![]() |
|
![]() |
#1 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,402
|
![]()
Nja, hva skal man si til dette? Virker litt .. kremt .. useriøst?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,645
|
![]()
Ja...
Hvor får man tak i en brukt åtter nå om dagen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,402
|
![]()
Står et par på Kingman som skal være nesten flyvedyktige ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2007
Posts: 1,660
|
![]()
Håper passasjerflyselskap
__________________
01.7.12 OSL-SVG DY544 B737 29.8.12 SVG-FRA LH875 B737-500 29.8.12 FRA-VIE LH1242 A320 01.9.12 VIE-FRA LH1243 B737-300 01.9.12 FRA-SVG LH878 CRJ700 07.9.12 SVG-OSL DY B738 09.9.12 OSL-SVG DY B733(?) |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Nov 2004
Location: @ Romerikes Toscana
Posts: 5,217
|
![]()
Og ifølge Linkedin (med bilde av en DC8 cockpit som bakgrunnsbilde) har vedkommende vært CEO for selskapet siden 2015....
__________________
I´ve been Teslified ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,645
|
![]() Quote:
https://www.proff.no/selskap/nordic-...t/IF55C6X08ND/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Gold
Join Date: May 2011
Posts: 1,697
|
![]()
Mener jeg også så en annonse for folk på L1011 i det selskapet..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Flysitter
Join Date: Oct 2010
Location: HMR/ENHA
Posts: 6,944
|
![]()
På vegne av flyspottermiljøet i landet så ønsker jeg de hjertlig velkomne i alle fall.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
Posts: 6,563
|
![]()
Tror ikke dette er veldig seriøst. Skal man starte opp med åttere idag må man samtidig etablere eget teknisk verksted for det vedlikeholdet som disse maskinene er kjent for og krever. UPS som var en av de siste store som opererte denne typen "skrudde seg fordervet" for å holde maskinene i luften. Fuel lekkasjer er en gjenganger. Motorene , CFM , er det eneste som fungerer her.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Aviator Extraordinaire
Join Date: Feb 2015
Location: Fort Lauderdale
Posts: 2,626
|
![]()
Åtteren er fin men også dinosaur.
Aner ikke hvorfor noen vil begynne selskap med slike når det er overflod av nyere fly som står parkert og klare til bruk. De aller fleste DC-63/73 har ikke APU, (hjelpemotor på godt Norsk?) Derfor blir det dyrere og mer kronglete ground handling. De gamle instrumentene er kostbare å overhale, mye finmekanikk som et sveitserur isteden for en tv skjerm. Skal dem begynne med -63 må dem også ha egen bensinstasjon, den er tørst ![]() Så er det simulatorer da, tror ikke det er mange av de igjen. Fikk meg noen hundre timer på DC-8-73 i langfart for Air India Cargo for 34 år siden, de var gamle da også. ![]()
__________________
"As a dreamer of dreams and a travelin' man I have chalked up many a mile..." www.odincharters.com www.susanhanssen.com |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jul 2012
Location: Oslo
Posts: 120
|
![]() Quote:
Ifølge Proff.no er det sjokkerende mye penger som har gått gjennom det selskapet der da, til å være en kar midt i 20-årene. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,402
|
![]()
Ingenting ang. seklskapet i postboksen til LT, så ingenting som tyder på planer om aktiv drift. Det eneste på eieren er utstedelse av sjøfartsbok.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Nordic East | Blubird | Flyhistorisk forum | 11 | 06-10-2019 19:24 |
DAT köper Nordic Regional Airlines (NoRRA) | Ludde | Flyforum | 12 | 10-05-2019 08:04 |
Nytt 'finsk' selskap - Nordic Global Airlines | LN-MOW | Flyforum | 7 | 09-05-2015 09:53 |
FlyBe Nordic | SWE737 | Flyforum | 1 | 01-02-2012 08:54 |
Nordic Regional/Leisure blir Nordic Airways | CK | Flyforum | 0 | 22-12-2005 14:31 |