![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Jan 2014
|
![]()
Satt og så litt på EB-turer fra TRF i mars, og det er p.t. ikke mulig å booke TRF-BGO. Litt flere søk viser at dette også gjelder TRF-SVG/TRD/BOO(når den kommer i sommer). På AES-BGO er det kun SK som dukker opp og fra KRS, MOL og KSU til BGO blir en sendt via OSL.
Så spørsmålet er om dette er midlertidig, eller om det faktisk er slik at WF ikke lenger har disse rutene som EB-reiser? Jeg frykter svaret ![]() Last edited by OttoL; 07-01-2022 at 07:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Uten å gi deg noe svar, så stiller jeg meg jo spørsmålet hva Widerøe skal med Eurobonus. Det er ganske litt begrenset hvor mange som velger å fly med dem fordi de får poeng der, og samtidig betaler de jo SAS ganske mye for å være partner
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Skudd fra hoften: Jeg tipper WF kommer til å snu seg mot Finnair og KLM fremover i stedet for. De takker jo nå både Finnair og KLM på helt vanlige turer, så jeg blir ikke overrasket om noe skjer etter hvert.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
|
![]()
Kun WF-flighter uten SK-flight innblandet har vel ikke vært mulig å booke på sas.no på flere år, hvis jeg ikke husker feil?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Crusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Men skal jeg tillate meg å spekulere litt så tror jeg at dette har ligget litt i kortene, og som Someone sier er det et spørsmål i seg selv hva WF egentlig skal med EB, mens for EB blir det jo et klart mindre utbud av flighter i Norge.
Etter å ha brukt lunchen på noe fornuftig, så er det kun ruter til og fra TOS som er mulig å booke med WF og EB. Alt annet er gone. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
BGO har vokst frem som et alternativ med WF -- og slike ruter er vel et satsningsområde for dem. Om man ikke kan bruke/tjene status på disse så er det en klar negativ endring vs SAS via OSL. Mest pga ekstra baggasje og lounge. Hadde derimot personlig ikke hatt så mye imot at de endret til et _annet_ bonussystem. Med stadig mer konkurranse SAS vs WF kunne jeg lett forstå om de evt ville se mot KL/SkyTeam eller AY/OneWorld -- også for forbindelser ut i verden. Selv om Eurobonus har fordelen av at man kan tjene opp også på ruter til/via OSL som WF ikke tilbyr. Last edited by zeffen; 07-01-2022 at 12:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Crusty
|
![]() For meg er det rimelig åpenbart at de kutter hele greien når jeg ser dette. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Flyprat fusentast
![]() Join Date: Nov 2009
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Jaja Ka e d då
![]() Ble bekymret der et øyeblikk. Nesten så jeg bytter ut en kopp te med en øl i kveld |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Flyprat fusentast
![]() Join Date: Nov 2009
|
![]()
Da er dette fikset, og du kan gjerne bestille billetter. Dog litt begrenset tilbud i starten av april.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Fikk nettopp denne mailen fra Widerøe...
Tydeligvis holder SAS på å "forbedre" EuroBonus ved å verne om sine egne ruter..... "Endringer i opptjening av EuroBonus Vi beklager å måtte informere om at SAS EuroBonus har gjort endringer i EuroBonus-opptjeningen for Widerøe. Dette medfører at 11 Widerøe-ruter ikke lenger vil gi EuroBonus-opptjening fra og med 1. mai 2022. Rutene som mister EuroBonus-opptjening er: Bergen ↔ Alicante / Stavanger / Trondheim / Ålesund Stavanger ↔ Aberdeen Tromsø ↔ Alta / Bodø Trondheim ↔ Bodø / Oslo / Tromsø / Ålesund Du vil fortsatt kunne booke bonusbilletter på disse strekningene og nyte alle fordelene knyttet til ditt medlemsnivå når du flyr med Widerøe. Denne endringen er ikke noe som er initiert eller ønsket av Widerøe. Vi vil gjøre det vi kan for at Widerøes EuroBonus-kunder i fremtiden skal nyte godt av de fordelene som programmet tilbyr. Vi setter pris på deg som Widerøe-kunde, og vi jobber kontinuerlig med å tilby smarte løsninger, gode rutetilbud og attraktive fordeler til våre kunder. Vi håper du fortsetter å fly med oss, det grønne, norske flyselskapet. For noen er vi hverdagen, for andre er vi eventyret." |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jun 2013
|
![]()
Slutt på opptjening på følgende ruter fra 1. mai:
Bergen ↔ Alicante / Stavanger / Trondheim / Ålesund Stavanger ↔ Aberdeen Tromsø ↔ Alta / Bodø Trondheim ↔ Bodø / Oslo / Tromsø / Ålesund Begynnelsen på slutten med EB og Widerøe? |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Jeg forstår ikke hvorfor ikke Widerøe for lengst har sagt opp tilknyttning til EuroBonus? Nå må det vel omtrent være en ren utgiftspost for dem
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Ja, SAS gjør det vanskeligere og vanskeligere på alle områder hvor de samarbeider. Delikat problemstilling, med tanke på alle områdene de har fordel av hverandre. Men en dag blir nok strikken dratt for langt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Kanskje WF og DY snart samarbeider mer.
Sent from my iPhone using Tapatalk
![]() |
#17 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Spørsmålet er hvor lenge det går før WF skifter program. Spørsmålet er hvor. Mine to tips går på Finnair Plus, evt Flying Blue.
Sent fra min SM-A530F via Tapatalk
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Inventory
|