![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Denne uka har det vært til dels stor aktivitet i lokalavisa mi, Helgeland Arbeiderblad (HA)(sikkert flere også, men leser kun en papirutgave jeg), der flere politikere høylytt har yttret ønske om direkterute fra Helgeland (les: Brønnøysund) til Oslo.
Widerøe har fått kritikk for ikke å operere denne ruten, og Per Arne Watle har hatt en "helside" med forklaring fra WF ståsted! Bakgrunnen for dette er at Widerøe i en periode matet trafikk inn til Brønnøysund hvor passasjerene byttet fly og kunne fly direkte til Oslo. Nå er jeg ikke helt sikker på om Brønnøysund er å foretrekke forran Trondheim/Værnes om vi alikavel må bytte fly da, men det er en morro diskusjon for en flyinteressert! Personlig tenker jeg på regularitet og sånn! Blir et fly kansellert eller blir stående med teknisk, så er det litt lettere og komme seg videre ifra Værnes enn fra Brønnøysund... Ingen av lokalavisene har lagt noe av dette ut på nett desverre, men så fort jeg er hjemme igjen skal vi nok få ordnet en scan eller to! Lederen i HA er i alle fall kritisk...
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SunExpress åpner Oslo-Izmir (igjen) | Trdfly | Flyforum | 1 | 06-02-2014 11:17 |
Namsos kan få direktefly til Oslo | Jens W | Flyforum | 1 | 18-01-2011 14:04 |
A380 til Oslo - igjen! | Mats Danielsen | Flyforum | 1 | 01-09-2010 21:49 |
Oslo-Beijing og hjem igjen for 20.000 poeng | AirbusTrond | TripReports | 7 | 02-05-2008 23:08 |
Mo i Rana ønsker direktefly til Oslo | Desk pilot | Flyforum | 7 | 10-04-2006 10:45 |