Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 12-10-2004, 09:20   #1
CK
ScanFlyer Mile High Club
 
CK's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
Default Flere pax, men dårligere c/f for Norwegian

Økning for Norwegian
Av TDN Finans

Norwegian Air Shuttle fraktet totalt 184.043 passasjerer i september 2004, mot 129.298 i tilsvarende periode i fjor.

Det er en økning i passasjertrafikken på 84 prosent i september 2004 sammenlignet med samme måned i 2003.

Kabinfaktoren falt med ett prosentpoeng til 63 prosent i samme periode, mens kapasiteten målt i ASK (antall setekilometer) steg med 88 prosent til 224 millioner kilometer. Dette opplyser flyselskapet i en melding tirsdag.
__________________
Christian H.F. Kamhaug
Flypodden.no

VOLARE NECESSE EST
CK is offline   Reply With Quote
Old 12-10-2004, 09:42   #2
BEF
ScanFlyer Blue
 
BEF's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 308
Default Replying to Topic 'Flere pax, men dårligere c/f for Norwegian'

September er vel tradisjonelt sett en laber måned?

Lav utnyttelse av setekilometer kombinert med enormt høye fuel-kostnader er nok ikke så heldig for Norwegian.
__________________
BEF
***********************************
... Intelligens er mangel på uvitenhet ...
***********************************
BEF is offline   Reply With Quote
Old 12-10-2004, 09:58   #3
CK
ScanFlyer Mile High Club
 
CK's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
Default Replying to Topic 'Flere pax, men dårligere c/f for Norwegian'

pluss en helt ødeliagt start på høstferien...takket være "gutta i Røyken"
__________________
Christian H.F. Kamhaug
Flypodden.no

VOLARE NECESSE EST
CK is offline   Reply With Quote
Old 12-10-2004, 10:05   #4
TigerBlack
ScanFlyer ettellerannet..
 
TigerBlack's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Hvam
Posts: 2,184
Default Replying to Topic 'Flere pax, men dårligere c/f for Norwegian'

Med en Dollarpris på oppunder 50 USD pr fat så må det bli dyrt å fly... det er jo relativt logisk egentlig.

Norshuttle er på vei til å prise seg selv ut av markedet hvis de ikke klarer å dekke sine egene kostnader.

Noen som forresten vet hvordan økonomien til NAS er generelt ?

__________________
Politicians and diapers have one thing in common. They should both be changed regularly and for the same reason
TigerBlack is offline   Reply With Quote
Old 12-10-2004, 10:13   #5
BEF
ScanFlyer Blue
 
BEF's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 308
Default Replying to Topic 'Flere pax, men dårligere c/f for Norwegian'

Det stod en ganske utfyllende artikkel om både SASBraathens og Norwegian i gårsdagens Finansavisen.

Stort sett analytikre som uttalte seg.

Er vel mange som frykter en emisjon hos Norwegian.
__________________
BEF
***********************************
... Intelligens er mangel på uvitenhet ...
***********************************
BEF is offline   Reply With Quote
Old 12-10-2004, 10:15   #6
Klippe
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 291
Default Replying to Topic 'Flere pax, men dårligere c/f for Norwegian'

De har vokst fort og mye. Dette medfører også til at det etter hvert vil bli vanskeligere å ”plukke” kunder fra konkurrentene. Som LCC er ikke dette godt nok, men tatt i betraktning det Skandinaviske markedet med ekstremt godt innarbeidede produkter fra SAS, WF og SAS Braathens må man si at dette er bra. Hvem andre hadde turt?:
Klippe is offline   Reply With Quote
Old 12-10-2004, 10:28   #7
CK
ScanFlyer Mile High Club
 
CK's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
Default Replying to Topic 'Flere pax, men dårligere c/f for Norwegian'

børsverdien på NAS ligger vel rett over 160 millioner nå, og pengene har rent ut av kassen. Den trenger påfyll, men er det noen som vil gi fra seg enda flere millioner til Kjos & Co?
__________________
Christian H.F. Kamhaug
Flypodden.no

VOLARE NECESSE EST
CK is offline   Reply With Quote
Old 12-10-2004, 10:54   #8
BEF
ScanFlyer Blue
 
BEF's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 308
Default Replying to Topic 'Flere pax, men dårligere c/f for Norwegian'

Jeg har 253,50 i lommeboken min her nå. Får vel rundt 20 aksjer for det...
__________________
BEF
***********************************
... Intelligens er mangel på uvitenhet ...
***********************************
BEF is offline   Reply With Quote
Old 12-10-2004, 10:54   #9
BEF
ScanFlyer Blue
 
BEF's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 308
Default Replying to Topic 'Flere pax, men dårligere c/f for Norwegian'

Kan man forresten kjøpe akjene deres via SMS på samme måte som billettene?
__________________
BEF
***********************************
... Intelligens er mangel på uvitenhet ...
***********************************
BEF is offline   Reply With Quote
Old 12-10-2004, 12:35   #10
BEF
ScanFlyer Blue
 
BEF's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 308
Default Replying to Topic 'Flere pax, men dårligere c/f for Norwegian'

Herr Bjørn Kjos blir sitert på Boarding.


Han uttrykker, som vanlig, optimisme og mener det er en positiv utvikling.

Les hele saken her.
__________________
BEF
***********************************
... Intelligens er mangel på uvitenhet ...
***********************************
BEF is offline   Reply With Quote
Old 12-10-2004, 12:45   #11
DY
ScanFlyer Dusty
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
Default Replying to Topic 'Flere pax, men dårligere c/f for Norwegian'

Synes det er tåpelig å sammenlikne med samme mnd året før og så vise til prosentvis økning i antall passasjerer. Dete er jo selvsagt pga økt antall flyvninger. Kabinfaktoren er mer interessant, men enda mer interessant er hva passasjerene har gitt for billettene
DY is offline   Reply With Quote
Old 12-10-2004, 18:03   #12
LCH
ScanFlyer Crusty
 
LCH's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Stavanger
Posts: 3,778
Default Replying to Topic 'Flere pax, men dårligere c/f for Norwegian'

Quote:
Originally posted by Scanor


Med en Dollarpris på oppunder 50 USD pr fat så må det bli dyrt å fly... det er jo relativt logisk egentlig.
...og det blir ikke bedre av at Norwegian heller ikke har hedget fuelprisene!
__________________
Upcoming: TRD-OSL
LCH is offline   Reply With Quote
Old 14-10-2004, 07:41   #13
CK
ScanFlyer Mile High Club
 
CK's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
Default Replying to Topic 'Flere pax, men dårligere c/f for Norwegian'

mine (konservative) beregninger gir et underskudd på 10 mill i september alene - og da er ikke kostnadene påført av "gutta i Røyken" tatt med
__________________
Christian H.F. Kamhaug
Flypodden.no

VOLARE NECESSE EST
CK is offline   Reply With Quote
Old 14-10-2004, 11:00   #14
BEF
ScanFlyer Blue
 
BEF's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 308
Default Replying to Topic 'Flere pax, men dårligere c/f for Norwegian'

Mens du er igang med beregningene;
-Kan du ikke bergene hva underskuddet blir for SASBraathens?
__________________
BEF
***********************************
... Intelligens er mangel på uvitenhet ...
***********************************
BEF is offline   Reply With Quote
Old 14-10-2004, 14:05   #15
BU595
ScanFlyer Silver
 
BU595's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 951
Default Replying to Topic 'Flere pax, men dårligere c/f for Norwegian'

Ja, det lurer jeg på og...Hvordan går det med sparingen nå som man har 2 flyorganisasjoner og en Turoperatør(SASBraathens) ??:
BU595 is offline   Reply With Quote
Old 14-10-2004, 16:24   #16
LCH
ScanFlyer Crusty
 
LCH's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Stavanger
Posts: 3,778
Default Replying to Topic 'Flere pax, men dårligere c/f for Norwegian'

Quote:
Originally posted by BU595


Ja, det lurer jeg på og...Hvordan går det med sparingen nå som man har 2 flyorganisasjoner og en Turoperatør(SASBraathens) ??:
Har jeg gått glipp av noe her? Hvorfor kaller alle plutselig SASBraathens for turoperatør?
__________________
Upcoming: TRD-OSL
LCH is offline   Reply With Quote
Old 14-10-2004, 16:28   #17
BU595
ScanFlyer Silver
 
BU595's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 951
Default Replying to Topic 'Flere pax, men dårligere c/f for Norwegian'

Quote:
Originally posted by LCH


Quote:
Originally posted by BU595


Ja, det lurer jeg på og...Hvordan går det med sparingen nå som man har 2 flyorganisasjoner og en Turoperatør(SASBraathens) ??:
Har jeg gått glipp av noe her? Hvorfor kaller alle plutselig SASBraathens for turoperatør?
De har jo ikke egne fly
Kjøper inn flytjenester fra SAS og Braathens.....Slik som Star Tour gjør fra bla. Britannia
Men, det er jo den humoristiske vrien på dette da ...
BU595 is offline   Reply With Quote
Old 14-10-2004, 16:30   #18
LCH
ScanFlyer Crusty
 
LCH's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Stavanger
Posts: 3,778
Default Replying to Topic 'Flere pax, men dårligere c/f for Norwegian'

Tenkte meg vel at det var noe sånt ja, takk for oppklaringen!
__________________
Upcoming: TRD-OSL
LCH is offline   Reply With Quote
Old 14-10-2004, 17:11   #19
DY
ScanFlyer Dusty
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
Default Replying to Topic 'Flere pax, men dårligere c/f for Norwegian'

SAS Braathens er vel ennå et papirselskap som kjøper flytjenester av SAS og Braathens. Selskapet SASBraathens har ennå ikke ansatt noen piloter eller kabinansatte.

Etter SAS pilotenes vrede og misunnelse over at Braathenspiloter skal få samme lønn og betingelser som dem selv i SASBraathens har hele saken blitt kraftig forsinket. Masse styr og ugreier, og ingen mix av crew ennå.
DY is offline   Reply With Quote
Old 14-10-2004, 17:20   #20
BU595
ScanFlyer Silver
 
BU595's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 951
Default Replying to Topic 'Flere pax, men dårligere c/f for Norwegian'

Quote:
Originally posted by DY


SAS Braathens er vel ennå et papirselskap som kjøper flytjenester av SAS og Braathens. Selskapet SASBraathens har ennå ikke ansatt noen piloter eller kabinansatte.

Etter SAS pilotenes vrede og misunnelse over at Braathenspiloter skal få samme lønn og betingelser som dem selv i SASBraathens har hele saken blitt kraftig forsinket. Masse styr og ugreier, og ingen mix av crew ennå.
01NOV får BU CREW tredd på seg en uniform det står Scandinavian Airlines på .....Ikke SASBraathens ....
BU595 is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Pax tall Norwegian oktober 2012 branserud Flyforum 2 06-11-2012 10:40
IATA: Flere ulykker men færre omkomne i 2008 The Ticketor Flyforum 0 19-02-2009 12:53
Er billig-pax fullverdige pax eller Trash2000 Flyforum 33 02-08-2007 09:56
Økning i pax, men nedgang i belegg for Ryanair Someone Flyforum 0 05-04-2006 12:03
Air Baltic med 84 % flere pax enn i fjor MD90 Flyforum 2 11-10-2004 09:47


All times are GMT +2. The time now is 11:36.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.