![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Mar 2006
|
![]()
Husker jeg leste i forrige uke da Mette Marit skulle til Tyskland at hun skulle fly med LH til Hamburg direkte fra Oslo. Jeg stusset da over at hun med flyskrekk kunne tenke seg å fly med CRJen som flyr den strekningen.
Men en lesning av fredagens Se og Hør gav meg svaret, så bladet var vel verdt investeringen ![]() Lufthansa hadde byttet flytype begge veier for Mette Marit og hadde satt in en god og velkjent 737- maskin på begge strekningene hun fløy. Er vel nokså sjelden 737 blir benyttet mellom Oslo og Hamburg. Selv om jeg husker at Lufthansa uttalte at de ville sette inn større materiell på ruten da to konkurrenter meldte seg. Men markedet vartydeligvis mindre enn man trodde. Germanwings fikk jo nok rimelig fort og heller ikke for DY er vel dette en gull-rute? Og LH flyr vel like mye som før med samme flytype som før. For øvrig vil jeg også gjerne velge flytype når jeg skal på tur. ![]()
![]() |
#2 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Jeg skal fly til London om en drøy måned, og vil gjerne ha en 777. Og vil gjerne ha den direkte fra Torp til Heathrow.
![]()
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
MM kan jo ikke noe for at hun har flyskrekk, men at andre skal betale for det? Nei, nok et argument for å markere de kongelige og trykke "delete". ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
tror uansett det var en god forretning for LH - når de kongelige reiser med fly reiser de på Business Class (og ikke noen rabattert bis-niss heller), og når MM reiser er det jo et helt kobbel av folk som er med, staben hennes og vakter og litt ymse (blant annet en som skal holde hånden hennes når hun blir redd?), og det er gjerne med journalister og andre som skal være med når det er offisielle besøk - kanskje det ganske enkelt ble for fullt i en CRJ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
BF ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
FinalCall.travel/no
|
![]()
Grunnen til at LH benytter CRJ er vel at det er mest det tyske markedet som bruker LH maskinen.
Jeg sjekket her for leden priser Oslo Hamburg i desember (ned mandag hjem tirsdag). SAS gav en pris på kr 1990,-. (via cph). Direkteruten til LH skulle ha 5800 kr for samme dager. LH har ikke samme opplegg som SAS når det gjelder billigbilletter. Når det er sagt, så ville man heller ikke få SAS sin pris på 1990 om man reiser HAM-OSL-HAM med SK. Da er det samarbeidet med LH som dumper inn og fastslår prisen til en pris på linje med LH. Sist jeg fløy en vei HAM-CPH-KRS så kostet billetten 3700 (en vei). Så det er noe i stiveste laget. Mao slik vi hadde det her i landet for et par-tre år siden. BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Ikke verst ekstraservice for en rehabilitert sørlending
![]() Ja, jeg vet jeg er stygg!!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Det var dagens! ![]()
![]() |
![]() |
#9 | |||
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
En tidligere flyvertinne jeg kjenner som jobbet i SAS fortalte at MM en gang satt på den ene siden av kabinen og sparket setet foran nesten i stykker av skrekk, mens krompen satt på den andre sidne og lot som ingenting...hvem andre hadde fått lov til å sparke i stykker flyseter selv om de har flyskrekk? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Tror ikke dette var så vanskelig eller dyrt. Lufthansa bytter ofte flytyper etter behov.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||||
FinalCall.travel/no
|
![]() Quote:
BF ![]() |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Jeg trodde aldri jeg skulle oppleve den dagen at flåsemakeren Bizflyer ble fornærmet over flåserier
![]() Men BF, jeg er faktisk helt enig med deg her. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Og min mening med tråden var heller ikke noen diskusjon om kongehuset. Var verken ment som kritikk eller det motsatte. :exclamati
Derimot mener jeg å huske at tidligere fløy LH med større maskin på OSL-HAM. Har også sett at billettene er ganske dyre på ruten. Regner også med at markedet er nokså mettet ettersom 4U la ned så fort og DY vel ikke har topp belegg.
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Men å lese Se&Hør, da... ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Staten, dvs Kongehuset, Regjeringen osv burde hatt en A318 ev 319 til disp. Et skikkelig fly bør Kongeriket Norge ta seg råd til. Hva med en underskriftskampanje for dette?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Det samme gjelder Berlin i påsken, som jeg har booket allerede. Lufthansa selger seter på SAS' direktefly betydelig billigere enn SAS gjør selv, og konkurrerer enkelt med Norwegian på pris. Tidligere i høst dro jeg til Beograd - igjen var Lufthansa uslåelige på pris, i tillegg til at de hadde raskest forbindelse. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
FinalCall.travel/no
|
![]() Quote:
BF ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
...men som man kan se av min Trip Raport så gikk ikke det helt som planlagt ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#20 | |||
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Endring av flytype, LUFTHANSA - LH 778 | airbus340 | Småprat | 9 | 27-03-2012 12:39 |
Lufthansa flytype evt reg også. | adressa | Register- og ATC-Forum | 4 | 09-12-2010 19:37 |
Lufthansa flytype evt reg også. | adressa | Register- og ATC-Forum | 1 | 22-06-2010 20:12 |
Lufthansa vurderer å byttet ut SGS på OSL | laurenz | Flyforum | 24 | 08-07-2009 18:32 |
Det ventes feite og mette maskiner på Osl | MartinL | Flyforum | 19 | 23-05-2007 23:14 |