Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 01-09-2024, 08:35   #1
SpotOn
ScanFlyer Silver

SpotOn's Avatar

Star Alliance Spørsmål om kjøp av billett med Eurobonus poeng (2024 -->)

Da er dagen her, og Star Alliance-logoen i SAS-appen er byttet ut med en Skyteam-logo. Har noen svar på det viktigste spørsmålet av alle: Hvor finner jeg den mest pålitelige kilden dersom jeg ønsker å sjekke tilgjengelighet av bonusbilletter i AF La Première (uten å ringe SAS servicedesk)? Skal man stole på Awardfares så er det null tilgjengelighet så langt øyet kan se selv om man søker med utgangspunkt i Flying Blue-medlemskap.
SpotOn is offline   Reply With Quote
Old 01-09-2024, 08:43   #2
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Default Re: Generelle spørsmål om Eurobonus (SkyTeam)

Quote:
Originally Posted by SpotOn View Post
Da er dagen her, og Star Alliance-logoen i SAS-appen er byttet ut med en Skyteam-logo. Har noen svar på det viktigste spørsmålet av alle: Hvor finner jeg den mest pålitelige kilden dersom jeg ønsker å sjekke tilgjengelighet av bonusbilletter i AF La Première (uten å ringe SAS servicedesk)? Skal man stole på Awardfares så er det null tilgjengelighet så langt øyet kan se selv om man søker med utgangspunkt i Flying Blue-medlemskap.
SAS kan ikke booke bonusbilletter i La Premiere for deg. Det er kun for Flying Blue Platinum-medlemmer

https://www.flyingblue.com/en/spend/flights/rewards

Quote:
Only Platinum members can use reward tickets to book in La Premiere (First class). Availability in La Premiere is limited to 1 reward ticket per flight
Old 01-09-2024, 08:51   #3
SpotOn
ScanFlyer Silver

SpotOn's Avatar

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
SAS kan ikke booke bonusbilletter i La Premiere for deg. Det er kun for Flying Blue Platinum-medlemmer

https://www.flyingblue.com/en/spend/flights/rewards

Merker jeg savner Star Alliance allerede.
Old 01-09-2024, 09:02   #4
jb1
ScanFlyer Rusty

Hvilke Sky selskaper har første klasse som kan bestilles med poeng?

Sent from my iPhone using Tapatalk
Old 01-09-2024, 09:37   #5
Chriscross
ScanFlyer Rusty

Quote:
Originally Posted by jb1 View Post
Hvilke Sky selskaper har første klasse som kan bestilles med poeng?

Saudi, Garuda og jeg tror China Eastern. Xiamen har også fire seter på 787-8. (ikke F på 787-9). Vet ikke om det er åpnet enda for booking med eb poeng.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 01-09-2024, 16:24   #6
Hawkboy
ScanFlyer Blue

Dette lover bra. Poeng på konto idet hjula tok bakken! Yes

Hawkboy is offline   Reply With Quote
Old 15-09-2024, 07:20   #7
Klette
ScanFlyer Blue

SAS Booking av companion ticket med skyteam

Hei,

Leste denne artikkelen og syns dette er veldig dårlige nyheter.
Er det noen som har prøvd å booke companion ticket etter at SAS ble med i Skyteam ?

https://jetlag.no/bonusprogram/sas-e...t-bonusprogram
Klette is offline   Reply With Quote
Old 16-09-2024, 13:39   #8
SpotOn
ScanFlyer Silver

SpotOn's Avatar

Default Re: Booking av companion ticket med skyteam

Quote:
Originally Posted by Klette View Post
Hei,

Er det noen som har prøvd å booke companion ticket etter at SAS ble med i Skyteam ?

Har ikke prøvd å booke, men utvalget av reiser på business class ser ut til å være veldig begrenset sammenlignet med det som var tilfellet tidligere (basert på søk på awardfares.com).
Old 16-09-2024, 22:24   #9
ENGM 911
ScanFlyer Rusty

ENGM 911's Avatar

Default Re: Booking av companion ticket med skyteam

Quote:
Originally Posted by Klette View Post
Hei,

OSL-AMS-CGK-AMS-OSL med KL og GA, alt i business - nada problemas.
Old 10-03-2025, 10:22   #10
sabergum
ScanFlyer Blue

Default Re: Spørsmål om kjøp av billett med Eurobonus poeng (2024 -->)

Hvordan finner og bestiller man egentlig bonusreiser om dagen? Ser ut til at tilgjengeligheten på SkyTeam-søket hos SAS er omtrent null - og det ser også ut til at man til en viss grad må bruke samme flyselskap begge veier. Hvis jeg for eksempel finner en utreise med SAS/KLM, og så blar meg frem til en retur med Delta/SAS, så forsvinner utreisealternativet. Og - er open jaw mulig?
sabergum is offline   Reply With Quote
Old 10-03-2025, 10:44   #11
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

Quote:
Originally Posted by sabergum View Post
Hvordan finner og bestiller man egentlig bonusreiser om dagen? Ser ut til at tilgjengeligheten på SkyTeam-søket hos SAS er omtrent null - og det ser også ut til at man til en viss grad må bruke samme flyselskap begge veier. Hvis jeg for eksempel finner en utreise med SAS/KLM, og så blar meg frem til en retur med Delta/SAS, så forsvinner utreisealternativet. Og - er open jaw mulig?

Det står en del på bookingsiden - bl.a.:
Quote:
Du kan fly med flere ulike flyselskaper i SkyTeam på samme reiserute, men du kan ikke kombinere flyselskaper fra forskjellige allianser i samme reiserute.
Jeg har en booking med SK/VN/KL/AF så det er hvertfall mulig.

Og om open jaw/melomlandinger:
Quote:
For bestillinger med åpne tilbakereiser, kan du kontakte SAS Customer Service.

Kundeserviceteamet vårt kan hjelpe medlemmer med å legge til mellomlandinger (inkl. flygninger i ulike bestillingsklasser) i bonusreiser med partnerne våre hvis prisen på den opprinnelige bestillingen ikke endres (innenlands eller bestilling i samme geografiske sone) og hvis bestillingen er i samme eller lavere bestillingsklasse enn den opprinnelige bestillingen.

Old 10-03-2025, 12:12   #12
Chriscross
ScanFlyer Rusty

Quote:
Originally Posted by sabergum View Post
I går var det iallfall et slipp fra AF/Klm som gav god tilgjengelighet. Var dessverre litt sent ute selv. Noe tilgjengelig med Vietnam Airlines rundt jul, men dyrt.

Var en internasjonal blogger som vel fant 5 seter med AF/Klm resten av året over Atlanteren for et par uker siden, så dårlig tilgjengelighet. Etterhvert som alle får bedre business seter blir det jo betydelig færre seter på hver flyging. Bra om du vil betale 50.000kr, kjipt om du venter på bonusflyvninger.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 10-03-2025, 13:00   #13
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

Quote:
Originally Posted by Chriscross View Post
I går var det iallfall et slipp fra AF/Klm som gav god tilgjengelighet. Var dessverre litt sent ute selv. Noe tilgjengelig med Vietnam Airlines rundt jul, men dyrt.

Var en internasjonal blogger som vel fant 5 seter med AF/Klm resten av året over Atlanteren for et par uker siden, så dårlig tilgjengelighet. Etterhvert som alle får bedre business seter blir det jo betydelig færre seter på hver flyging. Bra om du vil betale 50.000kr, kjipt om du venter på bonusflyvninger.

VN ble jo lagt en prisklasse høyere ifht hva det var østover før, så ja det koster poeng. Men kanskje også derfor det er noe ledig å finne innimellom. Jeg ser også at det finne noe her og der som sas.no ikke viser med mindre man søker point-to-point. Typisk ledig i business på et leg og economy på et annet leg om man ikke søker gjennomgående

Old 12-03-2025, 08:05   #14
Eriksan
ScanFlyer Gold

Eriksan's Avatar

Har søkt en del til sørøst-Asia for sommeren og det har vært helt tørke bortsett fra VN til dobbel pris og Saudia som er tørrlagt. Med slippet til AF/KL på fredag fikk jeg booket AF biz BKK-CDG-CPH-OSL med SK på siste segment, men fant ikke utreise de dagene vi vil reise. Nå er det like lite billetter igjen, så spent om vi finner en utreise i biz til slutt.
Eriksan is offline   Reply With Quote
Old 12-03-2025, 10:49   #15
Roxman
ScanFlyer Gold

Etter 27.11 er det ingen "saver" billetter tilgjengling hos SAS. Er det endringer på gang?. Har de besluttet og strupe tilgjengeligheten? Tidligere har det stort sett vært sluppet 2 billetter per flight, og jeg synes tilgjengligheten har vært ganske bra, om man er fleksibel på dato og destinasjon. Har "alltid" funnet noe som kunne brukes. Nå er det ingenting.
30/40/50 000 poeng billetter har stort sett vært sluppet opp mot 11 mnd i forveien, men etter 27.11 virker det å være slutt. Ønsker å booke en tur i januar 2026, og har fulgt med i lang tid, uten tilgjengelighet.

Søker jeg i desember, januar og februar, så får jeg opp rundt rundt 53 000 poeng for GO, rundt 80 000 for PLUSS, og 150 000 i Business som laveste priser.

Last edited by Roxman; 12-03-2025 at 10:54.
Roxman is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules