![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,297
|
![]()
Selskapene vil legge inn felles tilbud når ambulanseflykontraktene skal ut på anbud neste år.
- Ved å kombinere Norsk Luftambulanse og Widerøes kompetanse tror vi at vi skal klare å skape et svært godt og profesjonelt tilbud til de pasientene som trenger denne tjenesten, sier administrerende direktør i Widerøe, Per Arne Watle. http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/troms_og_finnmark/1.1215344 ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Nov 2004
Posts: 728
|
![]()
Spennende. Vil det si at vi får Dash 8 ambulansefly?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,297
|
![]()
Lufttransport har jo tidligere vurdert muligheten til å bruke en Dash8 til å fly fast rutetrafikk mellom sjukehusbyene for å effektivt kunne frakte passasjerer/personell. Mulig det er noe av tanken her også for å få til et godt tilbud
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
www.lch78.net
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Vadsø
Posts: 3,843
|
![]()
man har jo hatt bårer i Dash8 før da.. men er igrunnen glad dem slutta med det da..
__________________
===================== Mine Bilder på Airpics.com Mine Bilder på Jetphotos.net Mine Bilder på Airliners.net ===================== Upcoming: |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Apr 2006
Posts: 563
|
![]()
"never change a winning team!!"
![]() Kompetansen til Lufttransport er i verdensklasse, tviiiler på at WF klarer samme jobben like bra.. men man skal aldri si aldri.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Stavanger
Posts: 3,778
|
![]() Quote:
![]()
__________________
Upcoming: TRD-OSL |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Nov 2004
Posts: 728
|
![]()
Er nå litt drøyt å kalle det ambulansefly av den grunn. Ambulanseflyene frakter i stor grad pasienter som av en eller annen grunn IKKE kan reise med vanlig rutefly fordi de trenger en eller annen form for medisinsk assistanse under reisen. Men for all del, Dash 8 passer nok sikkert utmerket som ambulansefly med tanke på kortbaneegenskaper og ikke minst plass ombord. Allikevel går jeg ut i fra at Widerøe her tenker seg annet materiell (Beech 200) i denne tjenesten når de legger inn anbud sammen med Norsk Luftambulanse.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jan 2006
Posts: 1,188
|
![]()
Det er snakk om at anbudet passer for operasjon både med Dash8 og Beech, der Dash-operasjonen kombineres med dagens ruteflyging, mens Beech-operasjonen blir i et datterselskap med egen AOC.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2006
Posts: 182
|
![]() Quote:
Hva ligger di i denne "kompetansen"? Pilotene? Sykepleierne? Adminstrasjonen? Treningsavdelinen? eller kanskje FKS? Kan du nevne -ett- ekspempel hvor kompetansen til Lufttransport "er i verdensklasse", og er bedre enn kompetansen til WF? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2005
Posts: 317
|
![]() Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2004
Posts: 113
|
![]()
hm...
Er det ikke på tide at WF slutter å satse på nettbaserte gavebutikker og ambulanser og heller gjøre som resten av bransjen har gjort de siste årene: EKSPANDERE (dvs IKKE legge ned ruter som tilsynelatende har belleg!!!) |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
N/A
Join Date: Nov 2005
Posts: 2,099
|
![]()
Det er ikke rent få som har tenkt det samme...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: BOO/ENBO
Posts: 1,373
|
![]()
Godt belegg er ikke synonymt med god lønnsomhet.
__________________
Ole Bjørn Jensen |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,297
|
![]() Quote:
1 - Hvor mye har greenbasket.no kostet WF? Taper de penger på den? 2 - Hvorfor mener du det er feil å satse på ambulanseflyging? Regner med du sitter på en del informasjon om hvordan tilbudet vil se ut siden du ikke har troen på det. Ambulanseflyging er vel også en måte å ekspandere butikken på, selv om det ikke er ordinær passasjertrafikk? 3 - Hva er egentlig belegget på TRD-ARN (ryktene sier så mangt), og hvor mye har WF tapt på ruten? Eller har de tjent penger siden belegget skal være så veldig høyt? CL |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
ScanFlyer Silver
Join Date: Apr 2006
Posts: 563
|
![]() Quote:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2006
Posts: 182
|
![]() Så "kompetanse i verdensklasse" på ett ambulanseambud er synonymt med ingen ulykker på 13 år? Og i lys av Widerøes historie over de siste 75 år, så "tviler (du)b på at Widerøe klarer samme jobben like bra" ? Har jeg forstått deg riktig? :-p |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Norsk Luftambulanse | LN-RCU | Småprat | 1 | 01-12-2011 10:04 |
Hospitering Norsk Luftambulanse. | Motard | Bilder & foto | 14 | 27-11-2010 14:03 |
Norsk Luftambulanse BO-105 | DC3_driver | Bilder & foto | 7 | 26-08-2009 09:01 |
Norsk Luftambulanse | CK | Register- og ATC-Forum | 8 | 23-09-2005 10:29 |
Helikopterflyger i Norsk Luftambulanse? | Dag Viking | Flyforum | 0 | 16-11-2004 19:03 |