![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
God morgen fra kjøkkenkontoret. I går klarte jeg å gå 6 kilometer her hjemme under diverse telefonmøter...hvor langt klarer jeg å gå i dag? Ellers er det vel egentlig holdepustendøgnet vi nå har startet på...måtte det gå mot fornuft på den andre siden av dammen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: May 2009
|
![]()
Morn fra hjemmekontoret. Også i dag har VPNen tullete streng adgangskontroll og nekter å slippe meg inn både på første og tiende forsøk... Kanskje den trenger en kaffe?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Mornings fra Hvalstad. Har heldigvis innloggingsløsninger som gjør at jeg slipper VPN, dog var det eksterne tastaturet litt kranglete i dag, men hjalp å bytte USB inngang til blutooth antennen. Siden jeg trenger mer WD-40 så fikk jeg også en unnskyldning til en tur til Asker i lunsjen, så blir sikkert noe bakverk samtidig. Ellers skal det snakkes litt om fly i kveld. Ha en fin dag
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
God morgen fra Gaustad. Min tur på bortekontoret igjen i dag. I kveld skal det imidlertid lades opp til valgvake og Budweiser i heimen. Regner muligens ikke med å få se endelig resultat, men håper på tydelige tegn på om meningsmålinger stemmer i hvert fall.
Ha en fin en
![]() |
#5 |
Jet-setter :)
![]() Join Date: Apr 2011
|
![]()
Oh hello there!
Valgdag i Unaiten, chickenwings og Budweiser innkjøpt også her. Første Presidentvalget siden 2008 jeg ikke er i USA på valgdagen. Irriterer meg intenst over de som har booket meg til 2 møter kl 09 i morgen tidlig... Regner med de tåler morgenkåpe som møteantrekk, og ei bøtte kaffe underveis! ![]() Ellers en flyfri November slik det ser ut, før man i Desember i hvertfall får en 3-4 turer for å runde av det begredelige år 2020. It`s hope in a hanging snore!! Kim |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]()
Hei fra solveggen. Tilbake fra en deilig lunsj på Ullevålseter. Herlig å kunne gå ut av huset og åtte kilometer senere sitte på en perle av et sted uten å ha hatt en eneste meter med asfalt under føttene.
I kveld er det store biffer og litt amerikansk pinot som styrer valgvaken. Synes synd på dette landet som må velge en av to ganske dårlige alternativer.. Har trua på USA og de kommer seg nok på beina igjen. Det har historisk vært mye kål der borte, men vi fikk det ikke trøkket i oss via alle medier 24/7. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Flyklapper
|
![]()
G'valgdagsmorgen. Tror kimpe bør legge seg til vanlig tid og heller stå opp litt tidlig. Ettersom store deler av forhåndsstemmene ikke vil bli klare før i morgen eller senere, er det langt fra sikkert at vi får en holdbar prognose i natt. Det er tross alt over
Småkaldt her på morran .. såvidt over null. Solen er imidlertid oppe. Det var den ikke forrige tirsdag på denne tiden. Rare greier .. Prøver å få justert bikkjene til vintertid, men det er ikke lett. Her blir det å fortsette å rydde ut av rommet til guttungen. Så langt fem digre søppelposer er kjørt på dynga. Og ennå har jeg ikke begynt på klesskapet og badet hans .. Vel vel .. vi holder America Great uansett hvem som løfter labben i januar. Last edited by LN-MOW; 03-11-2020 at 16:12. Reason: korrigert forhåndsstemmene |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Nå er jo ikke jeg Amerikaner, så jeg skal holde en sykt lav profil.
Men i går og i natt og i dag tidlig har det kommet veldig mange gode lysglimt inn i hodet mitt. EUREKA også videre. Noe har hatt med Klingon og Star Trek å gjøre. Men også med Biden. Han er på en måte en fyr som vel ingen har noe særlig forventninger til. Har han egentlig sagt hva han mener? Hver gang han snakker merker jeg at jeg bare faller ut litt etter 3-4 setninger, så det er mulig han sier noe. Men så slo det meg at det kanskje er det som skal til for å få gjort noe. Har det ikke skjedd før at de som ingen forventet noe av gjør ganske mye bra. Jeg nevnte Lyndon B Johnson her i lunchen men fikk nesten bordet i fanget og tips om å Google Vietnam. Men han gjorde vel ganske mye greier og en del bra. Kanskje Biden ikke er så værst. Eller kanskje jeg bare får et sedvanlig innfall og ikke tenker meg særlig godt om. MAKAN! Hva som skjer i Junaiten har i hvertfall mye å si for mange jeg anser som gode venner, og det har relativt kjempemye å si for det lille bolaget til meg og Elefanten. Så fingrene krysses for at det blir bra uansett hva det blir. Budweiser blir det i hvert fall på veien dit
![]() |
#9 | |
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
![]() Er helt enig i at det historisk har vaert utrolig mye politisk kaal her borte, men for oss som bor her er ikke Joe og Kamala noe daarlig alternativ - demokratene har mye aa tilby HELE USA, spesielt i de absolutt viktigste sakene. Bare se paa helse politikk - i 4 aar har vi kun hoert om hvor viktig det er aa fjerne Obamacare - absolutt 0 alternativ - USA har noe av de beste Sykehus, Doktorer, Prosedyrer - men det er en enorm oekonomisk vegg (langt stoerre enn Trumps vegg mot Mexico) som sperrer adgangen til det beste helsevesenet ute for flertallet av USA’s befolkning. Saa dette selv med vaar ene niese - hennes foerste soenn «kostet» under USD 100.00 under Obamacare - soenn nummer 2 under Trump (som fjernet adgang mandatet for at helseforsikringer skulle dekke foedsler) kostet nesten USD 22.000 ! Den store forskjellen er at Joe ikke vil sitte alene, han har en erfaring og vet at han maa ha med seg de beste i USA for aa drive landet fremover, ikke bare familien og 100% lojale. Ellers er det en straalende dag her i «The Failing California» bena godt plassert i bassenget - godt i gang med dobbel espresso # (sensurert) - hvit vin kjoept direkte fra vinbonden i Sonoma og en eller to Stone klassik IPA passe kjoelig. Naa klar for en 5K loepe tur, foer morgenen avsluttes med en frisk svoemme oekt (bassenget er ikke oppvarmet annet enn solen, saa liten mulighet for at Robert Aas dukker opp ![]()
![]() |
![]() |
#10 |
Flyklapper
|
![]()
Kjørte forbi ett av stemmelokalene i sted .. ingen tegn til køer. Ikke umulig at antallet forhåndsstemmer gjør at det vil gå stille for seg på disse i dag.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Flyklapper
|
![]()
Det er forøvrig nøyaktig ett år siden sist jeg var ombord i et fly. Det har ikke skjedd siden jeg fløy for første gang i 1979 ...
![]() https://forum.flyprat.no/showthread.php?t=150222 |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
![]() Selv har vi hoert masse fra Joe om hva han vil gjoere - tror LN-MOW bilde med Opus er «spot on» return to Decency. Mye vil avhenge av hvorvidt Senatet skifter, hvis Demokratene vinner Senatet blir det 100% nye stimulus pakker til befolkningen, til del statene og til forskning - noe som allt er super kritisk aa faa paa plass. I begge debattene saa Joe folket i oeynene og jeg tror han vil vaere en president for HELE USA - noe som har manglet de siste 4 aarene (Failing Blue States - California er verdens 5-6 stoerste oekonomi Los Angeles County har stoerre BNP enn Saudi Arabia ![]() Ja Lyndon B gjorde utrolig mye bra ogsaa, og var vel saapass preget av Vietnam at han ikke stilte til gjenvalg (har lest 4 Bind av Historien om Lyndon B.) Eisenhover er vel ogsaa en som er veldig undervurdert, spesielt hans bekymring for Militaer Industrien - som noksaa mulig var dypt involvert i Mordet paa Kennedy. Jeg tror ogsaa en annen ting med Joe er at han ikke har samme ego som Trump, han kan politikk - men det er enorme utfordringer - spesielt med Senatet hvor de utsatte Republikanske Sentorene er moderate - saa det blir en noksaa broket gjeng
![]() |
![]() |
#13 |
Finn Erik Edvardsen
|
![]()
Rent flymessig ser jeg at Trump har fløyet 757 en del de siste dagene, det er jo 4 747 i Flaaten - 2 strategiske og 2 «Presidential» men det ser ut som Pence ogsaa knatrer rundt i 757
![]() |
#14 | |
Free Luigi
|
![]() Quote:
![]() Endog har det ikke skjedd siden... 2006 tror jeg ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Flyklapper
|
![]() Quote:
Ja, han har vært på mange mindre flyplasser hvor 747 ikke er egnet. Trump har som regel backupmaskin i nærheten også. Vet ikke hva Pence har brukt, men de har jo en del 737/BBJ/C-32 tilgjengelige også. Biden flyr Linjeflyg. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Sjelden sen aften fra Orkland.
![]() På fjellet er det delvis skyet og måneskinn. Her har man bunkret opp med godsaker av ymse slag, og bevæpnet med fjernkontroll, PC og mobil er det gode muligheter for informasjonsinnhenting i løpet av denne heller spennende valgnatten. Det blir for øvrig min 4 strake valgnatt etter 2008, 2012 og 2016. Godt valg til våre stemmeberettigede forumister. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
God kveld helt på tampen fra sør. Rigget til med NRK og en god bøtte vin med taktisk fridag i morgen som ble søkt om allerede i januar - så mye har jeg sett frem til denne natten. Synd man ble sittende alene, men glasset blir jo en bedre og bedre venn for hver gang det blir fylt opp - og det er det jo ikke ofte man gjør en natt til onsdag sent på året.
Ha fine siste 5 minutter før det potensielt smeller den fjerde dag i november der du er ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
God tirsdag fra Ris | EB | Flyforum | 20 | 13-10-2020 14:31 |
God tirsdag fra Ris | EB | Flyforum | 17 | 30-09-2020 21:19 |
God tirsdag fra Ris | EB | Flyforum | 31 | 14-04-2020 22:30 |
God tirsdag fra Ris | EB | Flyforum | 33 | 07-04-2020 21:43 |