![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Noen som kanskje har postet det her, men her kan dere fyre løs!! Svar rett fra innside...
http://www.dagbladet.no/dinside/2006/10/27/480749.html
![]() |
#2 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Det aller beste forslaget må være å ikke ta med seg noe ombord i det hele tatt. Var ute og fløy i Europa sist helg, og det er helt utrolig hva folk drar med seg inn i fly. Enkelte klarer f....meg ikke å bære med seg håndbagasjen engang.
Hadde man bare vært langt mer restriktive med håndbagasje generelt, så hadde dette aldri vært noe stort problem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Ute på tur
|
![]() Quote:
Flere folk har opplevd å få grei beskjed at posen deres på en liter er ikke en quart og dermed fått innholdet sitt fjernet og kastet av TSA-folk... ikke noe som god, gammel banalitet mellom metriske og imperial-mål. Samtidig har jo Heine Richardson uttalt til Aftenposten at det er beholderne (både inviduelle og posen) sine faktiske mål, ikke hvor full de er, som er den absolutte tolkningen. Og det skal ikke utvises skjønn, og det er bare godkjente liters-poser som får brukes. Ingenting blir som før med en innenriksforbinsel på hver siden av atlantern nå... -A ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Hva med å gi flyselskapene større rabatter for transferpassasjerer som var gjennominnsjekket med både seg selv og bagasje? Har vel nevnt det før, men her tror jeg den desidert største gevinsten er å hente når det gjelder å lette trykket på de fleste flaskehalser på Gardermoen. Slik der er i dag hvor flere tusen passasjerer hver dag må hente bagasje, sjekke inn bagasje og stille seg i ny kø for sikkerhetskontroll er det ikke underlig at de sliter på OSL.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Hva med et priority security check point?? Skal vi fortsette å være det eneste landet i verden som ikke tilbyr dette til de som flyr mest og bidrar mest i kassa til Avinor??
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Ute på tur
|
![]() Quote:
![]() -A |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Ute på tur
|
![]()
Hva med denne som også er sakset fra Dagbladet i dag:
Quote:
Jeg har selv fått en grundig overhøvling av tollerne på Flesland for å ha deler av kvoten min i innsjekket baggasje og deklarerte dette når jeg leverte inn meldingen om tapt baggasje. Det var i deres øyner jevngodt med å gå på grønt med for mye i posen. -A |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]() Om tollerne skulle finne på å plukke deg ut til en kontroll, så skal de nok se både i innsjekket og håndbagasje! Mener dessuten jeg har lest på et skilt i ankomsthallen om situasjoner der man ikke mottar sin bagasje. Har man "kvotevarer" skal man vel gå på rødt og deklarere dette? Kan noen som tilgang til ankomst utland sjekke dette? Har tollerne rett i sine uttalelser på Flesland syns jeg vi med rette kan døpe om vår toll etter svensk modell. . . ![]()
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Prøvde å lure inn et spørsmål om utbygging av T2 og om konkrete nye interkont'ruter, men det ble silt bort...typisk
![]()
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Mindre penger til Avinor, dramatisk ? | Kenneth | Småprat | 2 | 19-06-2013 01:59 |
Spørsmål som i større (eller mindre grad) kan relateres til vind. | Polaris | Flyteknisk forum | 14 | 17-11-2009 15:35 |
Til Bodø flyshow på lørdag. Charter til / fra Gardermoen | LN-TAL | Flyforum | 9 | 03-05-2008 12:05 |
Må vel bidra med noen eg også | Lennart | Bilder & foto | 15 | 22-06-2007 14:25 |