![]() |
|
![]() |
#1 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,594
|
![]()
20 787-9 til Singapore. Disse skal ikke vaere blant UFO'ene som ble annonsert forleden.
Egyptair konverterer seks 737-800 opsjoner til fast ordre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,489
|
![]()
Skal SQ både ha 350 og 787??? Si meg har de ansatt flåteplanleggere fra SAS?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
ScanFlyer Silver
Join Date: Jan 2006
Location: Trondheim
Posts: 933
|
![]() Quote:
![]() Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
Posts: 6,615
|
![]()
Imponerende salgstall fra Boeing.
Utvilsomt at SQ har fått god pris for A350 hos Airbus. Samtidig er det viktig å sørge for konkuranseelementet hos de to store når de skal shoppe fly. Kjøper SQ ensidig fra Boeing vil de føle seg trygge og kjøre opp prisen pr flymaskin. SQ er av de dyktigste selskaper i verden til å drive butikk. De har tradisjonelt forhandlet hardt med sine leverandører for å oppnå gode priser. De er også opptatt av selge sine brukte maskiner tidsmessig riktig slik at de får mest mulig får kjerrene sine i annenhånds markedet. Mange ganger har de solgt fly til en høyere pris en det de har kjøpt fra fabrikanten. For SQ er fly like viktig å investere i som fast eiendom. De ser langsiktig og vurderer "fair market value" x antall år frem i tid når det skal investeres i flymateriell. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 2,250
|
![]()
OJB har helt rett, SQ har allerede i mange år benyttet Boeing og Airbus materiell, tdiligere også McDonnel Douglas. Etter å ha lest mye om SQ, er strategien der i gården å ha en flyflåte svært tilpasset rutenettet, både mht. rekkevidde og pax/load. Så store som SQ er blitt, kan de sikkert forhandle om best pris til enhver tid.
Mulig OJB kan supplere her, men de begynte vel å kvitte seg med 340 kun få år etter at de første var mottatt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jan 2006
Location: Trondheim
Posts: 933
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,310
|
![]()
Det er mulig at innkjøpsprisene blir lavere ved å kombinere, men kostnadene ved å ha mange forskjellige flytyper må da også bli høyere enn ved en enhetsflåte. I tillegg kommer kostnader ved å ha personell utdannet på forskjellige flytyper osv.
Jeg skulle tro at det måtte være mer fleksibilitet å ha enhetsflåte iallefall av fly på omtrendt samme størrelse, men de vet vel hva de gjør!?! BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Apr 2005
Posts: 2,622
|
![]()
Finanskostnadene på fly er vel såpass høye at man kan aksepterer høyere kostnader andre steder i organisasjonene. Det er total økonomien som er viktig. Samtidig er det vel også så at gevinsten ved å ha en enhetsflåte blir mindre og mindre jo større flåte du har. Bare man har store nok flåter får man stordriftsfordeler.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
|
![]()
Ryanair kliner til igjen også.
Ryanair har kjøpt ytterligere 32 nye Boeing 737-800 maskiner - i tillegg til tidligere bestillinger. Det irske lavprisselskapet har de siste årene inngått avtaler for levering av 281 fly av denne typen http://www.boarding.no/art.asp?id=23404 Men disse skal vel erstatte de tidligste -800 maskkinene til selskapet etter hva jeg har hørt...
__________________
Lufta er for alle! |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
Posts: 6,615
|
![]()
Helt riktig storg .
Det var slik vi vurderte det i Airlines of Europe gruppen da vi(Norway Airlines) var med i denne pan-europeiske konstellajonen av Air Europe,Air Europa, NFD , Air Europe Italy og Norway Airlines. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Aug 2005
Location: TRD
Posts: 4,297
|
![]() Quote:
__________________
MD11 - King Of The TriHolers |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Boeing vurderer å stoppe 787-3 inntil videre | Trety | Flyforum | 6 | 23-02-2008 15:35 |
Boeing satser videre på Linux | Jack | Flyforum | 8 | 01-08-2006 20:25 |
Hodene ruller i Airbus | Trety | Flyforum | 1 | 03-07-2006 16:19 |
Et hode ruller! | LN-ATC | Flyforum | 18 | 16-11-2005 21:16 |
Boeing ruller ut første KC-767 Tanker | Blubird | Flyforum | 0 | 25-02-2005 19:40 |