![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Location: Trondheim
Posts: 308
|
![]()
Studerte den ene plakaten jeg fikk tilsend fra sk931 (takk forresten!
![]() Ifølge denne siden, er det Amtec Jet Inc som er oppført som eier av flyet og "last action taken" er 16.05.06. Noen glupe hoder her inne som har noe mer info om flyet?
__________________
------------------ Marius |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
OY-KIB har nok sikkert kommet til den store colabokshimmelen, og der den møtte sin skjebne var på Lake City Municipal Airport. Dit kom den trolig i mars 1997 - og jeg tror satellitt-fotoet fra Google-map er fra omtrent samme tid (se under) og det inneholder 16 tidligere Valujet DC-9er. Mellom ni og ti av dem er den korte varianten (DC-9-1X el. DC-9-21). Jeg tipper at tidligere OY-KIB er en blant de parkerte øverst på bildet.
Helt nederst har allerede en av DC-9-32ene mistet halen.
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jan 2006
Posts: 1,188
|
![]()
Imponerende research. Vurdert å søke jobb hos PST?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
Kunne tenkt bildene til disse kara, så kunne vi fått registreringsnummerne også
PST er for gammelmodig F35landing ![]()
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Location: Trondheim
Posts: 308
|
![]()
Tok et lite søk på hos Jetphotos på airframe database, og den listet opp N128NK, tidliger OY-KIB som stored. Men om det stemmer skal man jo ikke si for sikkert. Forøvrig er det kun tre DC-9-21 i aktiv tjeneste i følge samme side. Disse skal være hos Aeropostal, men ifølge deres egen flåteliste har de ingen -21 i tjeneste. Så da er det vel mulig at også disse er hugget opp
![]() Er det så -21 kun ble levert til SAS? Isåfall er det jo litt synd om man ikke kunne fått en maskin hit til berget for å ha på museum eller lignende. Representerer jo litt luftfartshistorie denne maksinen.
__________________
------------------ Marius |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jan 2006
Posts: 1,188
|
![]()
-21 ble vel designet spesifikt for SAS, for norsk innenriks var det vel. Burde helt klart ha en på display her til lands.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,287
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Location: Trondheim
Posts: 308
|
![]()
Fant et bilde av TI-AZS datert 9. mai i år på a.net.
EDIT: Og flere bilder her. Siste tatt 18. september. Men her (og også på a.net) står flyet oppført som en DC-9-15. Noen grunn til det?
__________________
------------------ Marius |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,287
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Ny(gammel) CRJ | sk931 | Register- og ATC-Forum | 1 | 29-11-2007 10:36 |
Ny "gammel" flybok | beaver | Samlerhjørnet | 0 | 22-10-2007 20:24 |
Søker info om noen Tyske småfly og et Østerisk.... | G-COLE | Flyforum | 5 | 31-05-2006 08:42 |
Søker diverse info om disse storbyene...: | Fry | Flyforum | 4 | 05-09-2005 16:23 |