Flyprat


Go Back   Flyprat > TripReports
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 01-12-2006, 23:15   #1
Holmion
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Oct 2006
Location: Nøtterøy
Posts: 198
Default SK 777 og 778

Reiste til Athen sist tirsdag med SK 777 fra CPH etter en forbindelse med WF fra TRF. Heldigvis benytter SK MD´er på disse flightene = god plass. Har bare reist denne ruta 3 ganger før. Var bl.a med på åpningsfligthen i sin tid før OL, og det var artig. Fikk SK/Athen-capser ved landing i Athen. Men tilbake til tirsdagens tur. Var bare 60 pax ombord denne dagen. En tirsdag er alltid lurt å reise på da det er minst belegg. Jeg hadde sete 20A og C-setet var ledig og med 2+3 konfigurasjon var det greit. Måtte etterhvert flytte fra A til C siden det ble så beinkaldt ved vinduet. Isolasjonen må være mer mangefull enn på Boeinger og Airbuser? ;-) Denne gangen reiste jeg som dere skjønner på Economy og jeg må le når jeg tenker på poengene jeg fikk for denne flighten CPH-ATH T/R 770 poeng...(det til tross for 25 % ekstra EBG-poeng!!)OMG! Og det for over 7 timer i setet!!!
Kjøpte litt danske smørrebrød ombord og skylte det ned med en flaske vann og kaffe. Fikk til og med sove litt! Crewet var kjempehyggelig. Stort sett voksne FAs som var super-serviceminded!!
Sånn skal det være! Bra SAS!
Etter en flott innnflyving over Athen landet vi ontime på flyplassen og taxet og taxet og taxet til gate før vi hurtig kom oss inn i terminalen. Den er nybygget til OL, og er både velfungerende og fresh.
Returen:
De tidligere gangene jeg har vært i ATH, har jeg benyttet meg av LH Senator Lounge. Men ved insjekk fikk jeg invitasjon til en ny type lounge - husker ikke hva den heter. Jeg gikk først til LH´s lounge hvor jeg var velkommen, men de anbefalte meg å gå til den andre ved siden av siden den var større. Jeg hadde med meg en kollega også inn som man kan ellers som EBG. Det var god plass, litt mat og drikke, internett osv. Litt aviser og tja, på det jevne egentlig. Disse loungene liggger innenfor sikkerheten (altså der de ser på billetten), men så er det screening og alt styr med transparente poser til væsker osv. De har egen business-lane og det går hurtig unna. Boardet flyet som en av de siste og tok plass i 20D (nødutgang) ved siden av en litt romselig svensk fyr. Etter boarding was completed tok jeg en treseter lenger frem og skaffet puter og tepper for å polstre seteovergangene slik at jeg kunne legge meg ned å sove. Det fungerte greit. Lo litt for meg selv på stakkarne i C og Y (førstnevnte som ikke har blokkert midtsete siden det vare er 2 seter og flex hvor det var helt fullt opp). Vi var 80 pax og det var stort sett det samme crewet som dagen før, noe som ga utmerket service på returen!
Returen forløp seg heldiigvis greit selv om det var 20 minutters forsinkelse da flyet inn fra CPH var forsinket greide de å snu flyet fort og dette i kombinasjon med tailwind gjorde at vi landet 7 min før tid i CPH og jeg rakk fint min forbindelse til TRF.
Holmion is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Endring av flytype, LUFTHANSA - LH 778 airbus340 Småprat 9 27-03-2012 12:39
CO (UA) 777 tafpl Reiseforum 2 07-10-2010 18:52
LH 778 FRA-SIN-CGK idag (LH779 imorgen) / reg? Stoarn Register- og ATC-Forum 3 27-04-2010 22:41
Air France får 777 nummer 777 LN-MOW Flyforum 3 12-04-2009 20:28
KL/KQ 777 LN-KOG Flyforum 10 04-10-2006 15:42


All times are GMT +2. The time now is 11:31.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.