Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 01-04-2022, 05:45   #1
Scandinavien_Airlines
ScanFlyer Gold

Default God 1 April (fool)

Har du set en giraf stå på motorvejen til morgen? eller har nogle fortalt at der er meget kort kø i security i lufthavnen idag men at du reelt ender med at vente en time? Så er du ikke den eneste der er faldet for en aprilsnar.

Godmorgen på denne dejlige fredag hvor i skal huske ikke at lytte for meget på folk :-)

"InsideFlyer = Dit branchesite. Fly Stolt"
Scandinavien_Airlines is offline   Reply With Quote
Old 01-04-2022, 06:43   #2
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

Default Re: God 1 April (fool)

God morgen fra Ris. Klar for litt kontorering her hjemme før det blir et møte i sentrum. Avslutter tidlig og skal i 2 x 4 års bursdag i ettermiddag - boller og brus - god start på helgen!
EB is offline   Reply With Quote
Old 01-04-2022, 07:18   #3
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

God morgen fra kontoret. Solen skinne og espressomaskinen fyrt opp. Et stykk arving skal sendes bort for helgen, og en løpetur skal gjennomføres før jeg kan ta helg. Ha en fin dag
Old 01-04-2022, 07:48   #4
FQTV
EBD

FQTV's Avatar

God morgen.

Nattevakt gjort. Noen timer på puten nå så er det hjemover. WF til BGOTPC billett blir dagens høydepunkt. Kveldens høydepunkt er det ikke helt stuerent å skrive om. God Helg.

FQTV

FQTV is offline   Reply With Quote
Old 01-04-2022, 08:05   #5
SK384
ScanFlyer Crusty

SK384's Avatar

God morgen fra Kongsberg.

Her tegner det til å bli en flott dag i dag også. Skyfri himmel og -6 grader på gradestokken. Ingen store planer for dagen i dag. Blir nok mest avslapping, men jeg må prøve å komme meg en tur ut etterhvert. Formen kjennes fin ut i dag og egentlig bedre enn på en god stund så det er bra.
SK384 is offline   Reply With Quote
Old 01-04-2022, 08:07   #6
Henshaw
ScanFlyer Dusty

Henshaw's Avatar

Morn fra Kolsås. I dag venter gir til lekeland, gratis for oss voksne og gratis for de under 1 også, så da går nok budsjettet til mat og drikke.
Helgehandelen kom Oda og leverte i går, så blir muligens bare en snartur på Meny for litt eksklusive varer.

Henshaw is online now   Reply With Quote
Old 01-04-2022, 08:50   #7
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty

Hei fra godt gammeldags hjemmekontor.. Nykvernet kaffe, peis og havregrøt. Nå er det stille før den store stormen hvor neste uke blir shippingens russefeiring på Lillestrøm, men events i Oslo hver bidige kveld.. Kjenner at bloody maryen på flyet mot DXB torsdag kveld kommer til å bli medisinsk..

Rekker jeg en tur i marka da? Thai aften i kveld.

Upcoming:BKK HKT BGO CDG DXB AMS CPH SFO AUS TPA
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 01-04-2022, 09:08   #8
OJB
ScanFlyer Rusty

God morgen fra Forus,
Her blir det et par kjappe møter før helgen starter.
Kjører østover til Kragerø for intensiv treninghelg på hesteryggen med gode venner. Det gjelder å ikke bli "rusten" i faget.
Flott vær lover godt for helgen.
Ha en fin dag og god helg.
OJB is offline   Reply With Quote
Old 01-04-2022, 09:39   #9
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

God fredag fra bortekontoret.

Herlig køfritt innover i dag, bortsett fra han ene som kjørte litt sakte oppover Djupdalstoppen. Nesten litt fascinerende hvor mye "styr" det skapte, av alle som måtte kjøre forbi, og at det faktisk ble litt kø-tendenser bak h*n (Ikke usannsynlig at det var alle andre som kjørte for fort eller'no).

Planer for helgen blir å få hentet solbrillene jeg glemte på OSL forrige helg, og når man først er på OSL, så finner man på noe annet i samme slengen.

Ha en god en
Martin is offline   Reply With Quote
Old 01-04-2022, 09:52   #10
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

Trallabom fra Lillestrøm. Storsmurfen levert i barnehagen og nok en dag sitter jeg i senga. Men årsaken er at det er for sterkt solskinn på hjemmekontoret, så jeg sitter her med kaffe i spannet og laptop i fanget. Elefanten er på sin fjerde tur ut i kjøkkenvinduet for å spane etter giraff og Cola trailer.

Etter lunch blir jobben å være emotional support animal mens "noen" skal til frisøren. En oppgave jeg ser frem til etter å ha vært borte en uke, og det er en god start på noe som skal bli en riktig koselig helg.

Ha en aller så stiligst dag

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 01-04-2022, 10:34   #11
learjet
oversheriffmester

Global Moderator

God morgen fra kontoret

Nok å gjøre, men skal vel se en ende på det i løpet dagen. Så får en se om en har beregnet plassen på helgens fly korrekt så vi får med oss alt, eller om jeg starter uka med backlog.... Det er jo alltid litt kjedelig, spesielt siden første fly etter helgen også er utsolgt...

Quote:
Originally Posted by Martin View Post
God fredag fra bortekontoret.

Herlig køfritt innover i dag, bortsett fra han ene som kjørte litt sakte oppover Djupdalstoppen. Nesten litt fascinerende hvor mye "styr" det skapte, av alle som måtte kjøre forbi, og at det faktisk ble litt kø-tendenser bak h*n (Ikke usannsynlig at det var alle andre som kjørte for fort eller'no).
Strekningen fra Hvam til over Djupedalstoppen er jo 80 sone. Og det går vel nesten ikke en dag uten at UP er å henter noen førerkort der. Mange som kommer i godt driv igjennom Romerike og ikke helt får med seg det skiltet....

120 i 80 sone er på generelt grunnlag ganske upopulært hos UP

Og straks kan vi ønske god helg

S
learjet is offline   Reply With Quote
Old 01-04-2022, 10:55   #12
B747-8
ScanFlyer Crusty

Quote:
Originally Posted by Martin View Post
Planer for helgen blir å få hentet solbrillene jeg glemte på OSL forrige helg, og når man først er på OSL, så finner man på noe annet i samme slengen.
Se der ja, du og Lillebjørn skal hente solbrillene. Veldig bra. Håper det er de riktige brillene. God helg!
B747-8 is offline   Reply With Quote
Old 01-04-2022, 13:24   #13
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

G’moorgen. Litt småfriskt på terrassen, men vi står det ut. Bikkjene nyter det iallefall. Fruen er ute av by’n til i morgen kveld, så pleiersken, svigerbeistet og jeg herjer. Ellerno.

Siden pellefanten trenger hjelp med monsterutdrivelse, driver Gruffalo å ser på transportmuligheter til Lillestrøm. Ser ut til å kunne bli et problem siden hverken UPS eller Fedex tilbyr monsterutdrivelsespriser. Men han jobber trøstig videre.

Uken skal avsluttes på forskriftsmessig vis på hjemmekontoret uten backlog, før det nok blir å ta med meg en dugelig støyt skotsk myrvann ut i boblebadet. Blir gildt, det ja ..
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 01-04-2022, 15:07   #14
B747-8
ScanFlyer Crusty

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Siden pellefanten trenger hjelp med monsterutdrivelse, driver Gruffalo å ser på transportmuligheter til Lillestrøm. Ser ut til å kunne bli et problem siden hverken UPS eller Fedex tilbyr monsterutdrivelsespriser. Men han jobber trøstig videre.
Hvilket tull er det. Flyene er vel ikke så fulle fra USA, så det burde være plass til han til en billig penge.
Stakkars Gruffalo, bra han ikke gir opp så lett.

Han må huske å bruke Bongos Tryllereiser. Elefanten selger bare direkte flyvninger.

Da kan han få f.eks.: ATL-IAH-LAS-PDX-SEA-LHR-FRA-AMS-CPH-ARN-OSL - Lillestrøm.
Jeg tror dette er favoritt ruten til Elefanten.
Old 01-04-2022, 15:17   #15
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Quote:
Originally Posted by B747-8 View Post
Se der ja, du og Lillebjørn skal hente solbrillene. Veldig bra. Håper det er de riktige brillene. God helg!
Faktisk nysgjerrig på det selv. Hadde en ganske nøyaktig beskrivelse av hvor og når jeg (mente å ha) mistet dem, men det er jo ikke akkurat en sjelden brille. Pilotbriller på en flyplass, liksom..?

Siste innspurt på en ganske slapp dag, og Google Maps melder at den køen jeg slapp på veg til jobb, får jeg på veg tilbake. Altså i tillegg til den som er vanlig på fredager. Ellerno. Har ikke kjørt hjem fra jobb på en fredag på kjempelenge.
Martin is offline   Reply With Quote
Old 01-04-2022, 16:35   #16
Concorde98
ScanFlyer Silver

God ettermiddag fra Lillestrøm! Trallalabom det er virkelig fredag og man er hjemme etter en slitsom uke.
Planen i kveld er og slappe av.
Planen i morgen er og ta en tur til Kjeller og fly litt Tecnam. Ingenting er som å stige til værs og sitte i cockpiten. Har en liten ide om hvor turen skal gå og håper piloten er enig og at det lar seg gjøre.
Ønsker alle en feiende flott helg!

Sent fra min SM-G998B via Tapatalk
Old 01-04-2022, 20:56   #17
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Denne får vi tåle ...

https://simpleflying.com/2022-best-a...box=1648812702
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 01-04-2022, 21:10   #18
B747-8
ScanFlyer Crusty

Denne syns jeg var den beste

Quote:
Skip the lines at Airport security

At check-in, passengers will be able to jump into a plastic tray and travel to their flight with their baggage, undergoing the same security screening as checked luggage.
Old 02-04-2022, 09:19   #19
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty

Litt borderline at det på et forum er forbudt med aprilspøker, men regner med det er et litt mikset klientell her.

Jeg ble kraftig lurt av 12 åringen som sov hos en venninne og sendte positiv test til dragen og meg og latet som hun var helt i kjelleren - jeg rakk syv minutter med krisemaksimering hvor henge på fjellgodset kontra Jumeirah stranden kom dårlig ut. Hun får en Oscar for den.

Upcoming:BKK HKT BGO CDG DXB AMS CPH SFO AUS TPA
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 02-04-2022, 10:22   #20
Scooter01
ScanFlyer Old

Scooter01's Avatar

Ikke så gal denne her heller.

Scooter01

Posting Rules