Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 18-12-2024, 02:43   #1
Swedeline F28
ScanFlyer Silver

Swedeline F28's Avatar

Default Glad onsdag från Chiang Mai

God morgon allesammans,

Idag är det dags att resa vidare till Hanoi via BKK med Thai. Känner att Chiang Mai varit en riktigt trevlig stad och har haft ett par fina dagar på MTB här. Lagom varmt och lite lugnare och billigare än Bangkok.

Ha en fin dag!
Old 18-12-2024, 06:37   #2
Ruby
Tomleskolt

Ruby's Avatar

Default Glad onsdag från Chiang Mai

God morgen fra Stavanger. Her er en ferdig med frokost og nå nytes kaffe sammen med litt sjokolade. På tv’n ruller noe reiserelaterte greier på YouTube. Ute er det møkka vær, regn og vind, surt og kaldt! Glad jeg kan notere meg T-11.
Ha en glitrende flott onsdag

Sent from my iPhone using Tapatalk

Last edited by Ruby; 18-12-2024 at 07:10.
Ruby is offline   Reply With Quote
Old 18-12-2024, 07:24   #3
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Default Re: Glad onsdag från Chiang Mai

Mornings fra Asker. Is og regn, så er genuint drittvær. Starter hjemme, mens jeg venter på at køen på E18 skal avta. Fordelen med barn som spiller hockey er at vi holder under tak. Ha en fin dag.
Old 18-12-2024, 08:14   #4
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty

God morgen fra kontoret. Selv på Knausen var nedbøren flytende i dag..

Vi var egentlig ferdige med julemat for i år og kjedelige "skal tømme kjøleskapet før vi reiser", men det sa FruSud en stopper for. Det ble intim-julebord med nydelig rakfisk og alt tilbehør.. Var dere klar over at chardonnay og cosylan gir en meget fløelsmyk og dyp søvn? Ahhhh..

Upcoming:BKK HKT BGO CDG DXB AMS CPH SFO AUS TPA
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 18-12-2024, 08:19   #5
Henshaw
ScanFlyer Dusty

Henshaw's Avatar

Morn fra RE11 med kun ett togsett, men har heldigvis sikret meg klappsete.
Bare regn uten glatt i sydligere strøk.
Pizza, øl og minigolf i Drammen i kveld med teamet

Henshaw is online now   Reply With Quote
Old 18-12-2024, 08:33   #6
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club

God morgen fra Forus. Da var man i gang med årets siste arbeidsdager. Tre dager på jobb jeg håper går radig unna før man setter kursen østover for julefeiring hos opphavet ved Hardangervidda. Foreløpig ser værvarselet sånn noenlunde lovende ut for biltur (med baby) over fjellet på lørdag. Men det kan jo fort bli "famous last words" det. Får starte med å tømme kaffetermosen. Ha en fin en!
Twin Otter is offline   Reply With Quote
Old 18-12-2024, 08:50   #7
SK384
ScanFlyer Crusty

SK384's Avatar

God morgen fra Kongsberg

Regn og grått og trist her i byen i dag. Ikke de store planene bortsett fra å komme seg til Meny på formiddagen for å få tak i litt mat til julen. Ingen bridgeturnering på dagtid i dag, men i morgen er spiling igjen. Kjekt med slike formiddagsturneringer. Vi er inne i en god stim der og i går ble det 2. plass

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post

Vi var egentlig ferdige med julemat for i år og kjedelige "skal tømme kjøleskapet før vi reiser", men det sa FruSud en stopper for. Det ble intim-julebord med nydelig rakfisk og alt tilbehør.. Var dere klar over at chardonnay og cosylan gir en meget fløelsmyk og dyp søvn? Ahhhh..
Rakfisk er en av de tingene jeg er glad for at jeg ikke har lov til å spise. Legene er rimelige strenge der. Skulle jeg bli invitert i selskap med rakfisk kan jeg med god samvittighet takke nei til rakfisken og bare vise til forbudet jeg har mot rakfisk.
Old 18-12-2024, 09:01   #8
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

God dag fra bortekontoret.

Fikk forsert bakken opp fra garasjen (den er jo heldigvis varmekablet), og kommet meg på jobb. Bare litt småglatt bort til "hovedvegen" ut av feltet, men ellers gikk det bra.

Jobbe litt, før det er sjef som sier ting og en julelunsj litt senere.

Ha en god en
Martin is offline   Reply With Quote
Old 18-12-2024, 09:59   #9
Futura
ScanFlyer Gold

God morgen fra Lommedalen. Grått, trist og vindfullt her. Glemte å starte brødbakemaskinen i går, så får se å starte den, så kan det kanskje bli lunsj om noen timer. Fremdeles litt i magesekken å tære på etter gårsdagens julebord tur med Colorline på Sandefjord-Strømstad. Det blir vel litt kontorering i dag, så må det ryddes litt og forhåpentlig kommer det inn en meget solid lønning så jeg kan fortsette å bestille flybilletter og hotell til den forestående ferien. med sne og isdekket vei er det tryggest å holde seg hjemme.
Futura is offline   Reply With Quote
Old 18-12-2024, 11:04   #10
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

Hællæh... Ble hjemmekontor i dag pga været. Dessuten skal jeg jobbe med å forsøke designe noe i Adobe. Noe jeg har utsatt så lenge at jeg ikke lenger kan outsource det, hvilket suger litt da det liksom er 10 år siden jeg var Photoshop-general.

Det trengs vel først og fremst kaffe. Schnakkes

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 18-12-2024, 12:10   #11
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

Glad fredagsfølelse på en onsdag fra toppen av byen. Møkkavær som jo den beste samvittigheten til å oppsøke peisen både på jobb og hjemme. Glad efta ønskes!
EB is offline   Reply With Quote
Old 18-12-2024, 12:46   #12
Polaris
Free Luigi

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Var dere klar over at chardonnay og cosylan gir en meget fløelsmyk og dyp søvn? Ahhhh..
Jeg tenkte "dette høres farlig ut" og googlet "cosylan + alkohol". Elsker at de fleste treffene er til forumet freak dått no (hvor du kan lese om bruk av alskens rusmidler) - og at selv de sier det ikke er å anbefale Cosylan omvandles til morfin inne i kroppen, og alkohol forsterker effekten. Morfin og alkohol er respirasjonshemmende, altså er det ikke rart at den dype søvnen inntrer. Den dype søvnen ligger og vaker mellom permanent dyp søvn og å våkne fra søvnen igjen. Virker som Sud har et høyere toleransenivå da han ikke har opplevd problemer, men dette anbefales iallefall ikke. Selv ikke fra rusmisbrukere.

(Har man langvarig hoste, bør man vel også oppsøke hjelp for å finne årsak og få en behandling, ikke kaste morfin over symptomene?)

Last edited by Polaris; 18-12-2024 at 12:49.
Polaris is offline   Reply With Quote
Old 18-12-2024, 13:14   #13
Ezeiza
ScanFlyer Blue

God onsdag fra Santiago. Hjemme igjen etter fire magiske dager på Rapa Nui / Påskeøya - bevisst off-line. Første møte med moai-statuene var helt spesielt, og ellers leverte øya vakker natur, fløyelsmyke temperaturer, herlig sjømat og polynesisk stemning. En opplevelse. Og Latam funket mer enn godt nok begge veier. Nå blir det et par dager hjemmekontor før det stenges for godt i denne omgang. Og jammen skinner ikke solen i dag også. Ha en fin dag.
Ezeiza is offline   Reply With Quote
Old 18-12-2024, 13:49   #14
Gunnar
ScanFlyer Gold

*dunk dunk dunk* fra Forus. Alltid like morro når det foregår peling i nærheten av kontoret, lyden bærer godt. Ironien her er at det antakelig blir stille når jeg er ferdig på kontoret, og at det kommer til å være rolig når jeg har fri.

Må vurdere å bruke hjemmekontor litt mer.
Old 18-12-2024, 13:59   #15
OJB
ScanFlyer Rusty

God ettermiddag fra Forus Øst,
Midtuke og en grei dag i prosjektet. Fint vær ute til å jobbe innendørs i.
Ikke mye som minner om julestemning her i sørvest nei med horisontalt regn utenfor.
Litt juleshopping på planen etter jobb.
Ha en fortsatt god dag.
OJB is offline   Reply With Quote
Old 18-12-2024, 14:19   #16
SK384
ScanFlyer Crusty

SK384's Avatar

Quote:
Originally Posted by Polaris View Post
Jeg tenkte "dette høres farlig ut" og googlet "cosylan + alkohol". Elsker at de fleste treffene er til forumet freak dått no (hvor du kan lese om bruk av alskens rusmidler) - og at selv de sier det ikke er å anbefale Cosylan omvandles til morfin inne i kroppen, og alkohol forsterker effekten. Morfin og alkohol er respirasjonshemmende, altså er det ikke rart at den dype søvnen inntrer. Den dype søvnen ligger og vaker mellom permanent dyp søvn og å våkne fra søvnen igjen. Virker som Sud har et høyere toleransenivå da han ikke har opplevd problemer, men dette anbefales iallefall ikke. Selv ikke fra rusmisbrukere.

(Har man langvarig hoste, bør man vel også oppsøke hjelp for å finne årsak og få en behandling, ikke kaste morfin over symptomene?)
Jeg holder meg til en ting av gangen. Det vi si alkohol drikker jeg nesten aldri. Med det jeg gjennomgår for tiden anbefaler legene er svært moderat forbruk, så jeg holder meg til det. Coslylan er effektivt ved skikkelig hoste. Jeg har av og til måtte ty til det selv, særlig ved tørrhoste. Det finnes kraftigere lut enn cosylan også. Har fått det på Riksen noen ganger i forbindelse med undersøkelser der en absolutt ikke skal hoste underveis.

PS. Håper virkelig det går bra med opphavet og han/hun får hjelpen som trengs og at han/hun kommer seg gjennom dette. Man må tenke positivt og ta kampen som forhåpentligvis gir gode resultater til slutt.
Old 18-12-2024, 14:37   #17
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty

Quote:

Jeg takker for omtanken og tenker at toleransenivået er greit. Tror nok denne voldsomme faren er nok ved store mengder eller når man allerede er litt frynsete fra før. Årsaken var det jo nettopp legen som fant og deretter skrev ut resepten.

Det jeg er ganske sikker på er at man ikke bør drikke Cosylan til rakfisken da den er ganske søt i smaken.

Upcoming:BKK HKT BGO CDG DXB AMS CPH SFO AUS TPA
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 18-12-2024, 15:41   #18
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

G'morgen fra tåkehavet i SC. Måtte en tur på Super'n etter lufteturen, og det var såvidt jeg fant fram. Ingen rundkjøringer å gå i holding i, så jeg måtte skyte en direkte approach og det gikk neldigvis bra. Nærmeste alternate Super er over statsgrensen, og det var sikkert ikke noe bedre der.

Brukte gårskvelden til å se La Palma - og maken til usannsynlig møl er det lenge siden jeg har sett. Spesielt scenene på flyplassen og ombord flyene. Fraser, språk, bakgrunnsscener ... Alt var bare pinlig. Det verste er et det neppe hadde tatt manusforfatter mer enn en halvtime å rydde opp og få det til å virke semirealistisk ihvertfall. Resten av handlingen var vel så-så, men en del episoder var bare .. håpløse. Og dette er før Polaris begynner å rive fra hverandre det geologiske.

Menmen - nok rant. Opp med døren til VPN-tunellen.
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 18-12-2024, 17:09   #19
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

Quote:
dette anbefales iallefall ikke. Selv ikke fra rusmisbrukere.
Hva anbefaler rusmisbrukerne nå om dagen da? Tenker på litt premium-misbrukere.

Spør for en venn

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 18-12-2024, 17:30   #20
KnutW
Speedbird Concorde

KnutW's Avatar

O helga natt fra New Delhi.

O helga natt?! Jepp. Den går på endeløs autorepeat i alle fellesområdene på hotellet. I tillegg har de satt opp tre-fire julenisser som spiller saksofon(?!), samt girlander og pepperkakehus.

Det er sikkert et velment forsøk på å skape en hyggelig julestemning for oss langveisfarende, men det blir så altfor mye i meste laget.

Utenfor hotellet har vi… vel,. New Delhi. Byen som får de fleste andre storbyer til å fremstå som rene, velorganiserte, stille og rolige.

Morfin, alkohol og cosylan? Ja takk!
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	IMG_3928.jpg
Views:	98
Size:	170.6 KB
ID:	55524   Click image for larger version

Name:	IMG_3927.jpeg
Views:	97
Size:	670.8 KB
ID:	55525   Click image for larger version

Name:	IMG_3925.jpeg