![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,517
|
![]()
Når airBaltic igjen starter opp igjen er planen å være en ren A220 operatør
https://www.flightglobal.com/strateg...137703.article Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Mar 2015
Posts: 413
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
critical mind
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,794
|
![]() Quote:
__________________
Business Analyst |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Apr 2005
Posts: 2,622
|
![]()
Ifølge DN.no så vurderer Air Baltic å få levert fly tidligere.
Personlig synes jeg det er en god ide, hvis de klarer å løfte det. Jeg tror markedet kommer til å bruke lang tid på å bli normalt. Og da kan mindre og kostandseffektive fly gjøre at man kan ekspandere. https://investor.dn.no/#!/Oversikt/Direkte/51957 |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Flysitter
Join Date: Oct 2010
Location: HMR/ENHA
Posts: 6,944
|
![]()
Var det ikke snakk om noen skandinaviske baser også? Kanskje de prøver å være klare om Norwegian går under?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,283
|
![]() Quote:
Noen har vært ute i mediene og hevdet at det vi opplever nå kan være et vendepunkt for norske piloters arbeidsbetingelser. Det gjenstår å se. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Mar 2015
Location: Tromsø/Bærum
Posts: 1,547
|
![]() Quote:
Det kommer nok til å bli drastiske lønnskutt hos de som faktisk overlever ihvertfall. Går norwegian under, så kommer vi nok aldri til å se så gode vilkår som norwegian faktisk har/har hatt i Skandinavia igjen. Ved en eventuell inntreden av airBaltic, Wizz og Ryanair på innenriks og intraskandinavisle ruter, så vil dette presse ned betingelsene til de i sas (hvis de også i det hele tatt overlever). De som har mistet jobben sin, og de som kommer til å gjøre det hvis hele DY går dukken, har ikke noe annet valg enn å bli ansatt hos disse selskapene til rævva betingelser hvis de fortsatt vil bo her i Skandinavia. Basert på en antakelse om at de som ihvertfall jobber i kabinen hos DY og SK har en høyere snittalder enn sine kollegaer i andre europeiske selskaper, så vil det være vanskelig å finne en annen jobb, og også sitte langt inne å flytte utenlands når man kanskje har etablert familie. Går DY dukken kan ikke fagforeninger, venstrevridde partier og andre anklage selskapet for å ha drevet med utflagging, sosial dumping og kreative løsninger for å unndra seg ansvar, dumpe lønn og vilkår osv. Tvert imot har de faktisk forsvart sunne skandinaviske vilkår, da alternativet er så mye værre. Når wizz åpner OSL-TOS, med ansatte som knapt har råd til smør på brødskiva og ikke snakker norsk, så kan norske politikere angre på at de ikke reddet norsk luftfart, og det vil da være for seint å prøve å bygge den opp igjen. For å vri om litt så ser nok airBaltic på en gyllen mulighet for å få flyene til svært hyggelige priser. Når andre avbestiller og utsetter er det nok svært lett å få billige maskiner kastet etter seg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Newcomer
Join Date: Jul 2008
Posts: 41
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,517
|
![]()
Latviske myndigheter går inn med ny egenkapital i airBaltic og øker dermed eierandelen fra 80% til 91%. €250 millioner er summen, og merk at dette er egenkapital og ikke lån, og ikke bare bidrar til cash, men styrker soliditeten
https://www.aviation24.be/airlines/a...ercome-crisis/ Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jun 2015
Location: Copenhagen
Posts: 1,488
|
![]()
Ifølge airBaltic selv går de i luften igen fra Tallinn til fx CPH igen fra 18 Maj.
https://gyazo.com/82cfca71c44f60618ed7fbfafdab6bea Hvordan er indrejseregler i Estland og karantæneregler ved rejse osv, og hvordan vil fremtiden se ud for airBaltic i det længere løb?
__________________
Upcomning flight: Ingen indtil videre. "InsideFlyer = Dit branchesite. Fly Stolt" Last edited by Scandinavien_Airlines; 14-05-2020 at 13:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,517
|
![]()
EU har godkjent at den latviske staten går inn med €250 i ny kapital i airBaltic
https://www.flightglobal.com/strateg...139152.article Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,517
|
![]()
Minus €185 ble resultatet for airBaltic i årets først 6 måneder
https://www.aviation24.be/airlines/a...-half-of-2020/ Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,517
|
![]()
Og nå trengs det kanskje mere cash
https://check-in.dk/airbaltic-overve...-statsstoette/ Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,517
|
![]()
Også airBaltic regner med å feriemarkedet er det første som kommer tilbake og har annonsert nye lavfrekvensruter fra Riga til Santorini, Heraklion og Napoli kommende sommer
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,517
|
![]()
Minus €265 millioner ble fasiten for 2020
https://check-in.dk/milliardunderskud-hos-airbaltic/ Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,517
|
![]()
airBaltic planlegger trykke opp flere aksjer, og den Latviske staten går inn med €90 millioner, så snart de får godkjenning fra EU
https://newsroom.aviator.aero/airbal...tional-equity/ Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,517
|
![]()
airBaltic sliter jo nå både med restene av Korona og krigen i Ukraina, og planlegger lease ut 11 A220 på forskjellige wetlease leier. 9 maskiner er alt utleid, et par til SAS og resten til Eurowings. Og forsøker nå finne en kunde to 2 maskiner til
https://airwaysmag.com/airbaltic-wet-lease-11-a220/ Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,517
|
![]()
Selv om airBaltic selv wetleaser ut flere fly, har de nå leid inn en 737-900ER fra Ukraine International
https://newsroom.aviator.aero/airbal...ines-aircraft/ Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
Posts: 7,631
|
![]()
Ser at de allerede leier inn en A319 fra Just Us Air (Snart Dan Air), en B738 fra SkyUp Airlines, i tillegg til B739 fra UIA.
Gode penger i å leie ut egen flåte til god pris, så leie inn fly med kanskje litt dårligere standard til lavere pris. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jun 2015
Location: Copenhagen
Posts: 1,488
|
![]()
Letterne ved da hvordan man skal drive business :-)
__________________
Upcomning flight: Ingen indtil videre. "InsideFlyer = Dit branchesite. Fly Stolt" |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Krigen i Ukraina og påvirkningen på luftfarten | Someone | Flyforum | 753 | 19-05-2025 09:31 |
Jettime og veien ut av Korona | kimpe | Flyforum | 16 | 24-01-2025 08:29 |
Arkia og veien videre etter Korona | Someone | Flyforum | 0 | 11-08-2020 09:38 |