![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
Økning for Norwegian
Av TDN Finans Norwegian Air Shuttle fraktet totalt 184.043 passasjerer i september 2004, mot 129.298 i tilsvarende periode i fjor. Det er en økning i passasjertrafikken på 84 prosent i september 2004 sammenlignet med samme måned i 2003. Kabinfaktoren falt med ett prosentpoeng til 63 prosent i samme periode, mens kapasiteten målt i ASK (antall setekilometer) steg med 88 prosent til 224 millioner kilometer. Dette opplyser flyselskapet i en melding tirsdag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Posts: 308
|
![]()
September er vel tradisjonelt sett en laber måned?
Lav utnyttelse av setekilometer kombinert med enormt høye fuel-kostnader er nok ikke så heldig for Norwegian.
__________________
BEF *********************************** ... Intelligens er mangel på uvitenhet ... *********************************** |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
pluss en helt ødeliagt start på høstferien...takket være "gutta i Røyken"
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer ettellerannet..
Join Date: Sep 2004
Location: Hvam
Posts: 2,184
|
![]()
Med en Dollarpris på oppunder 50 USD pr fat så må det bli dyrt å fly... det er jo relativt logisk egentlig.
Norshuttle er på vei til å prise seg selv ut av markedet hvis de ikke klarer å dekke sine egene kostnader. Noen som forresten vet hvordan økonomien til NAS er generelt ?
__________________
Politicians and diapers have one thing in common. They should both be changed regularly and for the same reason |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Posts: 308
|
![]()
Det stod en ganske utfyllende artikkel om både SASBraathens og Norwegian i gårsdagens Finansavisen.
Stort sett analytikre som uttalte seg. Er vel mange som frykter en emisjon hos Norwegian.
__________________
BEF *********************************** ... Intelligens er mangel på uvitenhet ... *********************************** |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2004
Posts: 291
|
![]()
De har vokst fort og mye. Dette medfører også til at det etter hvert vil bli vanskeligere å ”plukke” kunder fra konkurrentene. Som LCC er ikke dette godt nok, men tatt i betraktning det Skandinaviske markedet med ekstremt godt innarbeidede produkter fra SAS, WF og SAS Braathens må man si at dette er bra. Hvem andre hadde turt?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
børsverdien på NAS ligger vel rett over 160 millioner nå, og pengene har rent ut av kassen. Den trenger påfyll, men er det noen som vil gi fra seg enda flere millioner til Kjos & Co?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Posts: 308
|
![]()
Jeg har 253,50 i lommeboken min her nå. Får vel rundt 20 aksjer for det...
![]()
__________________
BEF *********************************** ... Intelligens er mangel på uvitenhet ... *********************************** |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Posts: 308
|
![]()
Kan man forresten kjøpe akjene deres via SMS på samme måte som billettene?
![]()
__________________
BEF *********************************** ... Intelligens er mangel på uvitenhet ... *********************************** |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Posts: 308
|
![]()
Herr Bjørn Kjos blir sitert på Boarding.
![]() Han uttrykker, som vanlig, optimisme og mener det er en positiv utvikling. Les hele saken her.
__________________
BEF *********************************** ... Intelligens er mangel på uvitenhet ... *********************************** |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
|
![]()
Synes det er tåpelig å sammenlikne med samme mnd året før og så vise til prosentvis økning i antall passasjerer. Dete er jo selvsagt pga økt antall flyvninger. Kabinfaktoren er mer interessant, men enda mer interessant er hva passasjerene har gitt for billettene
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Stavanger
Posts: 3,778
|
![]() Quote:
__________________
Upcoming: TRD-OSL |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
mine (konservative) beregninger gir et underskudd på 10 mill i september alene - og da er ikke kostnadene påført av "gutta i Røyken" tatt med
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Posts: 308
|
![]()
Mens du er igang med beregningene;
-Kan du ikke bergene hva underskuddet blir for SASBraathens? ![]()
__________________
BEF *********************************** ... Intelligens er mangel på uvitenhet ... *********************************** |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2004
Posts: 951
|
![]()
Ja, det lurer jeg på og...Hvordan går det med sparingen nå som man har 2 flyorganisasjoner og en Turoperatør(SASBraathens) ??
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Stavanger
Posts: 3,778
|
![]() Quote:
![]()
__________________
Upcoming: TRD-OSL |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2004
Posts: 951
|
![]() Quote:
![]() Kjøper inn flytjenester fra SAS og Braathens.....Slik som Star Tour gjør fra bla. Britannia Men, det er jo den humoristiske vrien på dette da ... ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Stavanger
Posts: 3,778
|
![]()
Tenkte meg vel at det var noe sånt ja, takk for oppklaringen!
![]()
__________________
Upcoming: TRD-OSL |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
|
![]()
SAS Braathens er vel ennå et papirselskap som kjøper flytjenester av SAS og Braathens. Selskapet SASBraathens har ennå ikke ansatt noen piloter eller kabinansatte.
Etter SAS pilotenes vrede og misunnelse over at Braathenspiloter skal få samme lønn og betingelser som dem selv i SASBraathens har hele saken blitt kraftig forsinket. Masse styr og ugreier, og ingen mix av crew ennå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2004
Posts: 951
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Pax tall Norwegian oktober 2012 | branserud | Flyforum | 2 | 06-11-2012 10:40 |
IATA: Flere ulykker men færre omkomne i 2008 | The Ticketor | Flyforum | 0 | 19-02-2009 12:53 |
Er billig-pax fullverdige pax eller | Trash2000 | Flyforum | 33 | 02-08-2007 09:56 |
Økning i pax, men nedgang i belegg for Ryanair | Someone | Flyforum | 0 | 05-04-2006 12:03 |
Air Baltic med 84 % flere pax enn i fjor | MD90 | Flyforum | 2 | 11-10-2004 09:47 |