![]() |
|
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2014
|
![]()
God Julaften fra blåmyra, i natt krysser vi ekvator på tur til et godt stykke sør på kloden.
Ikke noe snø, men godt og varmt skal det bli, oppimot 35 grader sier de som hsr peiling. Dagen ser ut til å bli feiret med grilling og godt selskap, så får heller julematen vente til 1. dag. Muligens kommer kong Neptun på besøk og tar seg av de uinnvidde linjekrysserne Ha en riktig god julaften og ei god julefeiring alle sammen ![]() ![]() Sent fra min SM-G781B via Tapatalk
![]() |
#2 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
G’aften fra et blåfrossent vestsørøst .. -13 feels like -23 står det på skjermen, så da stemmer det sikker. Været er heldigvis bra, men strømnettet er ikke dimensjonert for dette, så vi krysser fingra for at det holder.
Julaften betyr julevakt, klementiner, marsipanpølser og Donald på Youtube. Same procedure as every year .. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
God jul fra den blå stuen på Ris. Våknet til fyr på peisen og kaffen servert klokken 05:00…man er tydeligvis aldri for gammel til å glede seg til julaften. Snart ut på diverse graver for å tenne lys mens det ennå er mørkt…fineste stemningen. Grøt med nevø og niese på formiddagen før vi flytter til Lommedalen og stor familiejulen der inne.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
God morgen fra Oslo. Jobb på Ahus venter. Det var en svært svært rolig vakt i går hvor vi måtte tidvis finne på egne arbeidsoppgaver. Feks rydde litt her og rydde litt der. Nå skal jeg på en annen avdeling (riktignok innenfor samme disiplin), men satser på at det er like rolig der. Det å gå en sånn kveld-dag rotasjon gjør aldri underverker for søvn og søvnkvalitet men det får nå bare være. Jeg kom for sent på jobb i går pga busser som stod i bakken opp fra Furuset tbane stasjon som bare stod og spant. Og jeg var ute i god tid. Politiet måtte inn og dirigere manuelt i det kaoset så jeg. I tillegg var det jo typisk lille juklaften rush med køer inn mot Metro senteret på Lørenskog. Jaja blir nok lite av det kaoset i dag vil jeg tro, så får jeg håpe jeg rekker å komme meg hjem før halvtimesrutene slår inn kl 16. Julaften og kollektivrtransport er alltid litt humbug på kvelden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
God jul fra Tjøme. Klar for julefering her nede. Tror det meste skal være klart. Ha en fin dag
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]()
God kveld fra Los Angeles. Kom oss velberget frem hit. Amex leverer som vanlig ikke som lovet, men vi skal nok klare å kose oss her på Langham. Litt spent på hva juleaften bringer, men det blir iallfall svømmebasseng.
Ønsker alle en fin julefeiring der de befinner seg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
God jul fra Kongsberg.
Her starter dagen med frokost i 9 tiden hos eldste datter og barnebarn. Det skal bli koselig. I kveld blir vi alene her hjemme. Det kommer til å bli en rolignog hyggelig julekveld tenker jeg. Da gjenstår det baremå ønske alle en riktig god jul.
![]() |
#8 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
God Jul fra Romsås!
![]() Endelig er julen her ![]() God og velsignet Jul til alle på Flyprat
![]() |
#9 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Ekstra Best julemorgen fra Lillestrøm. Her er det tradisjon med julehefte og fam Griswald før frokost. Ribbe og stell på gang i kveld. Etter planen bare for oss selv, men vi er også en mulig nødhavn for opphavet ettersom deres planlagte jul med min søster, barnebarn og oldebarn risikerer å bli kansellert pga omgangssyke og influensa. Men regner vel med at noe ordner seg allikevel. Nå har vi liksom gledet oss til å teste ut minijul.
![]() Ellers er det stor spenning til gaver. Vi har kjøpt minitur til hverandre begge to og bygd opp med hint de siste dagene. Ha en ekstra best jul alle sammen. ![]() Sent fra min SM-F711B via Tapatalk
![]() |
#10 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]()
God jul fra Arendal! Jeg har kommet meg hit, og snart dukker kofferten min fra forrige helgs tur til Færøyene opp på trappa hos mamma og pappa tror jeg. Den ble henta på KRS av budbil nå i morges. Håper bare emballasjen til fårepølsa som nå har lagt snart en uke i kofferten har holdt tett. Ellers kan det jo bli en interessant øvelse i å få vekk den lukta av klærne.
![]() Litt pusling i heimen her i formiddag, før storfamilien samles på gården hos mine besteforeldre i ettermiddag. Skjønt, den storfamilien blir stadig litt mindre, da det tikker inn koronarelaterte forfall hvert minutt nå. Med ønske om en riktig god og fredfull jul alle sammen!
![]() |
#11 |
Livsnyter
![]() Join Date: Aug 2008
|
![]()
God Jul fra OSL. Stille og fredelig i SasLoungeUtland, litt ekstra i dag med ferdigkomponerte, velsmakende brødblingser, og en skikkelig god Cava satt fram med isbøtte, glass og greier, må muligen vurdere en liten julepåfyll.
En strålende dag og høytid ønskes alle. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Mornings fra Lommedalen. -12 her foreløpig. Full fyr på peisen og snart skal jeg en tur ut for å kjøpe noe småtteri på Rema, samt en tur innom vaskehallen for å vaske sommerdekkene som så kan legges til lagring på garasjeloftet. Jeg har et håp om å rydde litt i garasjen i morgen, som er fridag frem til middag hos mine foreldre. Kona har vondt i halsen, så for første gang på de 10 årene vi er sammen, er hun ikke med sine foreldre på familiegraven i Oslo. Dermed er vi 2 i heimen til å gjøre de siste forberedelsene til våre foreldre kommer kl 17. Norse har julesalg så jeg får prøve å dreie samtalen i kveld inn på mulig reisemål i Januar. Den dominikanske republikk har stått høyt på listen, men nå vurderer jeg Equador som alternativ. Første legg, OSL til FLL kommer på 17000 for 2 i Premium T/R.
Ha en framifrå julaften alle sammen og håper det ligger noen reiser under juletreet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: May 2009
|
![]()
God jul fra innkjøringen til Lommedalen.
Stille og rolig mens den minste sover, får vel snart sette i gang med noe mat snart. Med kun oss tre i år står vi over ribba og kjører indisk, pleier å smak det også. Gjenstår å se om minstemann skjønner tegninga med å åpne pakker etterhvert, men tror uansett det kan spres utover en del. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
GOD JUL fra Argentina og vakre Buenos Aires!
Her nede startet nettopp sommersesongen(varer frem til 20.mars) og det er merkbart varmere her enn i Rio. Det er likevel behagelig bris innimellom og byen har flust av parker og grønne lunger hvor man kan finne skygge. Her i Argentina grilles julemiddagen og da gjerne i hagen. Populære retter er kalkun, grillet svinekjøtt, fylte tomater og julebrød, med desserter som "Pan Dulce" og Panetone. Ved midnatt er det fyrverkeri etterfulgt av midnattsmesse for de som ønsker det eller bare rett hjem å åpne gaver som ligger under treet. Jeg er trygt innlosjert på Hotel Pulitzer Buenos Aires i bydelen Microcentro, et sted jeg alltid pleier å bo og kjenner meg litt som hjemme. Om kanskje ikke den vanlige julefreden har senket seg ennå, så har i vært fall feriefølelsen`kicket-inn`og det er jo litt av poenget med en slik reise. Ønsker alle, både på nordlige og sørlige halvkule, en Riktig GOD JUL! Last edited by FBI2012; 24-12-2022 at 16:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]()
God morgen fra et vakkert men beinkaldt Fort Lauderdale.. 9 grader på morgenkvisten… Bassenget er satt på full varming, men tviler på at det brukes i dag. Nå er det ut på Publix og hamstre opp til langfrokost før det blir shopping til barna fra besteforeldre. Mulig ut på sjømannkjerka og argentinsk steakhouse i kveld før gaver og kos.
Sabla rart og råne rundt i området igjen i går kveld og rakk en tropisk kveld med 27 grader før det smalt. God jul |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Aviator Extraordinaire
|
![]() Quote:
![]() Hvor lenge er Dere i Fort Lauderdale? (Vi flyttet til Palm Coast i Juli, men beholdte en leilighet på kanal i Fort Lauderdale og kjører den veien 29. Desember.) Vi blir der 2-3 dager. Hvor bor Dere og hvor lenge er Dere in Fort Lauderdale? Kanskje treffes over en drink?
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
God jul fra Bergen. Her blir det barfrost, sol og kaldt i dag. Riktig så fint egentlig. Har fått sett Avalanche kampen fra i natt og har nå åpnet luke 22 i kalenderen (henger litt etter), og skal nå pakke julepresangene. Naturvin fra Sør-Afrika er årets stikkord. Middag allerede kl. 16, så her er det bare å henge i stroppen!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
God jul fra Stockholm, noen kuldegrader og sol gir god julestemning.
Sent from my iPhone using Tapatalk
![]() |
#19 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
God jul fra Telemark. Vi har vært i kjerka i Austbygde og nå varmer vi oss foran peisen. Ribba gikk akkurat inn i ovnen så det er nok noen timer igjen til middag. Men ikke noen stress. Vi er fire voksne som feirer så det er ikke snakk om å ha det travelt for å rekke noe. Må kanskje jekke meg en øl snart.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Nov 2011
|
![]()
Riktig god jul fra Lillestrøm til alle! Ha en fin feiring.
Sent fra min SM-G998B via Tapatalk
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
DMZ Nord/Sør Korea | Roxman | Reiseforum | 25 | 20-05-2013 17:34 |
God Jul fra nord | LCH78 | Bilder & foto | 2 | 24-12-2012 10:08 |
AF-KL: Europa (sør&midt) 1189,- | Flying-news | Reiseforum | 1 | 13-09-2010 03:18 |
Snø i sør, sand(storm) i nord.. | LN-MEH | Bilder & foto | 3 | 12-01-2008 08:24 |