![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Jul 2012
|
![]()
Lurte plutselig på hvilke flyplasser man kan gå til fra nærliggende tettsted/bebyggelse og med gå mener jeg på en noenlunde trygg måte, altså med fortau.
Selv har jeg gått til BNN og CPH, og LCY og BGO virker begge tilgåenes. FBU var vel også greit tilgjengelig. LHR er ikke tilgjengelig, litt usikker på AMS. Er vel flere i Norge, BOO og TRF? Og finnes det flyplasser med sykkelparkering. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
RRS kan man vel både gå, og på vinteren, sparke til
Også leste jeg nylig de holder på bygge en sykkelvei til BRU |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]()
Er ikke også NCE ganske "syklbar"?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Blue
![]() Join Date: Jul 2017
|
![]() Quote:
BGO har sykkelparkering. Ellers i verden ligger f.eks LIS greit til ift omkringliggende bydeler. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Nå sier du ikke hvorvidt det er terminalen(e) du mener eller andre områder men BHX, LGW og GLA er tilgjengelige. Det samme er BRE og FRA.
I AMS har jeg syklet fra et hotell på østsiden av flyplassen til byen så går ut ifra at det kanskje er mulig å komme seg rundt til terminalen også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Det skal være gang og sykkelveg hele veien fra OSL til Jessheim. Tar to timer å gå ifølge Google Maps, men vesentlig raskere å sykle. Har sett sykkelparkering på OSL, men godt mulig det var forbeholdt ansatte. Sykkelparkering er vel nærmest et krav ved alle offentlige bygninger nå?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
PSA er i grei rusleavstand til sentrum om jeg ikke husker helt feil.
![]() |
#9 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Det er greie sykkelmuligheter fra Stockholm sentrum til BMA. Vi bor sørvest for sentrum og sykler dit på en halvtime på stort sett gode sykkelveier. Vi har også fin utsikt til innflyvningen fra stuevinduet. Off-topic, men det er tydelig at trafikken har tatt seg opp de siste par ukene, og det er veldig hyggelig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jeg vil si alt innen 3-4km er gåavstand, men så går jeg raskt. Virker i hvertfall være endel boligområder i den avstand til Torp.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Nov 2011
|
![]()
Bodø, Tromsø, Røros, Bornholm, Kjeller har jeg gått til. Samos flyplass var rimelig nærme der jeg bodde en gang men der ble vi busset. Itami ligger i bebyggelsen i Hyogo også, men vi tok taxi dit. Kanskje ikke så fotgjenger vennlig? Ellers nok en drøss av mindre plasser man kan gå til sikkert. Robert Ås, hvor er du? Du likte å gå mye og reiste overalt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Jeg gikk fra byen til Bocas del Toro «Isla Colon» International Airport (BOC) da jeg var det for et par år siden. Kjapp og grei gåtur !
Sent from my iPhone using Tapatalk
![]() |
#15 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Ruslet én gang fra hotellet i sentrum av Tallinn og ut til flyplassen, TLL. Brukte kanskje. 45 minutter. Småveier og fortau hele veien.
![]() |
#16 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2014
|
![]()
Kommer på disse i farten:
Prestwick, Manchester, Liverpool, Southend, Heathrow T5, Reykjavik Rotterdam, Georgetown OGLE, Florø, Dundee, Hawthorne, Van Nuys, Los Angeles, Santa Monica Kjenner dog ikke til muligheten for sykkelparkering på de overnevnte. Glasgow har sykkelparkering. Sent fra min SM-G960F via Tapatalk
![]() |
#17 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Flyplassen i Eilat, som ble lagt ned i fjor, lå jo midt i sentrum av byen.
Her trengte man ikke en gang sykkel for å komme fram. Vi gikk fra hotellet og bort på 10 minutter :-) |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: May 2009
|
![]() Quote:
Hverken Torpveien fra Fokserød/E18, Lingelemveien, eller Råstadveien/Stangeveien via togstasjonen, er egnet til å gå langs. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Oct 2005
|
![]()
Trygg og fin sykkel- og gangvei i Alta fra sentrum og ned til Elvebakken der lufthavnen ligger.
Espen |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Lakselv, Gibraltar og Notodden (har tross alt en rute).
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Security-tiltak på norske flyplasser kan gå på sikkerheten løs! | CV990 | Flyforum | 13 | 03-09-2011 21:30 |
Taxfree-stopp kan gi stengte flyplasser ! | C130 | Småprat | 1 | 31-05-2011 08:17 |
Nå kan du skryte av alle flyplasser du har besøkt | arnehk | Flyforum | 5 | 04-09-2008 05:32 |
Norske flyplasser kan stenge 01JUN | LN-HAT | Flyforum | 12 | 21-05-2005 01:42 |
Kan den brukes på flyplasser? | Klippe | Flyforum | 3 | 07-03-2005 15:36 |