Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 06-02-2025, 05:05   #1
Futura
ScanFlyer Gold

Default God torsdag fra Yangon, Myanmar

God torsdag fra Yangon, som ligger 5:30 foran Oslo og altså 30 min etter Thailand.
Planen for dagen er først i bassenget for å trimme litt, så gå over veien å se på Shwedagon Pagoden, som skal være påbegynt mens Buddah levde, så en runde i byen, om ikke det utsettes til i morgen.
Ha en from dag.

Det var en liten nedtur på flighten med Myamar Airlines International, MAI, hit. E190 var byttet ut med A319. Dermed fikk jeg ikke prøvd E190 serien, eneste i nærheten av trøst, at det var første A319 på turen, som ellers har hatt A320 og 321 i nesten alle varianter unntatt XLR på, de 12 A32x flightene vi har hatt. Vi var under 100 ombord så hadde fint fått plass i en E190. Maskinen, eller setene, var godt slitt og en del plast deksler her og der manglet. Vi fikk et halvdårlig måltid på fligthen som varte ca 1:50 Flyplassen i Yangon, RGN er ikke den største. Det stod en nattparkert A350 fra Thai på en gate og de fleste gater så ut til å ha nattparkerte fly fra MAI. Det var oss fra Saigon og to fra BKK (MAI og MNA) som landet i løpet av 12 minutter så en del kø i Imigration. Neste ankomst var 1:40 senere. Vi tok en Grab i 15-20 min til hotellet og sjekket inn. Grei størrelse på rommet og stor bred seng.
Futura is offline   Reply With Quote
Old 06-02-2025, 06:13   #2
Chriscross
ScanFlyer Rusty

Default Re: God torsdag fra Yangon, Myanmar.

God morgen fra Stavanger. Får se hva Stordalen har å by på til frokost. Hjem i kveld.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 06-02-2025, 07:08   #3
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

Fin torsdag fra sofaen ved peisen på Ris. I går fikk jeg nesten jobbet full dag fra sofaen…så skal se at sykemeldingen ikke blir utnyttet til fulle. Nå kaffe, nyheter og forum før arbeidsdagen starter. Om ikke kjør eller gå på - så krykk i vei;-)
EB is offline   Reply With Quote
Old 06-02-2025, 07:41   #4
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club

God morgen fra den delen av Forus som ligger i Sandnes. Veldig greit å være tilbake på jobb for et par dager. Værutsiktene ser lovende ut også så det kan jo bli en fin dag dette her. Kaffe i koppen og tid for å bla i noen nettaviser. Ha en fin dag forumister!
Twin Otter is offline   Reply With Quote
Old 06-02-2025, 08:23   #5
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

God og litt trøtt morgen fra Marriott på FRA. Tror det var smart å booke selv fremfor å stå i kø og vente på vouchers. Så folk ble sendt med shuttle hit og dit i går. Jeg hadde 2 min å gå, tjener bonuspoeng og alt. Så nå skal jeg gå tilbake. Tipper Lufthansa kantina har bedre frokost enn Kantina på hotellet. Og så får jeg begynne å søke om 250 EUR i tillegg.

Kjip men lukrativ avslutning på dagen i går mao

Ha en best torsdag!!

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 06-02-2025, 08:32   #6
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Mornings på kontoret. Innenfor å bli gal av å måtte jobbe på to systemer, som stadig krever ny innlogging når jeg må veksle mellom dem? Vel, litt løping lunsjen med kolleger og nok kopper espresso gjør vel sitt. Og hvem vet, kanskje det dukker opp noen som skal sendes. Ha en fin dag.
Old 06-02-2025, 08:43   #7
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty

Hepp fra kontoret.. Trening utgikk i dag da gårsdagens USA-treff gikk sideveis med Phoenix-gryte, store mengder hipster-IPA og masse Bourbon.. Nå repareres det med Delfia og en god kopp kaffe - snart helg.

Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	delfia.jpg
Views:	468
Size:	103.2 KB
ID:	55836  

Upcoming:BKK HKT BGO CDG DXB AMS CPH SFO AUS TPA
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 06-02-2025, 08:53   #8
Gunnar
ScanFlyer Gold

*Grmpf* fra Forus. Først må isskrapen til pers på en av de mer vriene variantene av is, og så må jeg håndtere tull på IT-fronten når jeg først kommer meg til kontoret. Dette er nok litt mer enn hva Evergood kan håndtere...

Nuvel, snart helg. Ha en bedre torsdag.
Old 06-02-2025, 09:20   #9
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Quote:
Originally Posted by Gunnar View Post
Først må isskrapen til pers på en av de mer vriene variantene av is,
Av alle "pros and cons" som surrer i hodet mitt når jeg analyserer hvorfor jeg liker jobben min, er garasjen en av de (pro'sene, altså). Både den på bortekotoret, og den på gjemmekontoret. Eneste er at sistnevnte godt kunne vært i samme bygg.

Nok en dag på gjemmekontoret. Normalt er man her bare torsdag og fredag, men jeg var jo her i går også, så jeg får prøve å ikke tro det er fredag i dag.

Ha en god en
Martin is offline   Reply With Quote
Old 06-02-2025, 09:41   #10
Henshaw
ScanFlyer Dusty

Henshaw's Avatar

Default Re: God torsdag fra Yangon, Myanmar

Morn fra Tønsberg. Minstemann sov helt til kl 7 (etter å ha gjort et iherdig forsøk på å starte dagen kl 4...) så man er rimelig uthvilt. Eldstemann startet dagen med å stå opp, flytte seg til vår seng og sover fortsatt. Merker jeg begynner å bli forsynt med sykdom i heimen.

Henshaw is offline   Reply With Quote
Old 06-02-2025, 09:42   #11
Savipix
ScanFlyer Rusty

Savipix's Avatar

Göteborg calling,

Solen skiner in genom fönstret på "gjemmekontoret" och förhoppningsvis kommer jag ut mellan alla teamsmöten med kollegor runt om i världen.

Ha en riktigt flott torsdag!
Savipix is offline   Reply With Quote
Old 06-02-2025, 15:18   #12
OJB
ScanFlyer Rusty

Hei fra Forus Vest,
Her ble det et par travle dager i prosjektet uten mye tid til overs for andre saker og ting.
Vi nærmer oss DG1 og det er tradisjonelt da at det går det "round the clock" med å få ferdig all dokumentasjon.
Ellers alt OK.
OJB is offline   Reply With Quote
Old 06-02-2025, 16:06   #13
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

Tja av alle ting i går så dro jeg til Dr Dropin i går kveld, ble konstatert det jeg mistenkte at det bare var en virusinfeksjon (CRP normal) og lite man kan gjøre med det og fikk utskrevet sykemelding for en kort periode. Da satser vi på jobb til uka igjen. Det ble et stikk i fingeren for å måle CRP og den gode gamle gap opp og si aaaa undersøkelsen. Ble ikke funnet noe unormalt utover litt rødt i svelget som jeg regner med er normalt ved slike virusinfeksjoner. Så ja jeg vet ikke om det var noe verdi i de 699 kronene jeg betalte, men det er nå kjekt med en lege som faktisk sjekker litt opp i ting da. Jeg har nå faktisk vært ansatt av Dr Dropin og drev med tja covidtesting på OSL. Gate D2 på OSL vil ha et spesielt plass i minnet mitt så lenge jeg lever iallefall (der vi drev covid testing for domestic transit).Ja jeg tok alltid den stasjonen for mye mindre slit der enn på vanlig ankomst. Føles ganske rart nå i etterkant. Der ble jeg fakisk sagt opp fra min stilling og da restriksjonene ble borte. Men det var jo på en måte en grei oppsigelse da, ikke at jeg falt hos unåde hos arbeidsgiver. Det tok jo fortsatt en stund før avgangsklinikken ble fjerna etter det.

Last edited by Hypern; 06-02-2025 at 16:09.
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 06-02-2025, 16:32   #14
TG923
ScanFlyer Crusty

TG923's Avatar

Quote:
Originally Posted by Hypern View Post
Tja av alle ting i går så dro jeg til Dr Dropin i går kveld
Vil tro det var en langt lavere kostnad enn EB's tur til Volvat...
Old 06-02-2025, 16:36   #15
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

Quote:
Originally Posted by TG923 View Post
Ja Dr dropin har fastpris på 699. Men Dr Dropin tar ikke skader som EB har. Volvat ligner jo mer på et sykehus enn et enkelt legekontor og gjør langt flere ting. Den kommunale legevakta i Oslo er jo ganske fin blitt nå da.

Sent from my SM-S921B using Tapatalk
Old 06-02-2025, 17:51   #16
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

Quote:
Originally Posted by TG923 View Post
…ja 6000,- holder jo for 50 minutter…men når det ikke tok mere enn 50 minutte fra jeg kom inn døren til jeg hadde vært hos lege, ned i kjelleren og tatt røntgenbilder opp til lege igjen og så til sykepleier for gipsing til jeg var ute igjen - så kan jeg ikke annet enn å si at det var verdt det:-)
EB is offline   Reply With Quote
Old 07-02-2025, 11:22   #17
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

Quote:
Originally Posted by EB View Post
…ja 6000,- holder jo for 50 minutter…men når det ikke tok mere enn 50 minutte fra jeg kom inn døren til jeg hadde vært hos lege, ned i kjelleren og tatt røntgenbilder opp til lege igjen og så til sykepleier for gipsing til jeg var ute igjen - så kan jeg ikke annet enn å si at det var verdt det:-)
Hah jeg har kommet inn på den kommunale legevakta på 10 minutter jeg (ikke noe akutt eller alvorlig). Men hadde flaks da en lørdag morgen for noen år siden. Falt i rulletrappa på Stortinget tbane etter noen enheter på byen en fredag kveld. Da jeg våkna opp den lørdagen der var skulderen veldig vond. Ja jeg hadde jo flaks for rulletrappa på Stortinget er lang og bratt så kunne jo endt verre. Men nei 10 minutter ventetid hadde jeg ikke forventet og hele prosessen var fort unnagjort. Det var ikke noe brudd og sånn heldigvis.
Old 07-02-2025, 23:05   #18
storg
ScanFlyer Molded

storg's Avatar

Quote:
Originally Posted by Hypern View Post
Hah jeg har kommet inn på den kommunale legevakta på 10 minutter jeg (ikke noe akutt eller alvorlig). Men hadde flaks da en lørdag morgen for noen år siden. Falt i rulletrappa på Stortinget tbane etter noen enheter på byen en fredag kveld. Da jeg våkna opp den lørdagen der var skulderen veldig vond. Ja jeg hadde jo flaks for rulletrappa på Stortinget er lang og bratt så kunne jo endt verre. Men nei 10 minutter ventetid hadde jeg ikke forventet og hele prosessen var fort unnagjort. Det var ikke noe brudd og sånn heldigvis.

Var ikke du da på OUS delen av legevakten? Skadelegevaten? Den kommunale har 70 min i snitt ventetid.

Sent from my iPhone using Tapatalk
storg is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules