![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
|
![]() Katoair med mulighet for internettbooking av billetter Bodø - Røst! http://www.worldticket.net/katoair/wtbooking.jsp ...så da er det kanskje slutt på at pilotene selv må ta seg av billettsalget? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
at your service!
|
![]()
får håpe det. Men det verste er likevel at det pr dags dato ikkje er noko form for ekspedisjon på Røst, anna enn at pilotane kjem inn i lokalet når dei har landa, tek inn bilettar, merkar bagasje (Kun til Bodø sjølvsagt), og skriv loadsheet. Kva med passasjerane dersom fleyet ikkje kan lande på Røst? Kven tek seg då av paxen med omsyn til ombooking, informasjon om når neste fly gjeng, vidare forbindelsar i BOdø???
Dette er berre LATTERLEG, og viser kor useriøse KATO air er!! ![]()
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Tja, er ikke dette en anbudsrute??
I såfall kan vi jo bare takke Samferdselsdepartementet for at Katoair får drive på den måten! Skulle tatt seg ut f.eks. her ved MJF om vi ikke hadde bakkepersonell til å hjelpe passasjerene. . . . .
![]() |
#4 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Kato Air fikk internettbooking først i mai i år, altså etter at de slutte å fly på Framnes. Ganske godt gjort at de fløy der i tre år uten å få til internettbooking spør du meg. At det ikke stilles større krav til kundeservice (handlingagent) er ganske utrolig, men SD har vel neppe tenkt så langt at et selskap kunne finne på å fly FOT-ruter uten handlingagent
![]() Seriøsitet? Nei det er vel ikke akkurat selskapets varemerke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Hvordan gjør de det med Security på Røst da? Er det kun Securitas og Avinor som er tilstede på flyplassen og tar imot passasjerer som ankommer ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Securitas kunne ha gjort innsjekk, salg av billetter osv...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
at your service!
|
![]()
Ja, SEcuritas (tidlagare wf-agentar), er ansvarlege for security der ute, men har ikkje noko ansvar for bilettar, innsjekking. DÅ måtte vel KATO betale for det, noko dei tydlegvis ikkje er interesserte i. Banana Airlines...
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Dette er jo fordi billettene er så billige...med andre ord passasjerenes "skyld".....slik enkelte på forumet skriver når andre selskaper kutter ned på bonuspoeng, service, servering etc...... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Hvor ofte må katoair snu da......og hvor ofte må passasjerene hjelpes på bakken?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
at your service!
|
![]()
Poenget er ikkje kor mange gongar det skjer, det er NÅR det skjer, kva då?? SKal MArio frå italia ordne opp med nye bilettar (kven skal han forresten spørre då Securitas??), ombooking og evt overnatting sjølv? Skal Siri frå Røst som skal tilsjukehus sjølv finne ut når neste fly kjem?
Nei, dette er rett og slett PATETISK av KAto air. Forstår ikkje at folket på Røst finn seg i dette, langt mindre at SD finn seg i det!!
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Om det er en pilot eller en bakkeansatt som hjelper meg ved en uregelmessighet bryr jeg meg ikke noe om.....det jeg bryr meg om er om jeg får hjelp. Høres ut som du har opplevd dette flere ganger siden du er så utrolig negativ til Kato Air. Edit errors |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Og at billettene til Kato Air er så billige er jo bare tull. De er mye dyrere enn det Widerøe tilbyr på tilsvarende strekninger så det er heller ingen unnskyldning for å ikke ha handlingagent på Røst. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Nå må dere gi dere, Vel er ikke Kato-Air det meste selskapet på jord, men gi da litt kred likevel. De gjør tross alt det beste de greier med de midlene de har. Ordningen fungere den. og om pilotene synes jobben stinker så er det vel bare å slutte. Værre er det ikke. Selv kommer jeg fra Værøy og har således INGENTING å klage over med tanke på regularitet og service (vi har som kjent Lufttransport og Helikopter), MEN om jeg hadde hatt grunn så har jeg holdt kjeft likevel.!! Til sammen bor tross alt det BARE 12-13 hundre mennesker på Værøy og Røst. Poenget mitt? folk burde være fornøyd med det tilbudet vi har og at vi slipper å reise 6 timer i ferje, på natterstid over et av Norges hardeste havstykke! Hilsen en Øyboer |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Takk "lakse luft"
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
at your service!
|
![]() Quote:
Eg har aldri floge Kato Air, og eigentleg er det revnande likegyldig KVEN som flyg, poenget mitt er at eit SERIØST flyselskap ALLTID har representanter på bakken der som dei flyg. Ein pilot som ikkje er på Røst, fordi flyet har floge over, kan ikkje hjelpe passasjeren som står på Røst, nettopp fordi flyet ikkje kunne lande der! Daaah.. Salmon air: Kor mange hundre bør bu på ein plass, før ein kan ta ta til å kreve noko då meiner du? Er det greit å vere 4000 før ein kan gjere noko? Eller bør ein berre sitje stille og vere glad for at ein har eit tilbod då og??
![]() |
![]() |
#16 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Hva med aa sette en telefon paa skranken som paxen kan bruke til aa snakke med booking ? Kanskje det finnes allerede ..... ??
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
jeg mener vi skal være fornøyd jeg, uavhengig av folketall. det er selvsagt ikke en ideell situasjon, men dog. så lenge det ikke går utover sikkerheten mener jeg,. MEN en vakker deg er det kansje en luring i samferdsels dep. som tar frem kalkulatoren å begynner å regne på hvor mye et flytilbud koster pr innbygger.... DA blir det RAMASKRIK da ![]() Nå gå stille i dørene å være blid og glad er dog det meste. God helg forresten ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Hvis du aldri har flydd med Katoair, og har null peiling på hvordan de driver bedriften sin, så uttaler du deg på ekstremt sviktende grunnlag. Men ikke vær lei deg av den grunn, for du hadde nok fungert svært godt som sentral politiker i den rødgrønne regjeringen? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Nå er jeg ikke helt sikker hva anbudskriteriene sier, men jeg har for meg at det stilles krav til gjennomgangspriser og forbindelser med SAS videre ut fra Bodø.
Uten mulighet for gjennomsjekking av bagasje kan de vel ikke fylle anbudskravet? Hva med "Care" i henhold til Passasjerrettightesreglene. Hvem tar seg av dette om flyet ikke kommer ned ? Men uansett er dette en utvikling som vi ikke skal kimse av når det gjelder handlingtjenester, da alle selskap leter med lys og lykte etter steder hvor man kan kutte kostnader, uten at det går utover flysikkerheten. Jeg vil tro at vi ser en stadig større dreining mot denne typen "handling" hvor det skjæres ned så mye en kan. Folket vil ha billigere billetter, og da kan man ikke ha alle tjenester en hadde før. En paralell her er jo f,eks NSB, som knapt har betjente stasjoner mer. Alt er fjernstyrt, og billetter kjøpes enten på nett eller på toget. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS vs Norwegian internettbooking | gustavf | Reiseforum | 0 | 26-04-2009 20:41 |
Katoair flyr for Paris-Dakar | LN-BRK | Flyforum | 10 | 10-01-2007 22:56 |
KatoAir fortsetter Narvik - Bodø | LN-BRK | Flyforum | 4 | 20-01-2005 15:22 |