Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 13-02-2025, 05:40   #1
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty

Default God torsdag morgen fra Sheikh Zayed Road

Her sitter man bak i en glorifisert riskoker på den veien man nesten ukependlet. Nå er det til Abu Dhabi for å møte de store gutta og så få i seg en matbit på MO Emirates Palace på kvelden. Formen er akkurat medium.. litt mye god drikke, men samtidig jevnet ut av minimum 15.000 skritt per dag og to relativt sunne måltider.

Gikk en kveldstur rundt i gamle nabolaget i går og så at alle spor av middelklasse var brutalt fjernet.

Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	03d0facd-820a-4d59-a747-8f48578a11cc.jpg
Views:	558
Size:	134.9 KB
ID:	55856   Click image for larger version

Name:	4ef1c290-61a7-42e0-a677-3b0b6a9d60ed.jpg
Views:	564
Size:	104.9 KB
ID:	55857   Click image for larger version

Name:	04b17801-1f95-4554-a77f-3119b6eea472.jpg
Views:	558
Size:	144.2 KB
ID:	55858   Click image for larger version

Name:	e75cc7b4-5037-4a4a-8d99-a1477193668b.jpg
Views:	568
Size:	164.7 KB
ID:	55859   Click image for larger version

Name:	50629a5e-1878-4e18-8645-ae1e241b5d9d.jpg
Views:	564
Size:	87.0 KB
ID:	55860  

Click image for larger version

Name:	98e780df-654a-4b93-804a-1b0bed247d39.jpg
Views:	296
Size:	120.2 KB
ID:	55861  

Upcoming:BKK HKT BGO CDG DXB AMS CPH SFO AUS TPA
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 13-02-2025, 06:13   #2
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

Default Re: God torsdag morgen fra Sheikh Zayed Road

God morgen fra kjøkkenbordet hjemme på Ris. Kjenner at området rundt ankelen jobber for å leges..men har allerede kastet en av to krykker. Snart opp i Åsen med den lille italieneren. Visst nok pannekaker på menyen i kveld…Njuta:-)
EB is offline   Reply With Quote
Old 13-02-2025, 07:02   #3
Henshaw
ScanFlyer Dusty

Henshaw's Avatar

Morn fra Tønsberg stasjon. Snart en RE11 til Elvebyen for dagens innsats. Fjerde dagen på rad hvor natten er stille og ingen starter dagen før kl 6, så da tenker jeg det blir fint å reise litt på søndag for å ødelegge rutiner

Henshaw is offline   Reply With Quote
Old 13-02-2025, 07:35   #4
Chriscross
ScanFlyer Rusty

God morgen fra Fornebu. Innspurt mot vinterferie betyr lange dager i tillegg til reisetid. I kveld skal jeg høre og se på noen som kan ingenting om vin. Må vel få på plass litt trim, også er det forventinger om at jeg skal være matte/naturfagscoach.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 13-02-2025, 07:39   #5
FQTV
EBD

FQTV's Avatar

God morgen fra Basecampen (Bergen)

Ny dag og nye muligheter samt ny fritur med nye sprell.
Ingenting på programmet i dag så det blir nok kaffi på senteret med kaffigjengen, pensjonistene og NAV’erene.

3 dager til avreise. Mangler fremdeles hotellene. Får nok tid i løpet av dagen og morgendagen til å finne noe. Trenger to netter i BKK og to netter i CEB.

Mulig jeg lufter Fitbiten så jeg får registrert noen skritt og aktivitet.

God helg.

FQTV

FQTV is offline   Reply With Quote
Old 13-02-2025, 07:58   #6
Islending
ScanFlyer Silver

God dag fra Pullman Saigon Centre.

Har ikke gjort noe som helst hittil i dag, da været har vært så som så, og jeg er trøtt etter å ha ankommet hotellet kl 2:30 i natt pga 2 timers kø i immigration etter en dagstur til BKK for å se Moo Deng. SGN må være en av Asia's verste hovedflyplasser... De ansatte burde bli sendt på studietur til Singapore eller Japan.
Old 13-02-2025, 08:34   #7
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Mornings fra kontoret. LItt løping i lunsjen og et sosialt jobbarrangement etterpå. Ha en fin dag.
Old 13-02-2025, 08:43   #8
SK384
ScanFlyer Crusty

SK384's Avatar

God morgen fra Kongsberg. Det ser ut som de har kommet et steg nærmere å finne ut av hvorfor det samler seg så mye væske i morgen. Startet på en kur i går så får vi se om det har effekt. Jeg skal snakke med livlegen i morgen igjen så får vi se hva han sier

Ellers ikke de store planene. Skal prøve å få spilt en formiddagsturnering i Bridge og i likehet med Chrisscross så mener nok sønnen at jeg må ta en økt som matematikklærer i dag. Naturfagsbiten gjorde jeg meg ferdig med i fjor når min datter tok Fysikk 1.
Old 13-02-2025, 08:56   #9
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

Quote:
Originally Posted by SK384 View Post
God morgen fra Kongsberg. Det ser ut som de har kommet et steg nærmere å finne ut av hvorfor det samler seg så mye væske i morgen. Startet på en kur i går så får vi se om det har effekt. Jeg skal snakke med livlegen i morgen igjen så får vi se hva han sier

Ellers ikke de store planene. Skal prøve å få spilt en formiddagsturnering i Bridge og i likehet med Chrisscross så mener nok sønnen at jeg må ta en økt som matematikklærer i dag. Naturfagsbiten gjorde jeg meg ferdig med i fjor når min datter tok Fysikk 1.
For en professor (?) i matematikk som deg så er vel dette peanuts? Men overraskende nok har jeg jo møtt professorer i infomatikk som sliter med å få en PowerPoint på projektoren. Jaja de har selvsagt altfor høyt kompetansenivå til å deale med sånt. Men det er vel symptomatisk at så fort man begir seg inn som en pedagog så forsvinner alle de ferdighetene.

Uansett god torsdag fra Oslo. Var på en avdeling i går som faktisk skal legges ned. Geriatrisk rehabilitering, jeg kan ikke fatte hva de driver med - det er egentlig altfor få rehabiliteringsplasser der ute. Men det er vel sikkert noen som har sett på noen tall i et Excel-skjema og regnet ut at det koster for mye penger (ja helsesektoren har en del av dem ansatt også). Uansett kan jeg ikke forstå at noen liker Excel, det er hatprogram nr 1 og don't get me started om man bruker norsk versjon eller en hvilken som helst annen versjon av programmet enn engelsk. Det skjer titt og ofte at Excel blir lost i translation om man har litt avanserte makroer.
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 13-02-2025, 09:01   #10
Futura
ScanFlyer Gold

God morgen fra Lommedalen. Elektrikerne kom som avtalt i går, og gjorde en bra jobb, men vet ikke hvor de gjorde av hus nøkkelen, så må få ordnet opp i det. Konas Prius ble fikset og EU-Ok, de sa den nå var EU-Ok i 2 år, men ligger bare inne med 8mnd, så må finne ut hva som har skjedd. De sa det var en treghet i en calliper, så anbefalte bytte, så vi dro på Bildelsenteret på Liertoppen og kjøpte ny. Mulig jeg bytter den før jeg drar på Toyota. Ellers står klesvask på programmet og div rydding i heimen.
Quote:
Originally Posted by Islending View Post
God dag fra Pullman Saigon Centre.
Har ikke gjort noe som helst hittil i dag, da været har vært så som så, og jeg er trøtt etter å ha ankommet hotellet kl 2:30 i natt pga 2 timers kø i immigration etter en dagstur til BKK for å se Moo Deng. SGN må være en av Asia's verste hovedflyplasser... De ansatte burde bli sendt på studietur til Singapore eller Japan.
Det er helt utrolig med kø i den passkontrollen der. Enda mer utrolig når de verken tar bilder eller finger avtrykk. Vi fikk en eldre Nordman bak oss i køen der, han hadde drevet med utviklingsprogrammer i Vietnam i åresvis og aldri opplev liknende. Han mente det var Lunar Newyear som forårsaket det, men tydelig vis ikke, etter som det fremdeles er ille. Vi erfarte at om man er i venstre kø, så slipper de folk over i den for barnefamilier og handicapede, om det ikke er noen der og av og til videre over i Diplomat luken også. Vi kom oss over i den begge gangene vi var gjennom i Januar og siste gang var det 3 luker til å betjene vår kø, så sparte 10-15 min i forhold til nevnte nordmann. Mye kø i pass og Security ut også. Jeg har forstått det slik at de bygger ny flyplass i Saigon, som skal åpne om noen år. PS vi gikk forbi Pullman hotell i Yangon i forrige uke. Kjempe hotell, med kjempe beliggenhet og har vært nedstengt i flere år, trist syn.
Futura is offline   Reply With Quote
Old 13-02-2025, 09:07   #11
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

Quote:
Originally Posted by Futura View Post
Det er helt utrolig med kø i den passkontrollen der. Enda mer utrolig når de verken tar bilder eller finger avtrykk. Vi fikk en eldre Nordman bak oss i køen der, han hadde drevet med utviklingsprogrammer i Vietnam i åresvis og aldri opplev liknende. Han mente det var Lunar Newyear som forårsaket det, men tydelig vis ikke, etter som det fremdeles er ille. Vi erfarte at om man er i venstre kø, så slipper de folk over i den for barnefamilier og handicapede, om det ikke er noen der og av og til videre over i Diplomat luken også. Vi kom oss over i den begge gangene vi var gjennom i Januar og siste gang var det 3 luker til å betjene vår kø, så sparte 10-15 min i forhold til nevnte nordmann. Mye kø i pass og Security ut også. Jeg har forstått det slik at de bygger ny flyplass i Saigon, som skal åpne om noen år. PS vi gikk forbi Pullman hotell i Yangon i forrige uke. Kjempe hotell, med kjempe beliggenhet og har vært nedstengt i flere år, trist syn.
Noen land liker bare å la ting gå litt sakte bare fordi de kan. Han CBP fyren som prossesserte meg inn i USA i januar titta på private meldinger på mobilen mens han venta på at systemet skulle jobbe, dette scenarioet gjentok seg et par ganger mens jeg stod der. Han hadde ikke noe mer spørsmål å stille så ja. Men ja det kan jo være en viss treghet mellom bildet tatt, fingeravtrykk tatt til dette er registrert korrekt i systemet og han kan la meg gå.
Old 13-02-2025, 09:25   #12
Gunnar
ScanFlyer Gold

God morgen fra Forus. Og er vi sikker på at det er torsdag? Det er lenge siden jeg har holdt over 80km/t når jeg kommer inn på E39 kl. 08 om morgenen, det er vanligvis en nokså seig kø inn til motorveien. Mange har sikkert valgt hjemme.... unskyld, gjemmekontor i kulden. Eller ekstra lang helg?

I dag fikk jeg første kaffekopp hjemme. Etter å ha lett etter en rimelig, liten kaffetrakter falt valget til slutt på en liten presskanne. Det er tross alt bare jeg som drikker kaffe i huset.
Old 13-02-2025, 12:15   #13
Ezeiza
ScanFlyer Blue

God morgen fra Santiago. Godt i gang med dagens gjøremål. Bra energi etter et deilig stykke kjøtt på argentinske La Cabrera i går. Lit forberedelser til lørdagens tur til Atacama-ørkenen. Ha en bra dag.
Ezeiza is offline   Reply With Quote
Old 13-02-2025, 13:01   #14
Tjab
Upgrade me....

Morn fra Daytona Beach. Våkna litt tidlig her da naborommet gjennømførte "kjærleikens vakraste eventyr" alt annet enn lydkøst.
Skal gi han en high five og godt levert i gangen om jeg møter dem!

Ha en vakker dag!

Fuck google, ask flyprat!
Tjab is offline   Reply With Quote
Old 13-02-2025, 13:10   #15
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Quote:
Originally Posted by Tjab View Post
"The guy who was here earlier today made her scream louder"

God dag fra gjemmekontoret. Det kontoreres, og arbeidsmengden kjennes som passe. Dagens høydepunkt var nok han som svarte med at "min utregning hadde en differanse på 60 øre" etter at jeg etterlyste de ca. 11.000 som manglet på en samlefaktura.

Ha en god en
Martin is offline   Reply With Quote
Old 13-02-2025, 14:50   #16
Polaris
Free Luigi

Quote:
Originally Posted by Tjab View Post
Morn fra Daytona Beach. Våkna litt tidlig her da naborommet gjennømførte "kjærleikens vakraste eventyr" alt annet enn lydkøst.

Ha en vakker dag!
Er «geschlechtsverkehr» en greie som utelukkende består av at ei dame ligger som en livløs dukke og en mann som jobber i alle menns hoder, eller var det konkrete holdepunkter for at kun den mannlige deltakeren fortjente en godt levert og hi5? *insert undrende smiley*
Polaris is offline   Reply With Quote
Old 13-02-2025, 14:52   #17
SK384
ScanFlyer Crusty

SK384's Avatar

Quote:
Originally Posted by Hypern View Post
For en professor (?) i matematikk som deg så er vel dette peanuts? Men overraskende nok har jeg jo møtt professorer i infomatikk som sliter med å få en PowerPoint på projektoren. Jaja de har selvsagt altfor høyt kompetansenivå til å deale med sånt. Men det er vel symptomatisk at så fort man begir seg inn som en pedagog så forsvinner alle de ferdighetene.
Mer presist er jeg dosent i matematikk. Dosent er en toppstilling på linje med professor, men i en dosentstilling/opprykk er fokuset rettet mer mot utviklingsarbeid enn mot forskning slik professorstillinngene er. Lønnsmessig etc er dosent og professor likestilte (ialllefall hos USN). På engelsk blir dosent oversatt til professor. Vel, vel, uansett så får en vel tro at kunnskapen er tilstrekkelig til å hjelpe guttungen med litt matematikk på videregående.

Fikk spilt bridgeturnering i dag også. Det er lenge siden sist. Vi endte til slutt på 2. plass av 14 som jeg er meget fornøyd med.
Old 13-02-2025, 14:53   #18
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

Quote:
Originally Posted by SK384 View Post
Mer presist er jeg dosent i matematikk. Dosent er en toppstilling på linje med professor, men i en dosentstilling/opprykk er fokuset rettet mer mot utviklingsarbeid enn mot forskning slik professorstillinngene er. Lønnsmessig etc er dosent og professor likestilte (ialllefall hos USN). På engelsk blir dosent oversatt til professor. Vel, vel, uansett så får en vel tro at kunnskapen er tilstrekkelig til å hjelpe guttungen med litt matematikk på videregående.

Fikk spilt bridgeturnering i dag også. Det er lenge siden sist. Vi endte til slutt på 2. plass av 14 som jeg er meget fornøyd med.

Mhhm dosent ja det er vel tilsvarende det å komme seg opp uten nødvendigvis en PhD i bunn slik jeg har forstått det. Førstelektor-dosentveien. Husker det har vært noen store debatter rundt det der å skrote hele ordningen med dosenter, det er vel uansett langt færre av dem enn det var en gang i tiden. Min bakgrunn i dette er at jeg har sittet i nok råd og utvalg som studentrepresentant i sin tid. Lærte mye gøy da og ikke minst var det en grei ekstrainntekt. Fikk jo 400 kroner timen... og nå i dag er jo satsene garantert høyere.

Last edited by Hypern; 13-02-2025 at 14:57.
Old 13-02-2025, 15:48   #19
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Quote:
Originally Posted by Polaris View Post
Er «geschlechtsverkehr» en greie som utelukkende består av at ei dame ligger som en livløs dukke og en mann som jobber i alle menns hoder, eller var det konkrete holdepunkter for at kun den mannlige deltakeren fortjente en godt levert og hi5? *insert undrende smiley*
Enkelte finner det kanskje litt (mer) kleint å gi dama en high five i slike situasjoner .. ?? Spesielt hvis fyren er med ...

G'morgen. Liten fare for slike hørespilleventyr rundt her. Men væte har vi nok av.
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 13-02-2025, 17:34   #20
SK384
ScanFlyer Crusty

SK384's Avatar

Quote:
Originally Posted by Hypern View Post
Mhhm dosent ja det er vel tilsvarende det å komme seg opp uten nødvendigvis en PhD i bunn slik jeg har forstått det. Førstelektor-dosentveien. Husker det har vært noen store debatter rundt det der å skrote hele ordningen med dosenter, det er vel uansett langt færre av dem enn det var en gang i tiden. Min bakgrunn i dette er at jeg har sittet i nok råd og utvalg som studentrepresentant i sin tid. Lærte mye gøy da og ikke minst var det en grei ekstrainntekt. Fikk jo 400 kroner timen... og nå i dag er jo satsene garantert høyere.
Ja det har vært mye debattert og senest i fjor om det skal være et forskerkrav i dosentløpet. Det er forøvrig en del dosent med doktorgrad også som har funnet den veien mer interessant enn professoretningen. Det finnnes også fremdeles noen professor som ikke har doktorgrad men som har mer enn nok forskningsresultater til å bli profossor. Men dette er en utøde rase.

Posting Rules