![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Her har man overnattet i Tk loungen , dvs duppet litt til og fra i en stol. Ikke optimalt at all når man ikke har rett på hvilerommene. Egentlig burde loungen hatt et hvileområde lik Emirates har i Dubai men Ist er jo verdens dyreste flyplass så de gjør jo alt for å tjene penger mtp Yotel og sleep pods man kan leie. Burde nok i retrospekt gjort en av de delene. Aner uansett ikke hva ting koster i terminalen men sett noe rykter om 17 euro for en vanlig pils. Det er jo faktisk over OSL priser i det som ellers er verdens dyreste land hva pils angår.
Må innrømme at jeg er litt spent på Irak som destinasjon , jeg bør nok antagelig veksle en 50 på flyplassen siden det er fredag og helligdag i landet selv om de gir en dårlig kurs. Ellers er det jo knalldyre flyplasstaxier der leser jeg men som blir mye billigere bare man går til en hovedvei (satser på Careem appen der som faktisk tar kort). Vi får se hva jeg gidder og orker, men bør nå orke å gå noen hundre meter til en hovedvei iallefall. Flyturen til Erbil er jo bare rundt 2 timer. Ellers synes jeg jo Turkish er herlig på flere måter. Stort pluss for IFE på en Airbus 321. Crewet dog var litt meh , men ellers spennende fra Osl mtp nasjonaliteter ombord og. Sent from my SM-S921B using Tapatalk Last edited by Hypern; 21-03-2025 at 03:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Fredag er aller best:-) Snart på vei til jobb og dagens oppgaver. Som alltid på en fredag blir det en tur innom sjømaten på Vinderen for kveldens middag. Nyt ukens beste dag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
EBD
![]() Join Date: Aug 2012
|
![]()
God morgen fra havet vest om vestlandet.
Taco fredag nr 2 av 2 i dag. Skatteetaten har glemt meg. Solen skinner. Helikopter på dekk i løpet av dagen. M&M’s i nebbet og Cola i kjøleskapet. Kan bli en trivelig dag dette. God helg. FQTV
![]() |
#4 |
Tomleskolt
![]() Join Date: Sep 2011
|
![]()
God morgen fra hybelen i Bergen. Pent men kaldt vær på disse kanter. Dagen starter med et Skype møte som er ferdig rundt lunsjtid. Ellers blir det ordinær vakt gjennom helgen.
Ha en glitters fredag :-) |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Mornings fra solveggen på Hvalstad. Foreløpig går det i espressoer der på hjemmekontoret. Ellers ble det i går for første gang i mitt liv booket interrailbilletter. Dog med fly i begge ender. Pizzadeigen ble satt til heving i går så da blir den nok bra i kveld også. Ha en fin dag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Godmorgen.
Det er i dag fredag. Et dejligt solskinsvejr over Malmö har ramt, og klokken er jo selvfølgelig 7.47. Dagens bedste tidspunkt. Op og ud af fjerdene, og ha en dejlig dag <3
![]() |
#7 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]()
God morgen fra kontoret - ferdig med en hard økt i treningsstudioet og man kjenner at Robert Mondavien fra gårsdagen gikk litt utover helsen. Deilig med vår i luften selv om knausen var dekket i frost på morgenkvisten.
Lang lunsj med kunder på Brygga senere i dag og reker med bobler er bestilt av forsørgerinnen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]()
God morgen fra fbu. Greit at turen går til ARN og ikke LHR i dag. Dukket opp bonusbilletter for lillebror i går kveld også innenlands i Sverige så da ble det fly for tog på han også. Siden vi er to blir jo også Arlanda express litt rimeligere, flytoget er ko gratis til sammenligning. Bestilte nesten leiebil i går da det car nesten samme pris inntil jeg forstod en må busse til leiebilsenteret.
Nyt dagen! Spent på formen til Kent i kveld. Er de der for å ha det gøy, eller for å dra inn noen gratispenger? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Skatteetaten, ja... I fjor fikk jeg en saftig baksmell på grunn av endret fordeling av lån og renter. I år er "smellen" langt mindre, men jeg må vel bruke litt av helge til å gjennomgå tall og fradrag.
Regner med god kantinemat i dag igjen. Antakelig er den ekstra god fordi det er FREDAG ![]()
![]() |
#10 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Feb 2009
|
![]()
God morgen fra hjemmekontoret. Her har man fått opp dampen igjen etter nesten 4 ukers ferie. Seig hjemreise fra Bangkok, tok nøyaktig 24 timer… Men hva gjør man ikke for å slippe å sitte bak gardina
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Upgrade me....
|
![]()
Morn fra KSU. Som vanlig ligger jeg godt an i kretsmesterskapet i baksmell. Tror faktisk jeg kan ende opp med vandrepokal til odel og eie.
Kan bare skylde på meg selv. Anyhow, nyrenset tigerkanne i dag, og du merker det faktisk godt på kaffen. Ahh... På flyfronten så blir det bookinger senere i dag, og det står en mystisk Libaneser oppe på ENKB som flyr uten å dukke opp på FR24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Ja Erbil hva skal man si? Utskriften av visumet trengte han ikke, hadde på file og ellers no questions asked. Tollen gjennomlyste bagasjen også de kunne knapt brydd seg mindre. I Erbil kan det lønne seg å ta en skyttelbuss til parkeringen og ta Careem derfra etter å ha gått mot hovedveien. 6 dollar vs 35 som flyplasstaxiene skal ha. Ellers står det to vakter med skikkelig våpen ved inngangen her og ser bak i biler og man må også gjennomlyse ting man tar med seg inn på hotellet. Får vel ta en dusj, rimelig sliten etter det overnatte på flyplass opplegget. Erbil har en liten men moderne flyplass.
![]() ![]() Sent from my SM-S921B using Tapatalk |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
|
![]()
God dag fra Forus,
Da er det jammen meg fredag igjen, etter en grei start på dagen i prosjektet gjenstår et møte med teamet før det blir utskei her. ESTA dokumentene er nå bekreftet i orden for min bedre halvdel og meg for 14 dagers opphold i og rundt SEA i mai/juni. I ettermiddag jobbing på Flymuseet og forberedelser til offisiell åpning 9.april der Kulturministeren kommer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Speedbird Concorde
![]() Join Date: Oct 2014
|
![]()
Liten?! Det må i så fall være terminalbygningen. Rullebanen er 4800 meter lang pluss sikkerhetssoner, totalt 5260! Den er sågar 70 meter bred, standard er 45 eller 60.
Nuvel. Det skal bli interessant å følge trip-report fra Erbil. Jeg var på vei dit selv for et par år siden, men måtte kansellere pga rakettangrep i nabolaget. Ser Michael Palin også har vært innom for ikke så lenge siden, virker som et fascinerende sted! Ikke fullt så interessant og fascinerende i Asker i dag, men solen skinner. Det ryktes at "vi" må ta av presenningene rund utemøblene i dag, så da så... |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Sent from my SM-S921B using Tapatalk |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
G’morgen .. Kald morgen i SC …. Var ute med løvblåseren igår og ble belønnet med store mengder grønt støv, så pollenhælvetet er tydeligvis over oss igjen.
Siste arbeidsdag denne uken. Helgen bringer vel mer av det vanlige. Forhåpendtligvis uteblir ikke pleiersken denne helgen, så vi kan få litt tid til annet enn å passe svigerbeistet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Free Luigi
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
På grunn av ekstremt høye temperaturer i regionen(ofte over 40´C i juli/aug) så vil en lengre rullebanen sikre trygg operasjoner slik at store fly kan operere effektivt.
Denne flyplassen har dessuten blitt et viktig knutepunkt i Midtøsten, og forbinder Irak med destinasjoner over hele Europa, Asia og Gulfen. Flyplassen spiller også en betydelig rolle som inngangsport for både næringsliv og turisme i Nord-Irak, noe som gjenspeiler områdets økende økonomiske betydning. Erbil har "kun" rullebane på 4,800 m (15,748 ft) og rangeres derfor på 8.nde plass. Det er flyplassene Ulyanovsk Vostochny Airport i Russland og Shigatse Peace Airport i Kina som med sine rullebaner på 5,000 m(16,404 ft) deler førsteplassen. Nice to know ![]() Last edited by FBI2012; 21-03-2025 at 17:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Ja altså Turkish er jo inne med minst to daglige fra IST (dvs en av dem midt på natta), Pegasus likeså fra SAW (disse er omtrent samtidig midt på natta) og fra Europa ellers har man Austrian fra VIE. Det er egentlig gunstigere forbindelser fra OSL til Erbil enn det jeg valgte blant annet med 12 avgangen til Turkish fra OSL. Forbindelsene blir uansett dårligere etter sommertidovergangen så derfor jeg valgte å ta turen nå . På tilbaketuren flyr jeg på formiddagen fra Erbil og tilbake til Oslo samme kveld (men dog så er forbindelsen i IST veldig knapp her da). Ja man har også forbindelse fra OSL via SAW med Pegasus ofte til langt lavere pris enn Turkish, men Pegasus er jo et slags tyrkisk Ryanair og jeg tenker jeg må utnytte Turkish-gullet så lenge jeg har det. Uansett så liker jeg at Turkish har IFE også på kort/mellomdistanse flåten. Gjør at tiden går noe fortere til IST feks fra OSL. Last edited by Hypern; 21-03-2025 at 18:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: May 2010
|
![]()
Fra Sverige finnes det/ har vært ?, direkte fly til Erbil, på noen kart står det Arbil istedet for Erbil, og på avganger fra noen land er også Arbil benyttet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
God fredag og god jul fra Ris | EB | Flyforum | 24 | 25-12-2021 05:08 |
OSL Turkish B777-300ER IST-OSL-IST 22.04.2019 | raider66 | Spotteralerts | 1 | 22-04-2019 12:11 |
Et RAW utvalg fra IST og SAW | krølle | Bilder & foto | 4 | 03-05-2015 15:11 |
God morgen fra IST | SQ 777 | Flyforum | 9 | 22-10-2014 21:21 |
OSL-IST-EZE-IST-OSL og comfort class hos TK | geirfugl | Reiseforum | 12 | 10-06-2014 14:14 |