Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 16-06-2023, 05:08   #1
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen

dc-8-63's Avatar

Default Uuuuhoo hoo eller god fredag…

…små Italienerinner har mye til felles med Cnausen Drager…..nå er det sjelden at jeg kommer hjem ved 01:30 tiden med Kebab på dressen, men plutselig kom det fra nabohjemmekontoret hvor hun jobber med Boeings Boikott av Russland (ikke sånn støtte til Russland som Widerøe og Norwegian driver med, Boeing bruker Milliarder mot Putin !

Uansett kom det, you have to see this, I think you should go !! Så det er ikke helt usannsylig at fredag kveld sjekkinn blir fra Waikiki !

En tidligere kollega fra Honolulu er nå eiendoms megler, og huset som er funnet er faktisk meget bra (kjenner du deg litt igjen SudCaravelle ) kanskje lettere å dra opp i åsen enn 5+ timer med Alaska ser det ut som, slipper unna Trip Rapport da det ligger an til Fjong Klasse til en Amerikansk By og det vil jo ikke FlyPrat ledelsen ha noe av !
Old 16-06-2023, 05:35   #2
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

Default Re: Uuuuhoo hoo eller god fredag…

God morgen fra Singapore. Våknet helt forskrekket kl 09 fordi jeg "skulle rekke tannlegen". Dyvåt av svette etter jeg slo av AC i natt kavet jeg meg ut på badet før jeg skjønte at jeg neppe skulle til tannlegen. Jeg skulle ned og pakke ned "utstillingen" vår fra i går.

Skulle til og med få hjelp av to "alt-mulig-elviser" fra lokale partneren. De kom 20 minutter for sent. Da hadde jeg pakket alt, foruten en liten boks som var deres. Nå har de to luringene holdt på i over en time med å "very carefully pack the box". De er ikke i nærheten av å være ferdige (hvilken som helst annen hadde gjort det på under 10 minutter alene), så jeg orket ikke sitte å se på lenger. Isteden har jeg labbet ned i lobbyen og bestilt med noe innbakte reker og San Pellegrino. Livet er ikke så værst i dag.

Et lite jobbmøte senere på dagen før det bærer hjemover til Storsmurfadoren i morgen. Det blir ekstra best.

Dessverre er det sol her i dag så jeg tror rusleturen langs elven ned til sentrum kanskje utgår. Time lyt sjå.

Ha en ekstra best fredag.

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind

Last edited by Fnate; 16-06-2023 at 05:54.
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 16-06-2023, 06:13   #3
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

Glad fredag fra San Benedetto del Tronto. Hyggelig at vi ikke er de eneste som skal besøke eiendomsmeglere…. Mulig at jeg i et eller annet liv var litt norsk…men det var før italieneren i meg våknet. Ha en perfecto fredag du også.
EB is offline   Reply With Quote
Old 16-06-2023, 06:45   #4
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

God morgen fra Hvalstad. Her blir det å ta ansvar for en planleggingsdag i barnehagen. Ikke umulig det blir utekontor mens minstemann plasseres på trampolinen. Dessuten skal det ut å både jaktes kanelbolle og skalldyr for i kveld. Da er jeg også alene, først som fotballsupporter for eldstemann også fulle au pair plikter mens kona er på jobbfest. Ha en fin dag
Old 16-06-2023, 06:59   #5
Ruby
Tomleskolt

Ruby's Avatar

God formiddag fra Bangkok. Kan melde om 32°C og skiftende skydekke (for det meste sol så langt)
Her har en akkurat ankommet «kontoret» (Café Amazon på Central World) for daglig dose av Ice Mocha. Etter alt for mye jobb siste 6 uker var det deilig å komme «hjem» igjen til late bekymringsløs dager.
Turen ned hit var bra, TG leverer bra i Biz, samtidig kan en melde om kaos ved bording av LH, de nye bording rutinene tok tid gitt….
Nå blir det noen nødvendige ærend i område her før fotmarsj hjem hvor noen timer i eller ved poolen skal tilbringes.
Ha en nydelig fredag

Sent from my iPhone using Tapatalk
Old 16-06-2023, 07:51   #6
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club

Mornings fra Forus. Ligger at til nok en varm dag på kontoret her. Begynner å glede meg til langfri og ferie. Det står tre vakter igjen på kalenderen min i juni.

Fruen i huset har bursdag i dag og skal feire med "jentefest" så det betyr at jeg sikkert kan snike meg ned i mancaven for nedkjØLing i kveldingen. Men det skal muligens grilles litt først. Vel vel.
Twin Otter is offline   Reply With Quote
Old 16-06-2023, 08:08   #7
Futura
ScanFlyer Gold

Morn fra Lommedalen. Det er helg. Som seg hør og bør et overmøblert Blærumshjem, har vi torvtak. Nå er det tørt..... Jeg skulle vanne i går kveld, men oppdaget at Gardena tilkoblingen som skrues på utekranen var sprekt, dermed blir det øyeblikkelig en tur til Sandvika for å handle på Jula. Det nye symbolet på sommer i Norge, er ikke stupetårnet på Hamar, men stupetårnet på Kadda ved Sandvika, så jeg tenkte jeg skulle ta et morgenbad, før Jula besøkes. Det blir å gjøre diverse hjemme , i kveld er det pizza hos brodern. Hans eldste datter ble 22 i går og er på besøk fra studier i Trondheim, så det er en liten bursdagsfest. Etter det direkte til hytta ved Sperillen. Kona satt på med svigers opp i går, så hun har forhåpentlig fått luftet ut den verste varmen. Det blir åpning av hytta for sesongen, så VW Caravellen er lastet opp med 10 sekker hagejord og diverse annet. Der vi i fjord høst fjernet stein og fylte på med "lokal" jord, for å få en gressplen det kan kjøres gressklipper på, har det ikke vokst noe som helst. Jorda er så karri at vi må ha på ekstra jord for å få gresset til å gro. Jeg har tatt fram noen reker fra frysen, som skal få sette spiss på smaken, på crabsticsalaten som skal på brødskiven til frokost. Ha en god helg alle sammen.
Futura is offline   Reply With Quote
Old 16-06-2023, 08:15   #8
TriStar
ScanFlyer Crusty

TriStar's Avatar

God morgen fra Grønland. Siste dag med sykemelding og formen er fin. Kjennes jo at noen har kuttet litt i kroppen, men det gror fint. Kanskje det blir middag utendørs i kveld? Lørdag og søndag blir det travelt i heimen, fire av konas venninner med opphav fra Thailand og Laos kommer inn fra provinsen på overnatting. Anledningen er Thai Food Fair som arrangeres på Youngstorget av den thailandske ambassaden. Så det blir nok en liten tur dit på lørdag. Ellers får man prøve fortsatt å ta livet med ro… MC-turer og bading i sjøen inngår ikke i planene de nærmeste to ukene i følge legene på Ullevål. Ha en finfin helg
TriStar is online now   Reply With Quote
Old 16-06-2023, 08:18   #9
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty

God morgen fra noe så sjeldent som bortekontor på en fredag.. Det er ei heller lite casual Friday da vi har fått fløyet inn noe top brass for en spennende møte borte i gata her.

Nå er denne byen bare helt herlig i denne varmen.. Allerede 07.20 i dag tidlig var det en eim av solkrem ned mot Bygdøy Alle og de små sommerkjolene er på.. Det som er kjipt med kabriolet er jo at de ser jo godt at du glaner..

Hage-vin i kveld og et massivt hageparty i morgen som begynner 1500 og inkluderer 60 peroner i kostymer. Hvorden den kvelden slutter avgjør om det blir flyshow på Kjeller eller stranden på søndag.

Nyt helgen.

Upcoming:BKK HKT BGO CDG DXB AMS CPH SFO AUS TPA
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 16-06-2023, 08:37   #10
Chriscross
ScanFlyer Rusty

Quote:
Originally Posted by Ruby View Post
Turen ned hit var bra, TG leverer bra i Biz, samtidig kan en melde om kaos ved bording av LH, de nye bording rutinene tok tid gitt….
Nå blir det noen nødvendige ærend i område her før fotmarsj hjem hvor noen timer i eller ved poolen skal tilbringes.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Hva er de nye rutinene til LH?

God morgen fra kontoret. Her skjedde det et eller annet med hub mellom pc og skjermer, så da får jeg vel finne et annet sted å jobbe. Satser på e-postrens hjemme i ettermiddag med en Aas uten. Blir kanskje noe mer sprellsk etter epostrens.

Også er det kake til lunsj.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 16-06-2023, 08:51   #11
Henshaw
ScanFlyer Dusty

Henshaw's Avatar

Morn fra kontoret. Her er det gjerne casual Friday alle dager, samtlige tilstedeværende for øyeblikket har funnet ut at shorts er det eneste som er egnet. Kjøleskap og fryser er også godt fylt opp av henholdsvis øl og is.
Snart helg, men den går nok til å gjøre nåværende hjem rimelig ubeboelig, da man neste lørdag plutselig bor i en annen kommune. Akkurat i tide til å få stemmerett der til høstens valg også

Henshaw is offline   Reply With Quote
Old 16-06-2023, 09:00   #12
learjet
oversheriffmester

Global Moderator

God morgen fra kontoret ved en flyplass på Romerike

Litt slitsom uke, ble hasteinnkalt som meddommer mandag-onsdag som gjorde at det føltes litt som Romeriksmesterskapet i badstu. Tingretten sin aircondition er mer teoretisk. Siste dagen kastet dommeren og advokatene kappen, så de fikk litt luft.
Det kjipe med så sen inkalling var at de som skulle holde fortet mitt, også var travle. Så det ble jobbing på morgen og kveld for å holde sjappa i sånn ca vater.

Så gårsdagen sto i det ryddende tegn, og nå har man stort sett funnet det som har vært borte og fått sånn ca kontroll på sjappa. Men de som skulle hjelpe lyttet ikke så godt så de har lagt inn litt for mye gods på dagens flight, og med den store reisedagen i dag, så er det litt tvilsomt om alt blir med...

jaja, slik går du dagan, lett balanserende på en knivsegg, kjenner det skal bli bra med en ekstra inn på kontoret fra august,

God fredag i solen

S
learjet is offline   Reply With Quote
Old 16-06-2023, 09:26   #13
Ruby
Tomleskolt

Ruby's Avatar

Quote:
Originally Posted by Chriscross View Post
.
https://finalcall.travel/no/nye-boar...nsa-selskaper/
Old 16-06-2023, 11:55   #14
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

Det eneste jeg har sett som er effektivt opp gjennom årene for narrwobody er en trapp foran og en bak, og noen som passer på at folk går riktig. Da er blir det relativt god flyt.

Det som tar tid er at folk virrer på feil side av midtgangen og har med seg alt for mye bagasje som skal stables i overhead er det som lager kork.

Ha en god dag uansett status og seteplassering!

Old 16-06-2023, 13:48   #15
Bizflyer
FinalCall.travel/no

Bizflyer's Avatar

God etter lunsj fra det sørlandske!
Etter en deilig kveld i skjærgården med vin, øl og ferske reker, glemte jeg å sette på vekkerklokka da jeg la meg, så da ble det litt sen start på dagen.
Solen skinner, og gradestokken viser minst 28 grader. Nok en varm sommerdag i sør. Vedder på at når jeg skal ha ferie i juli blir det regn og 12 grader i tre uker.... Er det rart jeg drikker?

Quote:
Originally Posted by Chriscross View Post
.
https://finalcall.travel/no/nye-boar...nsa-selskaper/

God helg ønskes!

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 16-06-2023, 13:58   #16
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

Funket fint i München denne uken…og vi dro noen minutter tidlig til tross for en smekkfull A321.
EB is offline   Reply With Quote
Old 16-06-2023, 14:13   #17
SK384
ScanFlyer Crusty

SK384's Avatar

God dag fra Kongsberg.

Her har dagen gått med til skoleavslutning for ene ungen og ellers avslapping. Den andre ungen hadde også skoleavslutning, men kona gikk på den da de var dels overlappende. Så da er begge hyenene ferdig med videregående skole. Ikke de store planene for resten av dagen. Det blir nok mest siesta innendørs. Jeg liker ikke så godt den intense varmen som er nå, samtidig som jeg må være meget forsiktig med å være for mye ute i solen. Det skyldes medisinene mine som svekker huden.
Old 16-06-2023, 16:59   #18
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

God ettermiddag fra Kristiansand. Var litt travelt med tekniske problemer før oppstart i dag men det fikk jeg fikset. Det er irriterende at jeg må traske rundt i denne stemningen her edru. Misunner alle gjestene som nyter en god halvliter. Det er faktisk rene Sydenstemningen her.

Sent fra min SM-G990B via Tapatalk
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	20230616_165850.jpg
Views:	245
Size:	200.4 KB
ID:	53532  
Hypern is online now   Reply With Quote
Old 16-06-2023, 19:13   #19
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

G'lunch fra Washington GA.. Drøye timen igjen til vi kan begynne å losse flyttelasset til guttungen. Han begynner i ny jobb tirsdag, så da har han litt tid til akklimatisering.
Jeg må rett tilbake med varevogna, så lang dag ...
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 16-06-2023, 22:31   #20
OJB
ScanFlyer Rusty

God kveld fra Tananger,
2 travle lange dager med jobb og jobb. Den første med subsea prosjektet og den andre med bygge møter nede på Flyhistorisk Museum der anleggs arbeidene går med full tyngde.
Hus , hage , biler og båt er gjort klare for ferie fravær i 3 1/2 uke.
I morgen settes kursen sydover til NCE via OSL.
Sol mer sommer ,mat , vin og seilflyging venter i Provence.
God natt for dem som klarer å sove i varmen.
OJB is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules