![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,387
|
![]()
Ingen detaljer, men SAS sier under eventet deres på København at Plus-konseptet skrotes. Og et business konsept med varmmat og blokkert midtsete gjeninnføres fra Mai 2025.
Ikke sett noe offisielt ennå |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 12,003
|
![]()
Daaaaaamn bruh'... den så jeg ikke komme selv om jeg hadde hørt rykter.
De må vel få stekt opp noe av laksen da.
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no The only difference between me and a madman is that I am not mad. You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
![]() Join Date: Jul 2011
Location: SVG
Posts: 463
|
![]()
Godt å høre at SAS igjen innfører skikkelig business class slik vi ser flere europeiske flyselskaper starter å gjøre.
Vil tro at det er smart å tydeliggjøre forskjellen mellom business (øvre klasse) og økonomi som har blitt vannet ut her i Europa med årene. Med klarere skiller så vil SAS (og andre) kunne forsvargjøre og kanskje få flere til å bestille dyrere billetter og dermed øke fortjenesten deres. En god beslutning av SAS imo. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
Posts: 7,616
|
![]()
Hadde bare SAS satset skikkelig og satt in ordentlige business .. eller USA-style First-class-seter i sine A320neo/E195, hadde de virkelig laget konkurranse om kundene i Europa.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,563
|
![]() Quote:
Få tilbake gardinen og kjør med ledig midtsete. Det er bra nok og i tråd med hva kundene forventer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
Posts: 7,616
|
![]() Quote:
Men drømmen hadde jo vært at et selskap i Europa hadde tatt tak og tilbydd "USA First-class" (fast antall seter) og heller hadd et flytende antall Premium Eco/Biz eller noe slikt med blokkert midtsete bak. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,392
|
![]()
Veldig spennende, men litt merkelig at det måtte et alliansebytte til for å få til denne oppgraderingen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Newcomer
Join Date: Aug 2013
Posts: 5
|
![]()
Vi har nå i en årrekke konsekvent kjøpt Plus (i ulike fare-buckets), heller enn å fly i Go. Vi betaler alle billetter selv (ikke jobb) og slik arganiserer et høyt antall av våre venner også sine private reiser. Det vil med en full businessklasse være helt uaktuelt for oss å kjøpe annet enn billigste Go intra-Europeisk. Øvrige fordeler har vi uansett med LTG. Det betyr at vi kommer til å bruke vesentlig lavere summer hos SAS fremover, og jeg vil anta at det gjelder ikke rent få.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,563
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Kongsberg
Posts: 4,052
|
![]()
Vi får satse på det. Jeg har ikke helt mistet hukommelsen ennå, i allefall ikke når det gjelder gammel flyhistorikk og sport, så jeg husker godt de innførte Euroclass slik MOW nevner. I 1996 innførte de Eurodass også med innføringen av MD90. MD90 hadde større dass enn vanlig på euroclass og dassen ble gjerne kalt for eurodass.
Vi får tro at de kommer til å tilby billetter på biz til en fornuftig pris om en er ute litt tidlig.
__________________
Upcoming flights: OSL-ARN-ALC (jun 25), ALC-CPH-OSL (jun 25) |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2024
Posts: 374
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,563
|
![]()
Akseptabelt for de som styrte reisebudsjettene. SAS gikk med store overskudd den gangen. Ikke bare pga dette, men det var en viktig faktor.
Litt andre forhold i dag, ikke minst på markedssiden, men et slikt grep vil nok kunne gi mersalg. I tillegg vil du jo ha kampanjer og restriktive prisklasser, akkurat som i dag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Newcomer
Join Date: Jan 2015
Posts: 13
|
![]()
PLUS blir premium på innenriks. Konseptet som i dag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Oslo
Posts: 3,330
|
![]()
Det var jo enorme prisforskjeller - hvis du skulle reise tur/retur uten å være borte natt til søndag var det dyrt
Jeg reiste en del i jobbsammenheng OSL-ZRH på 90-tallet, og det kosta nesten 10 000 for en billett tur/retur
__________________
Bare en passasjer... |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Oslo
Posts: 3,330
|
![]()
Det var jo enorme prisforskjeller - hvis du skulle reise tur/retur uten å være borte natt til søndag var det dyrt
Jeg reiste en del i jobbsammenheng OSL-ZRH på 90-tallet, og det kosta nesten 10 000 for en billett tur/retur (i datidens pengeverdi)
__________________
Bare en passasjer... |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: May 2010
Location: Drammen
Posts: 854
|
![]()
12000 t/r Geneve, men jeg kunne bytte til et annet flyselskap om jeg heller ville ha en annen rute, f eks via Paris, det var angitt hvor stor strekningen kunne være med mellomlandinger
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,407
|
![]()
Det er med andre ord fortsatt håp. Bra med forskjeller i det skandinaviske markedet…
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,387
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,407
|
![]()
Andre av oss kan jo nå vurderer SAS igjen…selv om vi ikke har slått opp med Lufthansa Gruppen. Fritt midtsete er det verdt å betale for:-)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2024
Posts: 374
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Servicekonsept SAS shorthaul | econ | Reiseforum | 128 | 22-05-2025 21:43 |
SAS oppgraderer kabinen på shorthaul | Someone | Flyforum | 131 | 17-02-2020 17:39 |
Setevalg SAS Shorthaul (737, A321 m.fl.) | kristian | Reiseforum | 101 | 02-04-2019 12:17 |
SAS endrer billettsktrukturen igjen (shorthaul) | Discus | Småprat | 14 | 25-06-2016 18:49 |
SAS gjeninnfører bonuspoeng (for bedriftskontopersoner) i Norge i dag (26/2/13) | sirpjalle | Flyforum | 236 | 22-05-2013 17:57 |