![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Jeg og min datter hadde bestilt SAS fra OSL til TRD søndag 31. oktober. Det var rute SK366 med avgang OSL 17:55. Denne ble kansellert noen få timer før avgang. Det som jeg stusser på er at ombookingen som gikk automatisk var alt annet en det jeg hadde forventet. (Det skal sies at jeg og min datter hadde separate bestillinger.)
Jeg ble ombooket til neste dag kl. 06:55 og min datter til kl. 13.30. Dette er altså ca. 20 timer forsinkelse på en rute som trafikkeres svært ofte. Skjønner selvfølgelig at flyene kan være fullbooket, men da bør man ombooke til andre selskaper eller sette opp buss som bruker ca. 6-7 timer. Hva tenker SAS om dette skulle jeg likt å vite. Jeg tørr ikke booke SAS igjen med slike mega forsinkelser. Saken løste seg fint for vår del da vi booket Flyr Flex med avgang ca. 40 min etter ordinær SAS flight. Hva tenker dere om SAS sine ombookinger? Er SAS i ferd med å spille seg helt ut av det norske markedet? Vet at SAS kansellerer svært mye for tiden.
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Ja, det er de. De skal ikke tulle for mye med dette før de mister sin trofaste kjerne. Da har de store problemer i så fall. Jeg ser i hvert fall selv at jeg sitter på gjerde og bestiller ikke nye turer med SAS nå for tiden. Både grunnet usikkerhet, men også siden de er MYE dyrere enn konkurrentene på de rutene jeg stort sett flyr.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Opplevde samme. Ble booket fra en avgang som skulle gå 14.00 til en avgang 10.40. Kanskje ikke den lengste endringen tidsmessig, men passe veldig dårlig med annet oppsatt program i forkant av reisen. Endte med at hele reisen ble kansellert. Dette var en avgang satt opp vinge mot vinge mot Flyr, så har SAS mistenkt for aldri å ha hatt noe som helst plan om å operere ruten i utgangspunktet.
Utfordringen slik det fremkommer i media er mannskap, og så lenge SAS ikke tilpasser produksjon i forhold til hva de faktisk har av mannskap, så holder i alle fall jeg meg langt unna.
![]() |
#4 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Husk at du har krav på EU 261 kompensasjon nå når SAS kannselerer pga crew mangel, det er innenfor selskapets kontroll og de har erstatningsansvar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
|
![]()
OSL-TRD har større frekvens enn de fleste andre destinasjoner, men langt på nær like god som før Korona. Paxtallet har skutt i været, å spesielt fredag-søndag er det stappfullt.
Søndagen nå fantes det knapt seter ledig over det ganske land, bortsett fra et her og der. De kanselleringen SAS kom ikke akkurat passende på (ikke at det gjør det ellers…) da ombookingsmuligheter var nær et null. Flyr som LTH tok på søndag var vel ganske full også så jeg. Last edited by Trdfly; 02-11-2021 at 18:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Ser ellers at prisene virkelig har tatt av for en helg i slutten av November på economy. Litt i underkant av 4000 kr tur retur TRD-OSL er drøyt. Både SAS og Norwegian.
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jeg fikk en uventa og og ikke velkommen nattstopp for ikke så lenge sia. Det var ikke verre enn å ringe SAS, så flytta de meg over på Widerøe.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Har Flyr også fulle fly på OSL-TRD. Slike problemer hos SAS kan jo være en gavepakke for konkurrentene. En god dialog om det oppstår problemer er uvurderlig: sms, ring, flytt folk til konkurrenter etc.
Når det er sagt hadde jeg en drøy tretimers forsinkelse med SAS (xfly)og det var lett å be om kompensasjon på nettsiden, etter noen dager kom en bekreftelse. Jeg gikk for en kupong på 500 euro (istedenfor 250 euro i rene penger) ettersom jeg vet jeg skal fly endel fremover.
![]() |
#9 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Har du 100+ en helg som skal ombookes skal det godt gjøre å tilfredstille alle.
Dette er noe som gjelder alle selskap, hukommelsen er jo rimelig kort, men er vel bare etpar år siden DY hadde noen heftige forslag til ombooking. Skjønt, ikke mange dagene siden vår SVG-KRK tur med DY på søndagen ble innstilt og tilbudet var via OSL på tirsdag. For å si det slik, det var ikke aktuelt |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Newcomer
|
![]()
TV2 er heller ikke nådige i sin kritikk av SAS.
https://www.tv2.no/a/14330130/ De siste dagene har det blitt kansellert mellom 6 til 16 enkeltflighter til og fra OSL pga crewmangel og teknisk. I tillegg kommer kanselleringene på ARN/CPH (noe jeg ikke har sett på) Dette er pinlig av SAS |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Og i serien pinlig...forklaringen til SAS er jo litt snodig da
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Å skylde på kunden er sjelden lurt. I hvertfall når konkurrentene ser ut til å klare det bra...
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Uansett tragisk det SK holder på med for tiden, idag var dette innstilt fra OSL: AES, DUS, TOS, SVG x2, AMS, TRD, BGO. og imorgen ser det foreløpig bare slik ut, men mer kommer sikkert: SVG, CPH
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Omdømmet til SAS får kjørt seg om dagen. Sak i E24 for en venninnegjeng som ble fikk en direkteflight mellom CPH og SVG til en routing via ARN og OSL.
https://e24.no/naeringsliv/i/0GWJk6/...aftenbladet.no Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Her er en sak til, om ei heller problematisk reise fra Bardufoss til Kristiansand.
https://nye-troms.no/ytringer/mitt-p...s-sas/19.23074 |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Det er ganske utrolig at SAS ikke forstår situasjonen her og endrer til retur fra Stavanger da det fantes ledig kapasitet derfra og kunden opplyser at dette er en mulighet. SAS maa betale kompensasjon for flere dagers forsinkelse istedenfor aa la kunden fly paa oensket tidspunkt. Jeg tror det ville vaert billigere aa endre. Sent from my iPhone using Tapatalk
Upcoming flights: APR GDN-ARN FR 738, ARN-OSL DY 738, OSL-GVA LX 223, GVA-WAW LO E75, WAW-WRO E952, WRO-WAW E70 Last edited by jb1; 04-11-2021 at 09:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
ScanFlyer Molded
|
![]()
Dersom du har USA billett og det står at de skal bruke A340 på den, så vil den bli kansellert..
![]() E24 (Betalingsmur): Fantomfly har dukket opp hos SAS Quote:
Quote:
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Dumme, dumme kunder. Dette må man bare regne med når man bestiller så kort tid før avreise!!!!!!!!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Tror en god del av problemene relatert til at kunder blir stuck er at de automatiske ombookingene ikke virker (optimalt) på noen som helst måte.
En flight jeg har fra Oslo til USA via flybytte i Europa fikk en ruteendring ut fra Oslo så connection røyk. Da sa SAS automatiske mail at det ikke var noen andre muligheter tilgjengelig og at kansellering var eneste alternativ. (Og det var ingen andre alternativer på eksakt samme routing, det stemmer jo egentlig) Det SAS ikke opplyste om var at de hadde satt opp ARN-EWR igjen så det var uberenset med ledige seter i alle klasser til EWR på eget metall. Det måtte en time i telefonkø og mye tastetrykking til før det gikk i boks. Agenten kunne ikke skjønne at ikke det bare kom opp som forslag. ![]()
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Overlever SAS corona-krisen? | robertaas | Flyforum | 783 | 04-07-2022 16:05 |
Operativ status for corona-kanselleringer og flyginger (Widerøe) | Someone | Flyforum | 114 | 01-11-2021 14:35 |
SAS Corona-times TRD-OSL | Someone | TripReports | 4 | 07-11-2020 21:49 |
Flygelederstreik og ombookinger? | kimpe | Småprat | 12 | 25-06-2012 20:56 |
SAS Cargo kanselleringer på IC | TOS | Flyforum | 1 | 19-01-2007 19:49 |