommune som kjøpte akkurat den delen, og avtale er i boks. Den skal fornyes hvert tredje år, leie skal ikke betales, men vedlikehold og driftsutgifter for hangaren betales av Dakota Norway.
Dessuten er det muligens andre spennende ting på gang: Ifølge bladets leder "... er det to aktører til som ønsker et tett og konkret samarbeid med Dakota Norway om å utvikle et flynostalgisk miljø i og rundt hangaren." Spennende planer på gang, tydeligvis! Edit: Å ja, og så var det flotte bilder! Men hvor kommer navnet Senior-Air og Vera Lyn fra? Har det sammenheng med filminnspillingen med Lystad og Mjøen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
N/A
|
![]()
Tidligere gikk det jo rykter om at en flygende Hawker Hunter skulle komme fra Sverige, samt en JA-37 Viggen til statisk utstilling...
![]() Edit: Senior-Air / Vera Lyn er vel fra innspillingen av den kommende serien ja... |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Tips til tur i desember, ca 23-30. Ser på hong kong foreløpig | mann78 | Reiseforum | 3 | 23-09-2012 19:56 |
Trafiktall cimber desember til januar | branserud | Flyforum | 0 | 07-02-2012 12:03 |
Min siste tur til Sola i 2011 - 28. desember | eb737 | Bilder & foto | 5 | 30-12-2011 01:07 |
Scanairs julekalender 5. desember (AC til LAX) | Discus | Reiseforum | 5 | 06-12-2009 11:23 |
Tur-Retur Miami 26 Desember-02 Januar | HaraldS | Reiseforum | 13 | 10-11-2009 13:33 |